Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Tiscali Media kupuje internetovou Úschovnu

Tým kolem Kamila Koupého a Michala Kubíka udělal největší nákup v historii své firmy.

Šéf Tiscali Media Michal Kubík

Šéf Tiscali Media Michal Kubík

Producent internetového obsahu a provozovatel služeb Tiscali Media koupil firmu Capsa-Premier.cz, která provozuje službu Úschovna.cz, pro posílání datově objemnějších souborů přes internet. Tu každý měsíc navštíví kolem půl milionu uživatelů, kteří zobrazí šest milionů stránek. V čele týmu Úschovny stál její spolumajitel Jan Raab. Tiscali Media dnes oznámila, že akvizice má objem „desítek milionů korun“ a že jde o dosud největší nákup v historii firmy. Spolupráce obou stran se datuje od roku 2009, kdy Tiscali Media začala na Úschovně prodávat reklamu.

Nový majitel chce Úschovnu ladit především pro mobilní zařízení. Dál bude nabízet reklamní prostor, konkrétně takzvaný fullbranding, tedy podbarvení celé stránky. „Plochu běžně využívají největší a nejznámější značky českého trhu a po celý rok je takřka vyprodaná,“ tvrdí obchodní ředitel Tiscali Media Karel Brýna. Inzerce se prodává taky v oznamovacích emailech o zásilkách, ty mají ze své podstaty nadprůměrnou open rate v průměru 98 %. Jinými slovy: otevře je skoro každý, komu přijdou.

Tiscali Media kromě portálu Tiscali.cz provozuje obsahové weby Games.cz, Osobnosti.cz, Nedd.cz, Dokina.cz, Našepeníze.cz nebo Booom.cz. Kromě toho má služby Srovnám.cz, Reality.Tiscali.cz či emailový server. Úschovna.cz přitom nemá být ojedinělým nákupem Tiscali. „Už nyní máme rozjednané další akvizice. Růst chceme hlavně v obsahových webech,“ říká šéf skupiny Michal Kubík.