Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Trh reklamy v rádiu narostl v kvartálu o 4 %

Zájem o reklamu v rádiu roste stejně jako loni. Většina se dál prodává v regionech.

Čisté investice do rozhlasové reklamy v prvním čtvrtletí 2016 narostly meziročně o 4 % na 277 milionů Kč. Oproti témuž období loňska to je zhruba o 10 milionů víc. V prvním kvartálu 2015 přitom činily 267 milionů a růst byl rovněž 4 %. V prvním kvartálu 2014 činily čisté výnosy 257 milionů, což bylo meziročně o 0,5 % méně.

Pravidelný odhad zveřejnilo Sdružení komunikačních a mediálních organizací, jež zastřešuje tuzemské provozovatele rádií. Jde o objem v ceníkových cenách očištěný o slevy a bartery, nejsou nicméně odečteny bonusy agentur či obchodníků. Odhad se přitom zakládá na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

Rostoucími sektory přitom byly automobily, mobilní operátoři, spotřební elektronika a energetika. Naopak klesly výdaje do reklamy veřejného sektoru, stavebních materiálů, finančních institucí a maloobchodů potravin.

Ve výhledu na druhé pololetí provozvatelé rádií očekávají, že poroste poptávka na národním trhu i v regionech, které dál tvoří většinu investic do rozhlasové reklamy. Předpokládá se zároveň růst v segmentech čerpacích stanic, rychloobrátkového zboží (hlavně jídla a nápojů) a také online maloobchodu, naopak investice klasických maloobchodníků s potravinami oslabí.