Zaznamenáváme, jak o dnešní stávce odborářů online zpravují lidé v terénu i velké mediální domy.
Online deník Aktuálně.cz, iHNed.cz (web Hospodářských novin) a iDNES.cz (online verze Mladé fronty Dnes) hodlají vytěžit sociální síť Twitter a využít amatérských zpravodajů - prostřednictvím hashtagu #stavka.
Twitter je pro informování o stávce ideální - dovoluje publikovat stručné, nejvýš 140 znaků dlouhé zprávy, umožňuje je efektivně třídit podle tzv. hashtagů, štítků, a příspívat do něj lze jednoduše z mobilních telefonů.
Prostřednictvím automaticky obnovovaného přehledu zmínek o ní na Twitteru můžete průběh stávky sledovat i v tomto okně.
Zlaté hřeby dnešní produkce, z mediálního pohledu
Jedno trefné zhodnocení dne za všechny, od Mirka Motejlka: „Dopad stávky na zdraví národa bude enormní - prospěje to fyzičce i psychice.“
Který zadavatel zužitkuje ve své propagaci dnešní stávku jako první? ptají se kolegové z M&M. Odpověď je Jim Beam.
Populárním se stal svérázný online přenos na serveru Strach.cz.
Zpravodajské servery Aktuálně.cz, iHNed.cz i iDnes.cz si zaplatily reklamu na slovo „stávka“ ve vyhledávání Googlu. Taktéž online prodejce Alza.cz, který přes něj prodává dětské tříkolky.
Podnětný pohled zvenčí poskytuje Yegor Lanovenko, v angličtině.
Také veřejnoprávní ČTK sleduje stávku na Twitteru. V „klasickém“ webovém zpravodajství nabídla výmluvné foto transparentu laděného do kodetovska.
„To nám ta ‚twitterová revoluce‘ dlouho nevydržela... Party na Dejvické skončila, teď už to zas musí oddřít ‚stará média‘,“ povzdychl si kolega Slížek z Aktuálně.cz krátce před druhou hodinou ranní.
Obrazem: aktualizovaná mapa hromadné dopravy v Praze.
Redakce Aktuálně.cz reaguje na první kritiku od čtenáře, s dodatečnou argumentací.
Začínají se objevovat vtipy, třeba „jeden odborářskej“.
Kdo je tu nejdůvěryhodnější, kdo je tu nejdůvěryhodnější? „iHned: Praha se rozhodla čelit stávce hromad. úprkem z města. iDnes: Nenaplnily se tak dohady, že lidé vezmou volno a opustí město“, všímá si jeden čtenář. Další se táže napřímo: On-line zpravodajství ze #stavka je válkou mezi iDnes a iHNed? Proběhlo to úplně bez incidentů vs. Na Dejvické v Praze dochází k potyčce.
„Skoro to vypada, ze slavná #stavka je především virální marketing Twitter, Inc.“
Hned po půlnoci nabídli stávkující cestující v metru přímý mobilní videopřenos z Dejvické [alternativní odkaz].
ČT24 po půlnoci vstoupila z místa, kde se nic nedělo, a po půl jedné zopakovala regionální zprávy, v nichž se mluvilo o „šesti hodinách do stávky“. Vysvětlila, proč „to na speciál ještě není“. Po jedné ranní živý vstup ČT24 z Dejvické, reportér Vlach popsal chování přítomných jako „metro party“.
Na Dejvické někdo dokázal zahlédnout Pavlínu Wolfovou, chrabrou reportérku Reflexu.
ČT24 začala na Facebooku shromažďovat „stávkové“ fotky od diváků.
Video
Fotografie