Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

„Světozor trefil klišé a vyvolal chuť jít do kina“

Znělky kina Světozor u reklamních katů vyvolaly potřebu jít do kina. Tekuté mléko Tatra a jeho „nerušit, cucám“ vyvolalo rozpačité reakce. KPMG si mělo raději najmout profesionály.

Vítězné Znělky Světozoru - Skandinávské drama

Vítězné Znělky Světozoru – Skandinávské drama

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 41. týden 2016

  1. Vlastní tvorba: Znělky (66 %)
    značka: Kino Světozor, klient: Aerofilms
  2. Rust Klemperer: Hrdina pro svojí rodinu (29 %)
    značka: Flexi životní pojištění, klient: Pojišťovna České spořitelny
  3. Publicis Praha: Očkování proti chřipce (25 %)
    značka: Vaxigrip, klient: Sanofi Pasteur
  4. Rapio, vlastní tvorba: Mlsání, které ne(o)mrzí (21 %)
    značka, klient: Mlékárna Hlinsko: Tatra
  5. Giant Interactive, vlastní tvorba: Vyrostli jsme v KPMG (21 %)
    značka: KPMG, klient: KPMG Česká republika

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 11 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Světozor tematizuje filmová klišé (66 %)

Pražské kino Světozor, které provozuje distribuční společnost Aerofilms, má čtyři nové autorské znělky. Odehrávají se ve Spojených státech, ve Švédsku, ve Francii a ve Skotsku. Znělky se objeví před startem každé projekce. Každá z nich tematizuje jednu ze světových kinematografií. Pro Světozor je realizoval Jakub Jirásek, kameramanem byl Filip Rejč. Spoty vyrobilo Black Pear Studio, produkovali je Jakub Vacík a Marek Dusil. „Znělky jsme natočili tak, aby co nejlépe korespondovaly s celkovým duchem kina, které je tradiční i aktuální, formální i milé a také cinefilní. Zároveň má samo nad sebou nadhled,“ tvrdí režisér a autor námětu Jirásek. „Vytvořili jsme čtyři minutové spoty, které parodují klišé různých světových kinematografií a zároveň si tak trochu dělají legraci i ze samotného kina Světozor. Na prvním místě pro nás ovšem zůstala řemeslná poctivost,“ dodává.

„Dlouhodobě usilujeme o to, aby byl Světozor prostorem, který v kinematografii ctí národnostní i žánrovou rozmanitost. Tomu odpovídá i naše programová dramaturgie. Věřím, že k současným čtyřem znělkám přidáme ještě další,“ říká ředitel Kina Světozor Petr Jirásek. Celkem osm natáčecích dní strávili tvůrci v Paříži, Praze, na Šumavě, v ostravských Vítkovicích, Lázních Toušeň a pražském kině Světozor. Na výrobě znělek se podílely jako hlavní partneři společnosti Universal Production Partners (UPP) a Soundsquare. Partnery znělek jsou Biofilms Rental, Vantage, Panavision Praha, FAMU a Hudební banka.

4x skvělý. Mám radost, že u nás občas vznikne něco, co nevypadá, jako že to vzniklo u nás.
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Vlastně pobavilo a zaujalo. Vidět to bez vysvětlení v kině před filmem, nevím, zda by reakce nebyla spíš WTF? Každopádně tohle mezi smrští upoutávek v kině nezanikne.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Žánrové hříčky bez pointy. I když točíte stylistické cvičení, potřebujete k němu scénář. A pokoušet se natočit nízkorozpočtově americký blockbuster není dobrý nápad.
Martin Charvát (Remembership)

Jo! Jdu si koupit lístky, ať můžu znělky vidět v přítmí sálu.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Tenhle job si užili úplně všichni. Tvůrci, klient a užijí si to i diváci. A když se to holt skvěle a výstižně vymyslí, napíše a natočí, tak stačí říct k úplnýmu pochopení jediný. Kino.
David Suda (WMC Grey)

Člověk by si skoro myslel, že sleduje scénu z klasickýho filmu, kterej nějakou náhodou neviděl. Řemeslně je to naprosto perfektní, ale pro mě to postrádá hlubší smysl. Něco, čemu zatleskám ve stoje. Ale je to stejně jasnej vítěz týdne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Melancholické, nechá ma zamyšlenú, romantické ako Paříž… za mna funguje a dostane ma do francúzskej atmosfery a myslou zaletim do Brethless so Jeanom Paulom Belmondom a Jean Seberg.
Lucia Tarbajovská (Kofola)

