Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Televizní sledovanost 2011: Nova zůstala lídrem, Prima poprvé od „roku VyVolených“ porazila ČT1

Pětka nejsledovanějších televizí v Česku roku 2011 podle celodenního podílu na sledovanosti: Nova, Prima, ČT1, Barrandov, Nova Cinema

Dvě největší stanice dál ztrácely, naopak malé kanály opět rostly, přitom největší z malých jsou tematické stanice analogových lídrů. Ti tak drží pozice díky cílenějšímu oslovování menších, vyhraněnějších diváckých skupin.

Takové trendy ukazují aktuální čísla podílu na sledovanosti v roce 2011 ve obecné skupině diváků starších 15 let, v porovnání s ročními údaji od roku 1997, kdy se televizní sledovanost v Česku začala měřit elektronicky.

Podíly na sledovanosti v roce 2011. Zdroj: ATO-Mediaresearch

Z dat vyplývá, že

  • lídrem televizního trhu z pohledu sledovanosti zůstává Nova, byť meziročně ztratila ve skupině 15+ téměř 4 procentní body a spadla pod hranici 30 %; v hlavním vysílacím čase ve skupině diváků 15-54 let se jí podařilo splnit cíl, který si dala, tedy překročit 40 % podílu,
  • Prima jediná z trojky největších rostla (díky hlavnímu kanálu, kanálu pro muže Prima Cool i novému pro ženy Prima Love) – je dvojkou trhu, po šesti letech od „roku prvních VyVolených“ (2005) znovu předstihla ČT1, která loni pod vedením svého – dnes už bývalého – šéfa Radana Dolejše spadla na historické minimum,
  • zpravodajská ČT24 předstihla alternativně zaměřenou ČT2 (ta loni přišla o sportovní pořady, které se přesunuly na sportovní ČT4),
  • nejúspěšnější a v podstatě jedinou novou digitální televizí je Barrandov, za ním se v rozmezí 3 až 5 % podílu seřadily vesměs digitální tematické kanály tradiční analogové trojky, v tomto pořadí: Nova Cinema, ČT24, ČT2, ČT4, Prima Cool,
  • dvanáctka tematických kabelových a satelitních kanálů, obchodně zastupovaných společností At Media, dál drží kolem 2 % v souhrnu, žádný z nich nepřekročil procento podílu, nejsledovanější je hudební Óčko (0,32 %) a Disney Channel (0,30 %).