Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

„Tomu řikám kabaňovina!“ Spot na Kodiaq boduje

Reklamní katovnu tentokrát ovládla kampaň nové Škody, nejhůř si u katů vedla kočička s půjčkou Kamali. Zaujal i putující pomeranč, do džusu by si ho ale kati nedali.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 7. týden 2017

  1. Fallon, Zaraguza: Reconnect (49 %)
    značka: Škoda Kodiaq, klient: Škoda Auto
  2. Nejlepší ovoce si najde cestu na Moravu (44 %)
    značka: Hello, klient: Linea Nivnice
  3. DDB: Uhlídat majetek je voříšek (40 %)
    značka, klient: ČSOB Pojišťovna
  4. Jaro/léto 2017 (29 %)
    značka, klient: Blažek
  5. Oliver: Kamali (19 %)
    značka, klient: Home Credit  

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Škoda vyjela s Kodiaqem

Mladoboleslavská automobilka spustila mediální ofenzívu svého nového modelu SUV Kodiaq. Podle Škody lidé tráví stále více času doma, na počítači, tabletu, či mobilu a izolují se od druhých a reálného světa. Motivem kampaně je proto zvednout lidi z gaučů, vypnout obrazovky a vylákat je ven z města do přírody, samozřejmě v novém voze Škoda Kodiaq. Centrální komunikace s televizním spotem (agentura Fallon) poběží ve dvou vlnách do konce března. Doprovodí ji digitální projekt Víkend odložených výletů 25. a 26. února (agentura Zaraguza) a centrální kampaň v rádiích (mediální agentura PHD). 

Auto pěkné, obrázek pěkný. Jen chvílemi trochu přezatmívačkováno.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Tomu řikám kabaňovina! Vytvořit perfektní dílo a pak se zdejchnout. Ještě jsem neviděl vyjádření nikoho odpovědnýho, kdo by to vysvětlil. Že by se za to ve Škodovce styděli?
Ondřej Souček (Luftballon)

Kdo by nechtěl mít chlupatý auto. Třeba já.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Nepočítám to, že Jozef Kabaň den před launchem kampaně odešel k BMW – s tím už dneska nikdo nic neudělá. Spot sám o sobě velmi dobrej, čistej, decentní. Stačí jemnej náznak s medvědí houní a vím naprosto přesně, o co jde. Vítěz týdne.
Martin Svetlík (Mustard)

Ta reklama sama o sobě není inspirující, ale díky tomu, jak dobrý je ten produkt, bude sakra efektivní, tomu věřím. Skvělá reklama pro Audi, kdo že má na starosti management portfolia Volkswagen Group?
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Nesourodá směska. Nevím, co mám vlastně hodnotit. Video s Kabaněm je jen představením designu. Další televize se teprve chystá. Nápad Zaraguzy s Víkendem odložených výletů je fajn. Takže dohromady taková lepší čtyřka.
Martin Charvát (Remembership)

Mít tak marketingové rozpočty jako Škoda! Líbí se mi kreativa, vzbuzuje emoce, což by tahle nová škodovka měla. Partnerství s Prima Cool je pak skvělá ukázka toho, že i v televizi lze být inovativní jak z pohledu kreativy, tak i z pohledu využití médií. Super práce.
Milan Černík (Nestlé)

Video ako podľa návodu z Reklamy na autá for dummies – pekná štúdia dizajnu, ale generická. Instagramová aktivácia tiež ako podľa návodu, indiferentná a bez nápadu, ale asi bude fungovať. Printy vyzerajú najlepšie, ale copy je ťažko rozkódovateľné. Celkovo štandardná a pekne odvedená práca, ale o dva mesiace si už nespomeniem.
Tomáš Hrábek (Symbio)

2. Pomeranč vždycky skončí na Moravě

S novou reklamou na pomerančový džus Hello přišel jejich výrobce Linea Nivnice. V půlminutovém reklamním spotu cestuje zbloudilý pomeranč světem až na Moravu, kde se připojuje ke zbylému ovoci a putuje do džusu. 