Nutí se zamyslet, přemýšlet. Obrazově i emočně pěkné. Hodí se ke Světozoru, resp. pomáhá obecně menším kinům.
Ondřej Roček

Tohle mě baví. Režisér s kameramanem vzbudili můj zájem s nima něco natočit. Ukázali, že umí různý estetický styly v hodně podobný kvalitě. Líbí se mi i příběhy, který jsou vždycky namotaný na téma filmu. Co mě mrzí je absence nějakýho twistu. Samotný téma filmu mi v kontextu kina nepřijde dostatečně překvapivý. Co kdyby byl fór v tom, že ty jednotlivý lidi jsou Češi posedlí tou kterou filmovou estetikou. Holka, co je jako z francouzskýho filmu, kluk co si žije svůj jižní Londýn na Jižáku, týpek, co jezdí na Šumavu zažívat svoje skandinávský drama nebo holka, co se odstěhovala do Prahy, aby tam žila svůj americkej sen. Stejně jako hromada lidí s nima, který by to potom možná i oslovilo.
Richard Axell (Outbreak)

Ke zvláštním filmům patří zvláštní znělky. Proč ne. A Markéta Sulovská to jistě ocení.
Vladislav Bureš

S prehľadom víťaz týždňa. Má to vtip, je to strašně dobre natočené, přesně sa to triafa do žánrových klišé a hlavne to vo mne vyvoláva chuť zájsť do kina, a je mi celkom jedno na čo. Takto má fungovať reklama! Preto je škoda, že spoty mám možnosť vidieť až v kine.
Tomáš Hrábek (Symbio)

2. Flexi promuje skrze rodiče – hrdiny (29 %)

Flexi životní pojištění v podzimní kampani láká skrze pojetí rodiče jako hrdiny pro děti

Flexi životní pojištění v podzimní kampani láká skrze pojetí rodiče jako hrdiny pro děti

Pojišťovna České spořitelny spustila podzimní marketingovou kampaň na Flexi životní pojištění s novým komunikačním konceptem, nazvaným Hrdina pro svoji rodinu. Kampaň má pomocí perspektivy přiblížit dětský svět, ve kterém jsou rodiče neohroženými hrdiny. Zároveň propaguje dvojnásobnou výplatu sjednané částky v případě infarktu myokardu. Nadlinková komunikace běží od 19. září do 13. listopadu v televizi a na internetu. Doplní ji i klasické PR nástroje v tisku a v internetových médiích. Na konceptu i realizaci kampaně spolupracovala s pojišťovnou agentura Rust, Klemperer. „Nový komunikační koncept ‚Hrdina pro svoji rodinu‘ upozorňuje v pozitivním duchu na vážné životní situace. Důležitá pro nás byla také vazba na předchozí kampaně. Myslím, že perspektivní vtípky vhodně navazují na dosavadní koncept dvojsmyslů,“ tvrdí vedoucí oddělení marketingu a PR Pojišťovny České spořitelny Světla Košková.

Pojišťovna České spořitelny propaguje akce s dvojnásobnou výplatou sjednané částky už čtvrtým rokem. Zaměřuje se přitom vždy na vážné životní situace. Letos na jaře proběhla například kampaň propagující pojištění pro případ vzniku mozkové příhody, o rok dřív zvýhodněné pojištění vážných onemocnění způsobených klíštětem

Nic. Xtá varianta na totéž. Proč by na to měl ještě někdo koukat?
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Docela chápu, že se tvůrcům nechtělo dramatizovat infarkt a následné dvojnásobné plnění, vydali se ovšem do opačného extrému. Teď to s produktem nesouvisí vůbec nijak.
Martin Charvát (Remembership)

Šišlající dítě u mě body nenasbírá a reklama na produkt, který se představí v posledních 5 sekundách videa taky ne.
Alena Oswaldová (Nestlé)

‚To morče je naše a jmenuje se Karel‘ hlásá zatím jediný komentář na YT. Já doplňuji: ‚Je to pěkné, navazuje to na předchozí vtipný nesoulad mezi textem a obrazem.‘
David Suda (WMC Grey)

