Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Toyota mění všechny své showroomy v Česku

Toyota spouští nový retailový koncept všech svých českých autorizovaných dealerství.

Toyota otevřela nové autorizované dealerství v Olomouci v novém konceptu. Týž koncept mají zavést všechny její showroomy v Česku

Toyota otevřela nové autorizované dealerství v Olomouci v novém konceptu. Týž koncept mají zavést všechny její showroomy v Česku

Automobilový prodejce Toyota Central Europe – Czech začal s přeměnou svých showroomů. Do poloviny roku 2017 se mají všechna její dealerství v Česku proměnit v rámci nového prodejního konceptu, který slibuje více digitálních technologií. V showroomech tak budou k dispozici tablety, umožňující zvolit konfiguraci kupovaného vozu, a obrazovky se „zpravodajstvím ze světa Toyoty“.

Podle sales manažera Toyoty Jiřího Maláčka jsou nová dealerství víc orientována na zákazníka, než na auta samotná. Nové prostory tedy zahrnují například křesla v odpočinkové zóně a pult s automatem na kávu. Místa pro diskuse s prodejcem budou zvukově izolována. 

„Toyota se mění. Chceme být značkou, která vyvolává v lidech emoce a přináší na trh inovativní modely jak z hlediska technologií, tak z hlediska designu,“ sdělil dnes novinářům ředitel českého zastoupení Toyoty Martin Peleška. Podle něj chce firma posílit povědomí jak o značce Toyota, tak o její prémiové značce Lexus.

První dealerství, která již prošla proměnou, jsou v Ostravě, Brně a Českých Budějovicích. V novém stylu je zařízeno i zastoupení v Olomouci, otevřené letos v červnu. Do poloviny roku 2017 má být nový retailový koncept zaveden u všech autorizovaných prodejců automobilky Toyota.

Do roku 2017 chce mít Toyota v Česku 35 dealerství

Do roku 2017 chce mít Toyota v Česku 35 dealerství

V současnosti má Toyota 22 dealerství, do roku 2017 chce svou síť rozšířit na 35. Kromě nedávno otevřeného dealerství v Olomouci chce spustit v blízké době provoz dalších dealerství v Liberci a Třinci. V současnosti se také dokončují nová dvě dealerství značky Lexus v Praze a v Brně, přičemž brněnské už je provizorně otevřeno, pražské by mělo být otevřeno v lednu 2017.

Toyota v Česku nabrala lidi a posílila prodej

Toyota Central Europe – Czech vznikla v roce 204, kdy došlo ke sloučení jejích zastoupení v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Od letošního ledna ji vede nový prezident Jacek Pawlak. Organizace v Česku byla letos personálně rozšířena o dvanáct nových zaměstnanců, což podle Pelešky představuje téměř 50% nárůst. „Přijali jsme mimo jiné čtyři nové odborníky na fleet (prodej firemním zákazníkům a správa vozového parku pro firmy), nového marketingového manažera Michala Veličkunovou PR manažerku Jitku Jechovou a nového manažera Lexusu Tomáše Vlachopulose,“ uvedl Peleška.

Loni všechny tři země prodaly kolem 13.000 aut, letos by to mělo být podle Pelešky víc než 18.000, což představuje víc než 40% růst. Celkový automobilový trh v Česku roste v letošním roce podle jeho slov o 13 %, prodej Toyoty o 24 %, přičemž v privátní sféře roste Toyota podle Pelešky téměř o dvojnásobek oproti trhu. „Z hlediska uzavírání nových zákaznických smluv od ledna do září 2016 máme v Česku nárůst o 50 % oproti předchozímu roku, přičemž září bylo rekordní s 918 nově uzavřenými smlouvami,“ uvedl Peleška. Růst je podle něj stabilní napříč všemi modely. 

V případě prémiové značky Lexus plánuje Toyota podle něj v letošním roce také téměř dvojnásobek prodejů. Toyota dále pokračuje v práci s hybridními modely, kde nabízí sedm hybridních modelů Toyoty a šest modelů Lexusu. Tyto modely budou tvořit podle Pelešky v roce 2016 víc než pětinu všech prodaných automobilů.

U značky Toyota chce letos firma dosáhnout v Česku víc než 2,6% podílu na trhu, v případě Lexusu by měl tento podíl letos činit 1,3 %.

Plánem je víc prodávat firmám

Nárůst objednávek v privátní oblasti činil za prvních letošních devět měsíců podle Pelešky 71 %, v oblasti fleetu neboli prodeje firemním zákazníkům 35 %. „Jedna z našich hlavních strategií pro příští rok je proto posílit fleetový prodej, ale ne na úkor prodeje osobním zákazníkům,“ konstatoval Peleška.

Toyota mimo jiné zahájila v září celorepublikovou roadshow s užitkovými modely. Roadshow se zastaví na dvanácti místech Česka před prodejnami Makro (jde o tři místa v Praze a dále o města Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Karlovy Vary, Olomouc, Ostrava, Plzeň, Ústí nad Labem a Zlín). Na akci Toyota představí nový model Hilux osmé generace a nové užitkové vozy Proace v užitkové i osobní verzi. Roadshow potrvá až do konce října.

Pro firemní zákazníky připravuje Toyota také takzvané Toyota business dny, které proběhnou od 17. do 21. října  ve všech dealerstvích. Během této akce firmám nabídne velkoobchodní podmínky už při koupi jednoho vozu. „Smyslem projektu je především navázat s firmami vztah,“ uvedl Peleška.