Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Tesco chce přivést House of Cards do Česka

Maloobchodní řetězec hodlá přes web prodávat populární seriál Netflixu.

Hlavní roli v House of Cards má Kevin Spacey. Foto: Profimedia

Hlavní roli v House of Cards má Kevin Spacey. Foto: Profimedia

Populární seriál ze zákulisí nejvyšší politiky House of Cards – s Kevinem Spaceym v hlavní roli – by mohl být brzy k dispozici v Česku k legálnímu zapůjčení přes internet. O jeho uvedení usiluje nedávno spuštěná online videopůjčovna Clubcard Kino provozovatele obchodů Tesco, respektive kyperská společnost Banaxi, která Clubcard Kino pro Tesco technologicky zajišťuje.

Ta momentálně o právech vyjednává s americkou zábavní společností Sony Pictures Entertainment, respektive její značkou AXN. „Připravujeme to, jednáme o tom,“ řekl dnes manažer Banaxi Erik Uxa na tiskové konferenci v pražském kině Atlas. Politické drama House of Cards uvedla americká online videopůjčovna Netflix, podle Uxy zajišťuje prodej práv mimo teritoria, kde Netflix působí, právě Sony. V Česku nabídka Netflixu zatím chybí, zájemci se k seriálu dostávali pirátsky, stahováním z datových úložišť.

House of Cards, kterou pro Netflix produkuje společnost Media Rights Capital, je dílo revoluční způsobem své distribuce, jeho první řadu Netflix uvedl celou naráz v únoru 2013, o rok později následovala druhá řada, třetí bude mít premiéru příští týden 27. února. Banaxi podle Uxy jedná o uvedení pro Česko o všech třech řadách a snaží se přitom, aby je tu mohla uvést co nejdřív, ale jednání jsou zatím otevřená, bez závěrů.

Netflix se do Česka chystá někdy v následujících dvou letech, jak nedávno oznámil, v rámci expanze do čtyřicítky dalších zemí. Kyperská Banaxi, která začíná operovat ve 12 evropských státech, přičemž Česko díky spolupráci s Teskem bere jako svůj odrazový můstek, se vyspělejší konkurence za zámoří nebojí. „Vždycky nabídneme něco jiného než Netflix,“ prohlásil Erik Uxa. 

Tesco a filmy: od DVD k internetu

S uváděním filmů začalo Tesco před Vánocemi 2012, kdy nabídlo na DVD americký animovaný snímek Doba ledová 4. Prodalo se ho kolem 120.000 kopií. Před loňskými Vánocemi se exkluzivního uvedení dostalo české pohádce Tři bratři Zdeňka a Jana Svěráka. Prodeje jsou zatím nižší, Tesco přesná čísla neuvádí.

„Po dvou letech můžeme říct, že jsme tu největším prodejcem dévédéček,“ prohlásil marketingový manažer věrnostního programu Clubcard Peter Szabo. Podle ředitele Bontonfilmu Martina Palána je Tesco v Česku největší tuzemský prodejce fyzických filmových nosičů, ale i zábavních předmětů, merchandisingu.

Prodejní úspěch filmů na DVD přivedl Tesco k myšlence spustit internetovou videotéku, stalo se tak loni v prosinci. Distribuuje v ní aktuálně přes 1.000 filmů, od distributorů Bontonfilm, Warner Bros či Národního filmového archivu. Od února jsou nově v nabídce seriály od Sony Pictures Entertainment/AXN, jde o díla Hannibal či Grand Hotel. Chystá se uvedení filmu Insterstellar (18. března) a Hobit: Bitva pěti armád.

Využít nabídku online videa u Teska lze výměnou za poskytnutí svých kontaktů do věrnostního programu Clubcard, za zhlédnutí nabíhají bonusové body pro slevy na nákupy v Tesku. Půjčení filmu na dva dny pak stojí od 49 Kč, předplatné 200 vybraných snímků (filmů i seriálů) s časové neomezeným spuštěním stojí 99 Kč. Jak Médiáři řekl Václav Koukolíček z komunikace Teska, Clubcard Kino za první dvě měsíce provozu registruje řádově tisícovky lidí.

Služba Clubcard Kino je přístupná z počítačů, mobilů a tabletů s operačními systémy Android, iOS či Windows 8 nebo z chytrých televizorů značek LG, Philips, Samsung a Sharp. Filmy a seriály vysílá ve standardní (SD) i vysokém (HD) rozlišení obrazu, v nabídce má také klipy v UHD (ultravysokém rozlišení), to ale zatím bez celovečerních filmů, jen dokumenty.