Přijďte nAKAfe!

Příští pondělí 29. května proběhne další soutěžní přehlídka AppParade. Přihlaste svou aplikaci.

Tady bere další z H1, Adexpres není jen mediálka

Skupina Jana Galgonka se chce profilovat jako konzultant s mezinárodním přesahem.

Jan Galgonek

Jan Galgonek

Digitální agentura Adexpres, která patří do komunikační skupiny Tady, se už nechce dále profilovat jen jako mediální, ale jako strategicko-konzultační. Během podzimu navíc opět rozšířila své řady, zejména na úkor agentury H1.cz. Celá skupina Tady hodlá nadále vystupovat jako strategická a konzultační digitální agentura s mezinárodním přesahem. Médiář o tom informoval ředitel a majitel Adexpresu Jan Galgonek.

Adexpres s novými tvářemi, hlavně z H1

V létě nastoupila do agentury datová analytička Lucie Šperková, která přišla z E-commerce Holdingu. Na přelomu října a listopadu navíc Adexpres rozšířil svůj tým pro výkonnostní online reklamu, když nastoupila Sandra Matušková z H1.cz a Adam Petr ze Seznamu, oba na pozici specialisty na PPC. Tým klientského servisu pak doplnila Johanka Behenská na pozici account manažerky a tým programatického nákupu Dušan Synak jako campaign solution manažer. Behenská dříve pracovala čtyři roky jako marketingová manažerka firmy Belkin, Synak přišel opět z H1.cz, kde působil přes čtyři roky coby konzultant výkonnostní reklamy.

Důvodem k rozšiřování týmu je podle Galgonka nárůst nových zakázek pro divizi Adexpres Performance a divizi programatického nákupu Adexpres One. Tyto zakázky agentura získala i díky dubnovému příchodu Petra Mareše do funkce šéfa pro obchodní rozvoj divize výkonnostního marketingu. Také Mareš přišel do Adexpresu z H1.cz, kde řídil obchodní rozvoj.

„Naši dlouhodobí klienti oproti roku 2014 až ztrojnásobují rozpočty. Přibývá nám tak zakázek od klientů, jako jsou  Globus, Pepsi, AMC nebo Mercedes. Konkrétně u Mercedesu jsme se původně starali o digitální strategii pro jejich divizi užitkových vozů a letos v létě jsme získali digitální kampaně také pro divizi osobních vozů. Od začátku listopadu do konce prosince také běží rozsáhlá kampaň skrze programatický nákup pro TP Vision [Philips TV], kterou zajišťujeme pro jedenáct zemí. Český trh zafungoval jako pilotní projekt k otestování této strategie a nyní ji realizujeme v dalších státech,“ přibližuje Galgonek.

Digitální strategickou roli si Adexpres podle něj poprvé vyzkoušel v roce 2014 po vítězství v tendru pro společnosti skupiny KKCG. V současnosti pracuje konzultačně třeba na zakázkách pro klienty CZC.cz, Axa nebo Okay. „Podobným způsobem jsme letos realizovali některé projekty i pro O2,“ tvrdí Galgonek. Agentura podle něj teď nabízí klientům především tvorbu digitálních strategií, implementaci technologií, tvorbu strategie pro práci s dynamickými bannery, programatický nákup nebo zastřešování projektů v rámci implementace segmentačních nástrojů.

„Pro klienty jsme také začali připravovat atribuční modely kampaní. V zásadě jde o to, že sbíráme data z nejrůznějších kanálů, očišťujeme je a přiřazujeme jim určité vlastnosti, na základě čehož pak dokážeme určit přínos jednotlivých digitálních kanálů do celkových konverzí kampaně. Na základě těchto dat pak můžeme doporučovat našim klientům rozvržení rozpočtů do digitálních médií. Na přípravě těchto modelů spolupracujeme primárně s firmou Keboola,“ popisuje šéf Adexpresu.

Bistro experimentuje

Změny hlásí také další agentura z uskupení Tady, a sice kreativní agentura Bistro. Ta podle Galgonka zvýšila od března roku 2014 počet lidí z 10 na 40 a oproti loňsku letos vykazuje dvojnásobný obrat, přičemž vedle klasických agenturních služeb zkouší i experimenty. Příkladem může být práce na komunikační strategii pro jeden z developerských projektů PPF. „Pomáháme s definici samotného produktu a v rámci kampaně navrhujeme třeba i interiérové parfémy,” říká kreativní ředitel a spoluzakladatel Bistra Pavel Flégl.

V agentuře Bistro se mimo jiné testují interiérové parfémy

V agentuře Bistro se mimo jiné testují interiérové parfémy

Na netradičních zakázkách pracuje Bistro i v rámci spolupráce se Škodou Auto. „Už několik měsíců probíhají práce na kompletním redesignu školy, kterou má automobilka přímo v Mladé Boleslavi. Kromě korporátní identity připravujeme interiérové vychytávky a chillout zóny,“ popisuje výkonný ředitel Bistra Tomáš Kleňha.

Také Bistro rozšiřuje kreativní tým, do nějž nastupuje jako associate creative director Jan Rídl, který dříve pracoval jako textař v agenturách McCann Prague, Mark BBDO, Saatchi & Saatchi a naposledy WMC Grey, a na pozici senior art directora se z Kanady vrací Václav Krejčí.

Jan Rídl

Jan Rídl

 

Václav Krejčí

Václav Krejčí

Kromě výše zmíněných projektů je důvodem i vítězství v mezinárodním tendru na tvorbu kompletní korporátní identity, webu a komunikační strategie mezinárodní telekomunikační společnosti Linx Telecom z Amsterdamu, kterou má skupina Tady realizovat podle Galgonka pro 36 zemí.

Bistro Social se rozšířilo na šest lidí

Svůj tým rozšířila i divize Bistro Social, zaměřená na komunikaci v sociálních médiích, kterou tvoří nově šest lidí. Změna souvisí s novými zakázkami pro klienty, jako jsou třeba Airjobs.cz, Albixon a Skicentrum Eden, nebo pro značky Sazkabet a Sazkamobil.