Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Timesy budou aktualizovat web jen třikrát denně

Přední britský deník se rozhodl omezit bezbřehost webu a zavést „uzávěrky“ jako v tisku.

  • ČTK
  • 04. 04. 2016 19:35
Rupert Murdoch letos v červenci v Sun Valley v americkém Idahu. Foto: Profimedia.cz

Rupert Murdoch letos v červenci v Sun Valley v americkém Idahu. Foto: Profimedia.cz

Britský deník The Times se jako první významný list rozhodl ukončit průběžnou aktualizaci své internetové verze a bude její obsah obměňovat ve všedních dnech jen třikrát (v devět ráno, v poledne a v pět odpoledne), sobotní vydání a nedělní The Sunday Times pak bude aktualizováno jen dvakrát (v poledne a v šest večer). Oznámilo to vydavatelství News Corp mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Za ojedinělým rozhodnutím je podle firmy snaha o zpřehlednění obsahu pro čtenáře.

Rozhodnutí jde proti trendu posledních let, kdy se deníky snaží přinášet ve své digitální podobě aktuální informace co nejrychleji. „Lidé si stále více stěžují na příliš velké množství zpráv. Chtějí filtr,“ zdůvodnil v internetovém vydání listu Financial Times šéf digitální sekce Murdochových seriózních deníků Alan Hunter.

Vydavatelství si prý nechalo udělat průzkum, z něhož plyne, že většina čtenářů na The Times oceňuje spíše přesnost zpravodajských materiálů a originalitu analýz a komentářů, než co nejrychlejší zveřejňování zpráv. Nová podoba bude podle vedení listu pro čtenáře přehlednější, neboť prý de facto půjde o tři vydání, která digitální verzi přiblíží klasické papírové podobě.

O chystaných změnách digitální platformy The Times se podle britských médií hovořilo už delší dobu, naznačovaný přechod k systému několika vydání ale vyvolává souhlasné i skeptické reakce. Větší část expertů se nicméně shoduje, že tři elektronická vydání denně čtenáře naučí chodit na stránky listu pouze v určitý čas, zatímco po aktuálních informacích budou pátrat v bezplatně dostupných zdrojích jako je BBC či sociální sítě. Výhodou může pro firmu být potenciální zvýšení zájmu inzerentů, kteří hledají stránky, jež v určitý čas navštěvuje široké publikum.

The Times i jejich nedělní podoba The Sunday Times poskytují čtenářům digitální obsah za poplatek. Placené digitální vydání The Times ztratilo během roku do konce loňského června meziročně šest procent abonentů, předplatilo si je 147.000 čtenářů. Prodej papírové verze listu naproti tomu o procento vzrostl a dostal se na 394.000 výtisků.