P. k. Solvent, provozovatel drogerií Teta, dnes oznámil další plánovanou expanzi své rebrandované a modernizované sítě Duhová Teta. Příští rok v dubnu by mělo být těchto prodejen v Česku zhruba 450 a do konce roku 2018 až 600. Síť původních nerebrandovaných drogerií, provozovaných nejčastěji v obchodní alianci (takzvaná Žlutá Teta), získá příští rok v dubnu nové jméno Top Drogerie. Prodejen Top Drogerie má být 350.
Dlouhodobým plánem Tety je dosáhnout ročního obratu 10 miliard Kč. Uvedl to generální ředitel p. k. Solvent Radek Graclík na dnešním setkání s dodavateli.
Loyalty coby sdílená platforma
Cílem setkání bylo představit dodavatelům nový výzkumný projekt Loyalty, na kterém bude p. k. Solvent spolupracovat s výzkumnou společností Nielsen. Půjde o internetovou platformu, sledující prodeje i transakce majitelů věrnostních karet. Platforma má umožnit dodavatelům i p. k. Solvent pochopit a prozkoumat chování zákazníků drogerie. Projekt se inspiroval v Pobaltí, kde funguje spolupráce Nielsenu s tamějšími drogerijními sítěmi.
„Většina loajalitních programů slouží v Česku jen jako další prostředek k promocím. Většinou tak platí, že dodavatel hlídá svá data, obchodník svá, a vzájemně je nesdílejí. To my nechceme,“ uvedl Petr Křiklan, retailer services cluster director Nielsenu. „Chceme přinést webovou platformu, která bude pro všechny stejná, se stejným prostředím pro všechny uživatele, tedy pro Nielsen, p. k. Solvent i pro dodavatele. P. k. Solvent tak uvidí všechna data, která bude platforma obsahovat, a dodavatelé budou mít přístup ke všem informacím v kategoriích, v nichž podnikají.“
Do všech analýz se budou podle Křiklana promítat segmentace zákazníků, aby bylo vidět, jak jednotlivé zákaznické segmenty reagují. Základní zákaznické segmentace budou tři. Podle úrovně loajality, podle cenové citlivosti a podle reakce na promoční akce. Kromě standardizovaného reportingu v pravidelných aktualizacích by měl výzkum poskytovat i dodatečné hloubkové analýzy na míru. „Jsme k nim otevřeni, nefixujeme platformu jako jediný výstup. Ke všem analýzám ale bude mít přístup i p.k. Solvent, základní myšlenkou je totiž vyrovnanost přístupu všech stran,“ zopakoval Křiklan.
Přibude prémiové označení
Podle marketingového ředitele p. k. Solvent Davida Vejtruby dělá průměrný meziroční nárůst počtu transakcí v drogerii Teta 24,3 %. Tržby podle něj vzrostly celkem o 28 %. V Tetě podle jeho slov nakupuje 40 % žen v Česku, které zde utrácejí v průměru kolem 400 Kč. Teta klub má v současnosti 2,5 milionu členů.
Podle Vejtruby bylo smyslem realizovaného rebrandingu a následných marketingových kampaní navázání hlubšího vztahu se zákazníkem a současně zviditelnění Tety, aby se snáz dostávala do obchodních center. V této expanzi i v rozvoji vztahu se zákazníkem chce podle jeho slov drogerie pokračovat i v roce 2016. Vedle investic do televizní a do online reklamy bude Teta nově propagovat svou nabídku i formou polepů na výlohách a venkovních reklamních totemů, které se objeví na 90 nejatraktivnějších lokacích. Nově hodlá rozvinout komunikaci přímo v prodejnách, kde kromě současných možností instore reklamy přibude takzvané Teta rádio, nové možnosti reklamy na nákupních vozících a košících nebo možnost brandingu kosmetického koutku, který byl spolu s kávovým koutkem zaveden do prodejen v rámci rebrandingu. „V současnosti už tento branding testujeme v ostrém provozu, vyzdobili jsme kosmetické koutky ve stylu vánoční soutěže, kterou Teta tento týden odstartovala na Facebooku,“ uvedl Vejtruba.
Od příštího roku chce Teta začít v prodejnách s takzvaným prémiovým značením výrobků, jehož cílem je zviditelnit na prodejní ploše prémiový segment. „V tuto chvíli běží ostrý test v prodejnách v kategorii holení,“ řekl Vejtruba.
Mezi vlastní média, kterými p. k. Solvent drogerii podporuje navenek, patří podle generálního ředitele Graclíka letáky, vlastní magazín a prémiový kupon. Ty by měly sloužit i při uvádění novinek.
„Duhová i žlutá Teta letos roste o 16 %. O extenzivní rozvoj budeme mít zájem i nadále,“ dodal Graclík, Posloužit by k němu mělo už zmiňované posilování „duhové sítě“ v obchodních centrech po celém Česku a přejmenování „žluté sítě“ na Top Drogerie.