Dokážu si představit, že z těch malejch bestií, co mám doma dostanu infarkt. Jsou jak kobylky. Snesou se na vás a už se nepustěj. Hryžou, tahaj, vy se snažíte vykroutit, pokoušíte se je srovnat, chcete zařvat, ale z hrdla vám nevyjde ani hláska. Najednou si uvědomíte, že na prsou vás pálí. Jako byste měli na hrudníku rozžhavenej lávovej gril. A ty děti po vás pořád skáčou. A je jim to s dovolenim u pr..ele. Zdálky pozoruje scénu vaše manželka. Je v klidu, protože ví, že když zaklepete bačkorama, jste alespoň pojištěný, což vás v hrobě jistě potěší. Brrrr, tahle reklama asi není pro rodiče malých dětí.
Ondřej Souček (Luftballon)

Mam problem s produktom „životne poištenie“ ako takým, a nemam rada komunikaciu, ktorá psychicky manipuluje a hrozí strátou života. Žial ani optika dětí pri nevinnej zábavě nezastrie psychický nátlak vyvíjaný na rodičov, ktorí by sa mali pre pripad mrtvice či infarktu poistit…Co sa týká exekucie, tak mi pride dost na sílu, jednotlivé prepojenia dětského a rodičovského sveta su dost násilne riešene, neposobi to prirodzeně, takze sa nevcítim do dětskej zábavy, co bolo asi záměrom tvorcu.
Lucia Tarbajovská (Kofola)

Nevím, kdo je přesně cílová skupina. Jestli tátové, kteří zamáčknou slzu a stanou se uvědomělými, nebo matky, které si připomenou, že bez ‚živitelů‘ jsou ohrožené nebo snad děti, které přemlouvají tátu, ať neumře nebo se alespoň pojistí…Děti bych do toho netahal, i když se pokouší o humornou formu.
Ondřej Roček

Hezky natočenej spot, u kterýho pro mě bylo hrozně složitý pochopit cestu ke sdělení. Věta ‚V dětských očích jsou hrdinové nesmrtelní‘ je bohužel jenom težko uvěřitelnej konstrukt, kterej ve mě nevzbuzuje jedinou emoci. Emoce jsou při tom věc na kterou se sami tvůrci, podle mě správně, rozhodli hrát.
Richard Axell (Outbreak)

Příjemně a vtipně prodaná ‚nenadálá životní situace‘. Jen nechápu, proč za infarkt dostanu dvakrát víc. Mrtvička je za polovic?
Vladislav Bureš

Aj vzťah detí ku smrti sa dá komunikovať s úsmevom a poetikou požičanou z fousatého léta. Odškrtnime si, že sme to takto skúsili a poďme ďalej skôr, než nás klepne pepka.
Tomáš Hrábek (Symbio)

3. Vaxigrip má svou první kampaň (25%)

Svou první českou televizní kampaň na chřipkovou vakcínu Vaxigrip spustila farmaceutická společnost Sanofi Pasteur, divize vakcín skupiny Sanofi. Spot na očkování proti chřipce Vaxigrip poběží až do konce října na kanálech skupiny Nova. Kampaň cílí na osoby se zvýšeným rizikem onemocnění chřipkou, tedy na seniory od 65 let a na chronicky nemocné pacienty.

Kreativní podobu kampaně navrhla agentura Publicis, režii a produkci zajistil Tomáš Mašín. „Spot je lifestylový. Nechtěli jsme se zaměřit pouze na samotné onemocnění. Spíš jsme vyzdvihli očkování jako prevenci chřipky,“ tvrdí produktová manažerka Sanofi Pasteur Petra Cotte. „Trh vakcín se od trhu volně prodejných léků liší, a tomu se muselo přizpůsobit i zpracování spotů. Přestože televizní kampaň cílí na běžnou laickou populaci, těmi nejdůležitějšími jsou pro očkování proti chřipce praktičtí lékaři. Právě oni totiž mají vliv na pacienty a vakcínu aplikují. Naše reklama by jim měla pomoci v komunikaci s pacienty tím, že dostane očkování proti chřipce a základní informace o něm do všeobecného povědomí,“ dodává manažerka.

