Česká televize začíná dnes vysílat lokální program z nového regionálního studia v Českých Budějovicích. Minulý týden startovalo nové studio v Hradci Králové. Oba regiony tak mohou víc vstupovat do proudu ČT24 i produkovat vlastní Týden v regionech. Vedoucím redaktorem „regionu Jihozápad“ je Aleš Hazuka, „regionu Severovýchod“ pak Michal Klokočník. Dlouho už ČT vysílá lokálně z Brna, Ostravy a Prahy.

Šturm, Jarolím a Vakrman jdou do Creative Docku

Daniel Šturm, Libor Jarolím a Tomáš Vakrman vedou podpůrné týmy inkubátoru.

Do inovačního inkubátoru Creative Dock nastoupili nově Daniel Šturm, Libor Jarolím a Tomáš Vakrman. Šturm bude působit jako projektový lídr, Jarolím dostane na starost digitální marketing a Vakrman bude analyzovat big data. Creative Dock také hledá nové šéfy pro projekty, které pod jeho střechou vznikají, a chystá expanzi na německý a maďarský trh.

Daniel Šturm

Daniel Šturm

Šturm získal první pracovní zkušenosti v médiích, vedl marketing televize Nova a rozhlasové stanice Evropa 2. V roce 2007 vyměnil média za bankovnictví a šest let řídil marketing České spořitelny. Hlavou marketingu byl také v Home Creditu, v němž pomáhal spustit platformu na půjčování peněz mezi lidmi Zonky, na jejímž vzniku spolupracoval Home Credit právě s Creative Dockem. Z Home Creditu Šturm odešel koncem letošního března.

Libor Jarolím

Libor Jarolím

Jarolím před nástupem do Creative Docku pracoval v jazykové škole Tutor a u provozovatele pokladního systému Storyous. V digitálním marketingu se pohybuje od roku 2009 a v Creative Docku povede digitální marketing. Jeho úkolem bude vytvořit a vést vlastní tým zodpovědný za tuto oblast.

Tomáš Vakrman

Tomáš Vakrman

Vakrman v minulosti pracoval pro Národní ekonomickou radu vlády a pro e-shop s módou Zoot, kde měl na starosti hi-tech sekci. Další zkušenosti nabral jako obchodní analytik a konzultant v porandeských společnostech Accenture a Ernst & Young. V Creative Docku je součástí týmu pro big data, který vede Miroslav Esser.

„Creative Dock existuje čtyři roky a živí se tím, že staví pro velké firmy nové produkty na klíč, testuje je, uvádí na trh a v případě úspěchu předává klientovi. Díky tomu se dostává k zakázkám, které dřív získávaly konzultační firmy, jimž ale chybí exekuční část. Vytváří se tu tak nový typ průmyslu,“ řekl Médiáři majitel Creative Docku Martin Pejša.

Inkubátor podle jeho slov posiluje v současnosti své podpůrné týmy pro big data, digitální marketing a pro řízení nových projektů a hledá zhruba 25 lidí najednou. Důvodem je jednak nárůst zakázek pro stávající projekty Creative Docku (například půjčkový crowfunding Zonky, online účetnictví Sečteno nebo zprostředkování odložených plateb v e-shopu Kupnajisto), jednak vývoj dalších projektů a produktů v nových oblastech trhu, například v pojišťovnictví a ve finančnictví. Mezi novými projekty, které jeho inkubátor v současnosti připravuje, zmínil Pejša mimo jiné nový typ zaměstnaneckých benefitů, který Creative Dock vyvíjí pro firmu Sodexo. Tento produkt by měl být podle jeho slov uveden na trh zhruba v prvním čtvrtletí příštího roku.

Třetím důvodem je plánovaná expanze na zahraniční trhy. „Už loni jsme začali pracovat na projektech v Číně  v současnosti jednáme o expanzi do Německa a Maďarska, k níž dojde pravděpodobně do měsíce,“ řekl Médiáři Pejša. Pobočky na obou trzích buduje Creative Dock podle jeho slov na zelené louce, ale ve spolupráci s lokálními partnery. Budou v nich působit i lidé z českého týmu, kteří by měli přinést české know-how.