Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Startují kampaně k hokeji, je jich míň než loni

Šampionát v ledním hokeji podporují tradiční partneři, proti loňsku však aktivit ubylo.

S dnešním zahájením 80. mistrovství světa v ledním hokeji naplno startují také reklamní a marketingové kampaně partnerů samotného turnaje i českého reprezentačního týmu. Mistrovství probíhá v Moskvě a v Petrohradě, ode dneška 6. do neděle 22. května. Oproti loňsku, kdy se hokejový šampionát konal v Praze, zadavatelů znatelně ubylo. S žádnými reklamními aktivitami v souvislosti s mistrovstvím nepočítá narozdíl od akce v Česku například výrobce limonád Coca-Cola, vzdaly se jich i Raiffeisenbank nebo elektrárenská společnost ČEZ.

Škoda jde do televize s „offroad hokejistou“

Lubomír Najman, šéf Škoda Auto Rusko, a Vladislav Treťjak, prezident IIHF Rusko, při oficiálním předání flotily škodovek pro mistrovství světa IIHF. Jako oficiální hlavní sponzor poskytne česká automobilka organizátorům v Rusku celkem 45 automobilů

Lubomír Najman, šéf Škoda Auto Rusko, a Vladislav Treťjak, prezident IIHF Rusko, při oficiálním předání flotily škodovek pro mistrovství světa IIHF. Jako oficiální hlavní sponzor poskytne česká automobilka organizátorům v Rusku celkem 45 automobilů

Výraznou televizní kampaň spouští v pátek v Česku Škoda Auto, která dlouhodobě spolupracuje s Mezinárodní federací ledního hokeje (IIHF), s národními hokejovými federacemi i s českým reprezentačním hokejovým týmem a letos je už počtyřiadvacáté oficiálním hlavním sponzorem turnaje. Komunikaci svého partnerství chce automobilka letos spojit i s propagací svých produktů, jimiž je poprvé ve spojení s šampionáty v hokeji kompletní řada vozů s pohonem všech čtyř kol.

„Během přestávek při hokejových přenosech budou vysílány reklamní spoty s takzvaným offroad hokejistou. Spot bude mít čtyři verze, přičemž jednotlivé díly na sebe budou navazovat jako seriál. Kampaň vznikla lokálně ve spolupráci s českým týmem agentury Fallon a českou produkcí Filmservice. Natáčelo se také v Česku – na stadionu Hvězda v Praze 6 a na Chomutovsku,“ přiblížil manažer komunikace Škody Auto Tomáš Kubík. Spoty vycházejí z reálného českého sportovního prostředí, třeba oba trenéři ve spotu jsou ve skutečnosti reální trenéři mládeže. „Škoda nevyužívá známých tváří, ale sází na autentičnost, vtip a nadsázku,“ popisuje Kubík. Sérii režíroval Štěpán Fok Vodrážka.

Kromě spotů bude mít automobilka branding v televizním studiu ČT Sport. Veřejnoprávní televize bude i letos zápasy přenášet.

Heineken představí speciální ležák

Jitka Čvančarová v kampani značky Krušovice

Jitka Čvančarová v letošní kampani značky Krušovice k hokeji

Značka Krušovice pivovarnické skupiny Heineken je oficiálním sponzorem mistrovství druhým rokem. Novou kampaň k hokejovému šampionátu uvedla už 11. dubna. Komunikační koncept definuje slogan Král ví, že mistrovství je krásnější se ženami a má vyvrátit mýtus, že je hokej pouze a především mužskou záležitostí. Ke krušovickému Králi se proto přidala „Královna“ v podání herečky Jitky Čvančarové. Kampaň zahrnuje televizní spot spolu s jeho online verzí. Kreativní vývoj a přípravu zbylé části komunikace zajišťovala agentura VCCP Prague, mediální stránku projektu měla na starost mediální agentura Starcom Mediavest Group prostřednictvím své divize Starlink. Televizní spoty produkovala Armada Films. Speciální 360° kamera přitom nabídla pohled do zákulisí. 