Je to kulatý jako ten pomeranč. Mám rád filmové reklamy, navíc to má docela nostalgický šmrnc. V pohodě. Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Hezkej film. Ale prosim vás, můžete ustřihnout konec a nemást lidi tím absurdnim claimem? Ale za filmařskou zručnost si to zaslouží zlatou medaili v tomto týdnu.
Ondřej Souček (Luftballon)

Už se mi sbíhaj sliny, až si pošmáknu na tom pomeranči, kterýho cestou na parkáči vojel tenisák. Natočený hezky, jinak jakože hellou?
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Teda na tenhle konkrétní pomeranč, kterej se válel všude možně po zemi a pravděpodobně ho při vylodění v Normandii pokadil ten racek, už fakt nemám chuť. Některý věci by se prostě v reklamě na jídlo neměly dělat. Ale jinak krásný!
Martin Svetlík (Mustard)

Hezký koncept, ale pasivní exekuce.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Roztomilá stará škola. Žádné #hashtagy, žádné buzzy, žádné aktivace. Příjemná televizní historka o urputném pomeranči, který to dotáhne až do džusu. Mimochodem víte, že podle studie vycházející z posledního ročníku americké Effie je klasická telvizní reklama stále nejefektivnějším způsobem, jak zasáhnout širokou cílovku?
Martin Charvát (Remembership)

Trochu jako Hledá se Nemo. Hezký a milý spot. Claim, který se mi vlastně celkem líbí. Nejsem si však jistý, jak funguje spot v rámci digitálního prostředí. Navíc branding slabý, je to prostě reklama na pomeranč.
Milan Černík (Nestlé)

Keď som videl cestou z práce CLV, považoval som ho za kontextovú reklamu určenú pre moravský región, ktorá sa omylom ocitla na pražskej Flore. Pekne natočené video o odhodlanom pomaranči ma ale zmiatlo. Prečo na Moravu, čo tam? Hello je moravským nápojom? No počkať, ale z brazílskych pomarančov? Som zmätený.
Tomáš Hrábek (Symbio)

3. ČSOB po mývalovi ukazuje voříška

Novým spotem, jehož hrdinou je malý pejsek, potvrdila ČSOB svou zálibu ve zvířatech a navázala tak na předchozí video s mývalem. S pomocí voříška se snaží představit nové pojištění domácnosti Náš domov, jehož cílem je podchytit nepředvídatelné a nepravděpodobné události. Hlavní snahou kampaně, která poběží až do března, je vyzdvihovat  situace a výhody produktů ČSOB, které klienty překvapí a které nabízí pouze tato firma. 

První spot mi zadrnčel v uších, je doslovný až na půdu. Ten druhý mě baví dotaženým řemeslem (hezké rekvizity, triky), je to takový vzdálený a trochu usedlejší bratránek kultovních reklam na Hornbach.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Mýval mi přišel vtipnej. Ale v tomhle žádnou psinu nevidim. V mývalovi byly insighty ze života a tady jenom jedno slovo o dvou významech. Docela slabý.
Ondřej Souček (Luftballon)

Nedovedu si představit, co se stane, až v reklamě dojdou ochočený zvířata a dvojsmysly. To bude teprv vořech.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Jako měl jsem svoje výhrady k mývalovi, ale aspoň to bylo sympaticky přehnaný. Tady už zbyl jenom dvojsmysl s voříškem, kterej vlastně ani nemá takovej vtip jako mýval. Trend tedy spíše negativní.
Martin Svetlík (Mustard)

Brief agentuře zněl asi takto: nevíme, co dělat, přijděte s nějakým zvířátkem!
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Mýval byl lepší. Počkám si na další kolo.
Martin Charvát (Remembership)

Docela vtipné, zvířátka prostě fungují. Za mě lajk.
Milan Černík (Nestlé)

Aj keď je to len o slovnej hračke, a aj keď to stojí na psích očiach, baví ma to. A tento týždeň ma to baví najviac.
Tomáš Hrábek (Symbio)

4. Blažek s osamělým mužem

Pro novou kolekci jaro/léto 2017 připravil módní dům Blažek nový reklamní film. Video s „receptem na úspěch“ doplňuje celou kampaň a má za cíl představit nové trendy v pánské módě pro nadcházející sezónu. Stejně jako v předcházející sezóně vznikl film v dílně režiséra Jakuba Jahna, který se při tvorbě nechal inspirovat americkým obchodníkem a koučem Tonym Robbinsem. Jde o Jahnovo šesté video pro Blažka. Značka, která byla v minulosti spojována s moderátorem Leošem Marešem, obsadila do aktuální kampaně modela jménem Jorge Gelati.