Peklo klientskýho briefu přetavený v pekelnou exekuci.
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Oblíbený formát ‚rozhovor blbé s blbější‘, tentokrát rozehraný do celé rodiny a vnitřního hlasu. Kladné body za realisticky ztvárněného nemocného dědu.
Martin Charvát (Remembership)

Z kreativy jsem se začala potit skoro tak mocně jako dědeček. Nicméně funkční ta reklama je. Od začátku do konce – včetně odpuzující čekárny, jejíž reminiscence leckoho namotivuje.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Jedna z nejpopisnějších reklam, co jsem viděl. Klidně bych se vsadil, že vnitřní hlas spoceného muže vznikl až po komentářích a schvalovacím kole offline verze, protože to bylo málo pochopitelné. Více by nám asi řekl režisér Tomáš Mašín.
David Suda (WMC Grey)

Ten pán mele z posledního. To nebude chřipka. Je to negativní, ale funguje to. Kdyby tam byl vysmátej děda, kterej se těší z toho, že je očkovanej, tak to nikdo nebere vážně.
Ondřej Souček (Luftballon)

Vakcíny proti chripke…Produktu neverim. Hodnotim iba kreativne spracovanie. V oblasti farmaceutickeho priemyslu, poměrně dobře natočený spot, s reálnym dějom, dobře zahranými rolami. Dieta, psík, chory starý otec, točí sa okolo něho celá rodina. Scénář, ktorý asi bude fungovat. Omnoho slabšie ako za mna parádna reklama na prípravok proti chřipke na Vicks Symptomed complete s dcerkou princeznou, ktorej mama medzi dveřami oznámí, že si musí vziat volno…
Lucia Tarbajovská (Kofola)

Když dám stranou, že to nefunguje (to očkování), tak slabý VO, nepřirozeně tlačený produkt, málo uvěřitelné.
Ondřej Roček

Oceňuju, že se vakcína Vaxigrip rozhodla pro insightově orientovanej spot. Škoda jenom, že nevyužili potenciál Tomáše Mašína naplno. Věřím, že to mohla být filmařsky pojatá situace ze života obyčenejch lidí, ve který přirozeně vyplynulo, že děda (u kterýho je 40 C už fakt docela starost) není očkovanej a kdyby byl, nemuseli se teď o něj bát. Místo toho je spon jenom uměle nautentickej. Lidi to pochopí, číslama to asi pohne, ale mohlo byt to za stejný peníze, se stejnejma hercema, ve stejnym byte úplně jiný.
Richard Axell (Outbreak)

Jedna z těch reklam, o které můj oborem nezatížený otec říká: ‚Bože, to je zase blbost‘. A to je prosím pěkně cílová skupina. Nešlo by důležité téma komunikovat méně otravně?
Vladislav Bureš

Prečo niekto točí reklamu, ktorá pôsobí ako zlý seriálový product placement? Tam nemusí byť product placement, je to reklamný spot!
Tomáš Hrábek (Symbio)

4. Tatra nechce, aby zákazníky omrzela (21 %)

Mlékárna Hlinsko spustila nový televizní spot značky kondenzovaného slazeného mléka Tatra. Spot s titulem Mlsání, které ne(o)mrzí existuje v patnáctivteřinové a třicetivteřinové variantě. Kreativní podoba kampaně vznikla částečně inhouse za pomoci konzultační marketingové společnosti Rapio, spot byl natočen produkcí Seven Heaven pod dohledem F. A. Brabce. Spot cílí na ženy – matky mezi 20 a 55 lety a běží od 26. září do 20. listopadu. V další fázi jej mají eventuálně podpořit aktivity na sociálních sítích a akce v místě prodeje.

Kampaň odkazuje na „tradiční chuť“ kondenzovaných nápojů Piknik, Pikao nebo Jesenka. „Tradiční pochoutky z dětských let Pikao, Piknik nebo Jesenka představují zdravější alternativu k běžně prodávaným sladkostem. Obsahují pouze mléko a cukr, případně kakao,“ tvrdí marketingová manažerka Mlékárny Hlinsko Veronika Pácaltová. Mlékárně podle ní používá „tradiční výrobu“ už desítky let, a to za použití stále stejných ingrediencí typu kakaa z Nizozemska.

