Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Televize Z1 loni zpětinásobila tržby, ovšem prohloubila ztrátu

Tržby digitální stanice zaměřené na byznys vzrostly na 56,6 milionu korun. Televize finanční skupiny J&T skončila ve ztrátě 261,5 milionu.

Tržby digitální televize Z1 loni vzrostly na 56,6 milionu korun, z předloňských 11 milionů. Navzdory pětinásobnému nárůstu příjmů ale stanice skončila ve ztrátě 261,5 milionu, oproti 215,2 milionu rok předtím.

Vyplývá to z účetní závěrky společnosti První zpravodajská, která drží vysílací licenci Z1 a jíž vlastní finanční skupina J&T.

Loňský rok byl pro „Zetjedničku“ první celým rokem fungování, stanice zaměřená na byznys startovala v červnu 2008. V červenci 2009 se jí místo Martina Mrnky ujal jako generální ředitel Zdeněk Šámal.

Ačkoli televize propustila třetinu zaměstnanců a místo předloňských 131 zaměstnávala jen 86 lidí, vzrostly ji mzdové náklady na ze 45,5 na 53 milionu. To ale může souviset právě s propouštěním a s tím spojenými odstupnými.

Nezanedbatelnou nákladovou položkou jsou pro Z1 platby v řádu milionů měsíčně za vysílání v pozemní digitální síti. Její operátor, společnost Czech Digital Group si ze zvyšováním pokrytí ČR signálem účtuje čím dál víc – začátkem roku 3 miliony, koncem to už bude už 4,5 milionu korun za měsíc.

Server Česká média mediálního podnikatele a lobbisty Jaroslava Berky nedávno napsal, že majitel Z1, skupina J&T chtěla koupit podíl v Primě, dvojce českého televizního trhu – tu rovným dílem vlastní podnikatel Ivan Zach a švédská MTG.