Vizuální leštič. Napodruhé jsem si to pustil bez voiceoveru jen s hudbou a bylo to ještě lepší. Ke konci už je to trochu natahované, ale klipová třicítka by fungovala dobře. I samotný obraz někdy stačí – příště tedy méně frázovitých mouder, prosím.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Já myslim, že na papíře vypadal ten koncept skvěle. Mluvim tohle, ale ukazuju tamto. Proč mi to teda nesedí? Špatnej herec? Špatný vedení herce? Málo absurdní scénky? Možná všechno dohromady.
Ondřej Souček (Luftballon)

Jestli chcete bydlet v prázdnym domě, přijít o všechny kamarády, hrát sami se sebou šachy nebo kulečník a chodit kolem bazénu v obleku, vohákněte se u Blažka.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Už druhá kampaň od Blažka s krásnejma obrázkama, ale hrozně plonkovým příběhem. Zadejte si do Google obrázků ‚successful businessman quote‘ a najdete tam padesát lepších insightů než tenhle klišé model.
Martin Svetlík (Mustard)

Tak tohle je pro mne prostě fake! Značka musí respektovat sama sebe, takhle si hraje na něco, co není. Je to jako kopie reklam na luxusní značky oblečení.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Fashion video. Myšlenka utopená v hezkých obrázcích. U módy to někdy může stačit, ale dá se to dělat i lépe.
Martin Charvát (Remembership)

Přijdu si jako totální loser. Možná mi Blažek pomůže v tom, abych si to nemyslel. Taková ta zápaďácka reklama, ale hrozně málo uvěřitelná.
Milan Černík (Nestlé)

Pre čitateľov First Class a fanúšikov sebarozvoja asi dobré. Ak by sa vystrihol balast vo voiceoveri, vyňuňané zábery na krásne padnúce obleky by som si užil viac.
Tomáš Hrábek (Symbio)

5. Kamali se mění s kočičkou 

Poskytovatel nebankovních úvěrů Home Credit rebranduje svou Japonskou půjčku, nově je z ní Kamali. Hlavní roli v animovaných spotech ztvární kočka, které „nevoní“ nevýhodné nabídky krátkodobých půjček. Každý z celkem tří spotů o stopáži 20 sekund tvrdí, že Kamali je nejlepší produkt na trhu krátkodobých půjček. Ve spotech jsou zmíněny tři hlavní výhody půjčky od Kamali, což je nízká cena, rychlost vyřízení a bezpečnost. Kreativní návrh reklamních spotů dodala agentura Oliver.

Kočička je milá a decentní postavička, ta mě zaujala! Zasloužila by však dotaženější surround, styly tu blikají jak stroboskop na výroční diskotéce fotobanky.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Proč se to jmenuje Kamali? Jakože Kamel? Camel? Vidim kočku, ale dromedára žádnýho. Mimochodem si zkuste zascrollovat webem. Z tý záplavy čísel se mi zatočila hlava. Nelze to udělat trošku víc user friendly?
Ondřej Souček (Luftballon)

Další reklama na půjčku/banku s kočkou. To už tady dlouho nebylo. Asi 12 minut.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Všichni ostatní vás chtějí oje.at, ale my ne! My jsme poslední spravedlivý, nám přece můžete věřit! (Zvuk pomalého vrážení kudly do zad)
Martin Svetlík (Mustard)

O můj Bože, o můj Bože! Kdy tahle hrůza skončí?!
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Demo s kreslenou kočičkou. Kde je reklama?
Martin Charvát (Remembership)

Kamali, co to je? Proč? Prostě další půjčka.
Milan Černík (Nestlé)

Neviem si predstaviť reklamu, ktorá by predala nejakú ‚rýchlu pôžičku‘ ako produkt, ktorému sa dá dôverovať. Vymýšľať spot, ktorý sa o to snaží, musí byť zlo. Súcitím.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.