Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Šturm, Jarolím a Vakrman jdou do Creative Docku

Daniel Šturm, Libor Jarolím a Tomáš Vakrman vedou podpůrné týmy inkubátoru.

Do inovačního inkubátoru Creative Dock nastoupili nově Daniel Šturm, Libor Jarolím a Tomáš Vakrman. Šturm bude působit jako projektový lídr, Jarolím dostane na starost digitální marketing a Vakrman bude analyzovat big data. Creative Dock také hledá nové šéfy pro projekty, které pod jeho střechou vznikají, a chystá expanzi na německý a maďarský trh.

Daniel Šturm

Daniel Šturm

Šturm získal první pracovní zkušenosti v médiích, vedl marketing televize Nova a rozhlasové stanice Evropa 2. V roce 2007 vyměnil média za bankovnictví a šest let řídil marketing České spořitelny. Hlavou marketingu byl také v Home Creditu, v němž pomáhal spustit platformu na půjčování peněz mezi lidmi Zonky, na jejímž vzniku spolupracoval Home Credit právě s Creative Dockem. Z Home Creditu Šturm odešel koncem letošního března.

Libor Jarolím

Libor Jarolím

Jarolím před nástupem do Creative Docku pracoval v jazykové škole Tutor a u provozovatele pokladního systému Storyous. V digitálním marketingu se pohybuje od roku 2009 a v Creative Docku povede digitální marketing. Jeho úkolem bude vytvořit a vést vlastní tým zodpovědný za tuto oblast.

Tomáš Vakrman

Tomáš Vakrman

Vakrman v minulosti pracoval pro Národní ekonomickou radu vlády a pro e-shop s módou Zoot, kde měl na starosti hi-tech sekci. Další zkušenosti nabral jako obchodní analytik a konzultant v porandeských společnostech Accenture a Ernst & Young. V Creative Docku je součástí týmu pro big data, který vede Miroslav Esser.

„Creative Dock existuje čtyři roky a živí se tím, že staví pro velké firmy nové produkty na klíč, testuje je, uvádí na trh a v případě úspěchu předává klientovi. Díky tomu se dostává k zakázkám, které dřív získávaly konzultační firmy, jimž ale chybí exekuční část. Vytváří se tu tak nový typ průmyslu,“ řekl Médiáři majitel Creative Docku Martin Pejša.

Inkubátor podle jeho slov posiluje v současnosti své podpůrné týmy pro big data, digitální marketing a pro řízení nových projektů a hledá zhruba 25 lidí najednou. Důvodem je jednak nárůst zakázek pro stávající projekty Creative Docku (například půjčkový crowfunding Zonky, online účetnictví Sečteno nebo zprostředkování odložených plateb v e-shopu Kupnajisto), jednak vývoj dalších projektů a produktů v nových oblastech trhu, například v pojišťovnictví a ve finančnictví. Mezi novými projekty, které jeho inkubátor v současnosti připravuje, zmínil Pejša mimo jiné nový typ zaměstnaneckých benefitů, který Creative Dock vyvíjí pro firmu Sodexo. Tento produkt by měl být podle jeho slov uveden na trh zhruba v prvním čtvrtletí příštího roku.

Třetím důvodem je plánovaná expanze na zahraniční trhy. „Už loni jsme začali pracovat na projektech v Číně  v současnosti jednáme o expanzi do Německa a Maďarska, k níž dojde pravděpodobně do měsíce,“ řekl Médiáři Pejša. Pobočky na obou trzích buduje Creative Dock podle jeho slov na zelené louce, ale ve spolupráci s lokálními partnery. Budou v nich působit i lidé z českého týmu, kteří by měli přinést české know-how.