Filip Řepa, nový ředitel agentury Pleon Impact z čerstvého uskupení Kotelna 55, musí záhy po svém nástupu řešit odliv nemalé části týmu. Několik lidí přitom odvedl bývalý PR director Pavel Tesař, který založil vlastní agenturu Doblogoo. S novým subjektem začali spolupracovat i někteří bývalí klienti Pleonu. „Je pravda, že Pavel Tesař odešel a odvedl si pár lidí i několik klientů, což není úplně standardní ani úplně etické. V době, kdy jsem nastupoval, odešlo zhruba šest lidí,“ řekl na dotaz Médiáře Řepa.
„Agenturu Pleon Impact jsem opustil po 16 letech na základě vlastního rozhodnutí. Bylo to po vzájemné dohodě s vedením. Hlavním důvodem byla celková potřeba pracovní změny. Do týmu Doblogoo se postupně přidalo několik mých bývalých spolupracovníků, kteří se rozhodli z Pleon Impactu odejít,“ sdělil Médiáři Tesař.
Na dotaz, zda k němu přešli i někteří klienti, odpověděl: „Ano, s některými spolupracujeme.“ Konkrétní jména klientů ani spolupracovníků ale neuvedl. „Zaměříme se především na klienty v oblasti bydlení, stavebnictví, designu a rychloobrátkového zboží,“ uvedl obecně ke směrování své agentury Doblogoo. Jak také říká, s klienty chce budovat dlouhodobé partnerství. „Což může znít banálně, ale dle našeho názoru je to to nejpodstatnější pro úspěšnou spolupráci,“ sdělil Tesař.
Personální odliv se může týkat skoro poloviny osazenstva agentury. Podle informací Médiáře totiž opustilo Pleon až dvanáct lidí. Agentura přitom podle informace na svém webu zaměstnává 25 lidí. V posledních několika letech jich tedy v Pleonu znatelně přibylo - v roce 2012, zatím poslední období, za které firma zveřejnila informace v obchodním rejstříku, bylo zaměstnanců 15.
Pracovníci, kteří odešli s Tesařem, nejsou jedinými, kteří Pleon opouštějí. Svůj odchod Médiáři potvrdila například finanční ředitelka Dagmar Vilímková: „Je pravda, že odcházím. Kam mám namířeno, vám zatím neřeknu, ale k panu Tesařovi to nebude,“ uvedla Vilímková. Odešel také další PR director Petr Lemoch, který podle informací Médiáře chystá rozjezd svého vlastního podniku, a PR manažer Tadeáš Bělík, který přechází do „úplně jiné branže mimo oblast médií“. Konkrétně tito tři manažeři byli přitom ještě v úterý 1. března uváděni na webu Pleonu jako členové agenturního týmu.
Už loni v prosinci opustila Pleon Impact i PR manažerka Kateřina Doušová, jež přešla do agentury Bistro Social.
Mezi další „exulanty“ patří podle informací Médiáře PR konzultantka Radka Strachotová, PR manažeři Lukáš Jungbauer a Lucie Krejbichová, projektová manažerka Veronika Kubalová a new media a digitální konzultantka Hana Kolašínová.
Agentura Doblogoo byla do obchodního rejstříku jako firma zapsána loni 13. listopadu, jejími spoluvlastníky jsou v současnosti Pavel Tesař (drží 75 %) a Anna Dovillaire (25 %). Mezi zakladatele nové firmy patřil původně i Marek Grabovský, už k 20. listopadu byl ale jeho podíl z obchodního rejstříku vymazán.