Stejně jako loni provází partnerství Krušovic s mistrovství světa v ledním hokeji speciální limitovaná várka za studena chmeleného ležáku z odrůdy Saaz Late. V českých hospodách bude na čepu od 6. května v objemu téměř 400 hektolitrů. Objeví se především v takzvaných krušovických Šalandách v Praze-Řepích, v Hradci Králové, v Rakovníku, Příbrami a v Mladé Boleslavi.

Plzeňský Prazdroj posílí na sociálních sítích

V komunikaci pivní značky Pilsner Urquell bude v souvislosti s hokejem hrát velkou roli digitál. Značka využije sítě YouTube, Facebook a Instagram a na obsahových webech pak programatické bannery, které jednak budou obsahem reagovat na výsledky jednotlivých zápasů, jednak je půjde sdílet na Facebooku. Tam se také budou publikovat obrazové a textové příspěvky v závislosti na výsledcích. YouTube bude šířit videospoty a Instagram má přinášet záběry momentálního dění v hospodách a také z místa šampionátu.

Kromě digitálu zahrne komunikační mix Plzeňského Prazdroje ještě spoty z produkce Nomad Film, které běží v televizích Nova, Prima a Česká televize. Cílem kampaně je přimět fanoušky, aby povzbudili národní tým k výkonu jako v letech „zlaté generace“. 

Další součástí komunikace vlajkové lodi plzeňského pivovaru jsou aktivity ontrade i offtrade (například hra o ceny v marketech Albert a Penny). Kampaň odstartovala v úterý 3. května a potrvá, dokud se český tým udrží v turnaji.

Mezi sponzory opět i Ceresit

Značkou, která se během května přihlásí svými marketingovými aktivitami k šampionátu, je i producent stavební chemie Ceresit, spadající pod rychloobrátkový koncern Henkel. Ceresit je oficiálním sponzorem mistrovství poosmé a ve své komunikaci volí kombinaci sponzoringu, spotřebitelské soutěže a televizní kampaně. První prodejní akci v hokejovém duchu spustila značka 1. března a propagovala v ní lepidla na obklady a dlažbu. Oživil také svůj webový speciál k turnaji.

„Marketingové aktivity v průběhu hokejových šampionátů v letech 2009 až 2016 pomáhaly nejen budování samotné značky Ceresit, ale posilovaly také pozice obchodních partnerů a distributorů. Stačí například vzpomenout na poslední mistrovství světa v roce 2015, které Mezinárodní federace ledního hokeje IIHF označila titulkem Česká republika byla senzačním hostitelem,“ připomínají zástupci Ceresitu.

Sázkaři čekají rekordní tržby

Sázková kancelář Tipsport, která čerstvě vlastní marketingovou agenturu českého hokeje BPA sport marketing, uvádí 6. května před prvním zápasem českého týmu s Ruskem první ze své série tematických reklamních spotů a sponzorských vzkazů. Připravila je ve spolupráci s produkcí Target Pictures. Kromě televize bude mediální kampaň nasazena online, mimo jiné na Facebooku.

„Marketingová kampaň k hokejovému turnaji je obsahově postavena na benefitech pro nové sázkaře. Pokud se zaregistrují u Tipsportu, získají po registraci vstupní bonus 150 Kč na účet na sázky a během šampionátu může každý z nich získat s ohledem na výši sázek a jejich počtu až 50.000 Kč,“ uvedl externí mluvčí Tipsportu Michal Peterka.

S bonusy k hokejovému mistrovství počítají i další sázkové společnosti. Konkrétně Fortuna nabízí za registraci bonus ve výši 100 Kč, a další bonus se týká prvního vkladu, který může podle zástupců Fortuny činit až 100 % jeho výše, pokud ke vkladu dojde v prvních deseti dnech od registrace. Zdvojnásobení vstupního vkladu nabízí i sázková kancelář Chance.

Přestože má hokejový šampionát letos v sázkovém světě výraznou konkurenci v podobě fotbalového Eura ve Francii, letní olympiády v Riu a Světového poháru v Kanadě, očekávají sázkové firmy obdobné tržby jako během loňského mistrovství v Praze. Konkrétně Tipsport podle Peterky věří, že opět zdolá hranici loňských rekordních 500 milionů Kč. 

Loňské mistrovství sledovalo v Česku v průměru 725.000 televizních diváků na zápas, na utkání s českou účastí se pak dívalo průměrně 1,87 milionu televizních diváků.