Indiferentní kuchyń. Indiferentní rodinka. Indiferentní ‚příběh‘. Jesenka si zaslouží víc.
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

To není reklama na brokolici?
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Opět reklama, kde je všechno tak nějak dobře, ale není tam nic navíc.
Martin Charvát (Remembership)

‚Nerušit, cucám!‘ -> Páralova muka obraznosti…
Alena Oswaldová (Nestlé)

Tohle přesně vystihuje to, co si obyčjně lidé představí pod pojmem ‚reklama‘.
David Suda (WMC Grey)

Včera mi manželka říkala, že bych měl mlsat něco s draslíkerm, že prej pořád nebudu naštvanej z těch reklam. Nejdřív jsem jí chtěl uzemnit jednou dobře mířenou ranou plácačkou na mouchy, ale pak jsem jí navrhnul, aby si šla raději mlsnout trocha toho vápníku na své zerodované kosti.
Promiňte, ale jinak než tímto mikropříběhem nedokážu popsat, co cítím při sledování tohoto kousku. A přitom je Pikao moje dětství.

Ondřej Souček (Luftballon)

Cucanie je fajn, ale myslim si, že tu je spracované neodvážně až trapně.
Odkomunikovat 3 produkty v jednom spote je dost ambiciozný ciel. Každý pre ineho člena rodiny? To je predsa blbost. Vždy sme tento produkt jedli ako děti, dospělí sa ho nikdy ani nedotkli. Myslim, že to platí dodnes.
Presladené kondenzované mlieko namiesto ranajok?
Ako keby sa všetky ranajky/svacinky kopirovali, šťastná rodinka, slnečny den, spoločné ranajky, školská taška, oddychnuta mamička, odchod úspěšného otca manažera do práce…

Lucia Tarbajovská (Kofola)

V dnešní době boje proti všem náhražkám a éčkům dobře vyzdvihnuté hlavní produktové benefity, které mají podle mě nulovou znalost. Pokud to byl hlavní cíl reklamního sdělení, pak dobře. Tři produkty v jedné reklamě úplně v klidu. Prostředí unylé načinčané rodinky dlouhodobě nemusim – relevance.
Ondřej Roček

Z principu se mi příčí hodnotit reklamy, jako ostatní rozumbradové tady, protože hanit umí každej. Proto jsem si řekl, že prostě budu psát o tom co se mi na věcech líbí a s kritikou budu pokud možno věcnej, konkrétní a hlavně co nejmíň vtipnej. U tohodle spotu je jednoznačně nejlepší moment, kdy maminka tatínkovi na cestu do práce zastrčí do náprsní kapsy saka závěsnou cedulku ‚nerušit, cucám‘. Jako fakt? Nerušit, cucám?
Richard Axell (Outbreak)

Pardon, ale prostě nevěřím tomu, že si dá manažer do kapsičky od saka tubu od zubní pasty se zahuštěným mlékem a vyrazí do práce. Upřímně – sám nevím, co bych s takových produktem dělal. Možná nějaké echt retro?
Vladislav Bureš

Wow. To, že sa sladkosti z tuku a cukru prezentujú ako výživový doplnok, je pre mňa nové dno.
Tomáš Hrábek (Symbio)

5. KPMG se zaměřuje na vysokoškoláky (21 %)

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

Poradenská společnost KPMG Česká republika spustila novou náborovou kampaň s mottem Vyrostli jsme v KPMG. Kampaň má za cíl představit společnost „jako ideálního zaměstnavatele pro start kariéry v oboru financí a byznysu“. Stojí na osobních příbězích 19 lidí, mezi nimiž jsou současní i bývalí zaměstnanci. „Když jsme připravovali strategii budování značky zaměstnavatele pro následující sezonu, vyšli jsme z analýzy dat o kariérních preferencích studentů. Zjistili jsme, že si naše cílová skupina vysokoškoláků s naší značkou nespojuje řadu atributů, které jako zaměstnavatel nabízíme,“ tvrdí Michaela Raková, která stojí za novou strategií takzvaného employer brandingu v KPMG.

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

Koncept kampaně popisuje benefity firmy na příbězích zaměstnanců, kteří si tuto společnost zvolili jako svého prvního zaměstnavatele po vysoké škole a po pár letech se díky tomu dostali do vedení bank, pojišťoven a dalších společností, nebo zastávají nejvyšší pozice přímo v KPMG. „Zapojením lidí, kteří už u nás ve firmě nepracují a odešli jinam, chceme dodat svým tvrzením o kvalitách zaměstnavatele váhu. Také chceme studentům ukázat, že pokud je jejich vysněnou pozicí například finanční ředitel, od nás může být ta cesta kratší, než kdyby nastoupili přímo do dané společnosti od píky,“ prohlašuje Raková. Komunikace má za cíl oslovit studenty a čerstvé absolventy zejména ekonomických oborů. Kampaň, kterou KPMG tvoří in-house, startuje spuštěním webové stránky Vyrostli jsme z dílny webové agentury Giant interactive. K její propagaci firma využívá reklamní plochy přímo na cílových vysokých školách a v jejich okolí a řadu online nástrojů. 

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

 

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

 

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

KPMG v nové kampani cílí na čerstvé absolventy nebo vysokoškoláky

Tohle je prostě jenom blbý. Vlastně blbý, nevkusný a toporný. Dávám 5% za tu pani s lascivnim ‚véčkem‘ před ústy. Možná je na čase přestat využívat inhouse ‚odborníky‘, a najmout si někoho, kdo reklamě rozumí. Já si taky nedělám inhouse audit a daňový poradenství na koleni.
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Silné příběhy bývalých zaměstnanců zní slibně. Bohužel grafické zpracování kampaně prostě není na úrovni. Občas stojí za to zaplatit profesionálům.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Zajímavá a sebevědomá myšlenka – ukázat, kam až se dostali lidé, kteří začínali v naší firmě. Bohužel art direction tuto kampaň totálně zabíjí. Pokud už máte strategickou myšlenku, měli byste mít také kreativní a exekuční myšlenku. Škoda. P. S. Web je také zmatený a nepřehledný.
Martin Charvát (Remembership)

Čtu teď spoustu chytrých knížek o designu, a tak můžu svědomitě říct, že tahle kampaň se nepovedla: print je unylý a webovka nekompaktní.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Koncept úspěšných absolventů dobře znám odjinud. Co mě ale překvapilo je, že se KPMG prezentuje jako úspěšná startovací či přestupní stanice ve vaší kariéře nikoliv kariéra věčná. Na absolventy to možná může být fajn tahák.
David Suda (WMC Grey)

Poslední dobou se kolem vyrojilo spousta náborových reklam a všechny vypadaj vesměs stejně. Jsou na nich šťastní zaměstnanci (současní, bývalí či budoucí). Tam by měl přitom zůstat prostor pro něco pořádně wow, což mi Judita nedokáže předat (promiň Judito, jsi jinak sympoška). Teď se mi to všechno slévá dohromady a nemůžu ty firmy od sebe rozeznat.
Ondřej Souček (Luftballon)

Těší ma, že jedna z top konzultanských firiem, aktivně oslovuje a hladá talenty vo svojom obore priamo u zdroja. HR marketingové kampaně v ČR a SR – ci imidžove alebo akvizičně (tato je kombináciou oboch) nie su úplně běžnými marketingovými investiciami zaměstnavatelov – palec hore. Co sa tyka spracovania tak je to podla mojho nazoru hodně naškrobené, ale to je konieckoncov celý obor ekonomie, biznisu a konzultingu, ktory mi nie je moc blízky.
Lucia Tarbajovská (Kofola)

Nerozumim.
Ondřej Roček

Tohle je pro mě paradoxně nejzajímavější věc z celýho seznamu. Zpracování je pekelně konzervativní, ale myšlenka rekrutovat nový zaměstance do megakorporace jako je KPMG tím, že budu ukazovat kde jsou teď naši bývalý zaměstnanci mi přijde geniální. Chce to koule na klientský i agenturní straně aby se podobně silnej insight dal využít.
Richard Axell (Outbreak)

Korporátní inzerce se nám unifikovala do ‚odvážných‘ testimoniálů. Nedávno jsme tu hodnotili Spořku, teď je tu KPMG, příště třeba ČSOB. Vše stejné. Oni ty templaty snad kupují na istocku.
Vladislav Bureš

Ďalšia náborová kampaň na kľúč, nerozoznateľná od akejkoľvek inej. Moc nechápem, prečo sa vo všetkých vizuáloch stojacich na jednej konkrétnej osobe používa v titulku plurál. Na druhú stranu, od ‚Staň se auditórem v KPMG‘ je to riadny posun vpred!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.