Pro české barvy je letos v Cannes dobojováno. Podívejte, která agentura veze Lvy a kolik jich je.

Tři žádosti a tři návrhy ze strany marketérů

Marketéři po agenturách vyžadují přianou hodnotu, strategii a kreativitu, iniciativu. Pomoci slibují sdílením výzkumů a dat, vyjasněním směřování, přívětivějším prostředím.

Na závěr naší velké studie jsme se minulý týden zeptali agentur jaké jsou jejich tři největší požadavky na marketéry, ale také co jsou připravené nabídnout na oplátku. Tento týden, v úplně posledním dílu, se ptáme marketérů na jejich tři žádosti směrem k agenturám a také na tři věci, které mohou nabídnout oni s cílem zlepšit spolupráci agentur a klientů.

Co říkají marketéři

Co na to marketéři

Vzhledem k tomu, že marketéři příliš nevidí rozdíly mezi agenturami, mít jasnou identitu a definovanou přidanou hodnotu se vyplatí. I když jsou agentury najímané zejména kvůli své kreativitě, nezapomínejte na to, že kreativita musí vycházet z jasných strategických základů. A v neposlední řadě by měly agentury být lépe organizované a převzít aktivní roli ve spolupráci mezi různými agenturními disciplínami u jednoho klienta.

Marketéři na oplátku nabízejí lepší sdílení dat (zejména pokud ukážete, že je umíte efektivně využít), jasnější briefy, kde si marketéři sami uvědomují prostor pro zlepšení, a podporu při vytváření prostředí podporujícího spolupráci mezi jednotlivými subjekty.

Tři žádosti marketérů

Přidaná hodnota

Znejte svoji přidanou hodnotu a oblasti svých zkušeností.

Buďte schopní vše vysvětlit pomocí jedné věty a obhájit to, co říkáte.

Nesnažte se být nejlepší ve všem, vynikejte v konkrétní disciplíně a konstantně to dávejte najevo.

Vyvarujte se tvrdému prodeji. Raději předveďte své nejsilnější stránky.

Soustřeďte se jen na to v čem jste silní, možná vám pak dáme i něco dalšího.

Strategie a kreativita

Noste nám skvělé kreativní nápady, ale dbejte na to, aby byly postavené na strategickém insightu a solidních marketingových a komunikačních základech.

Snažte se sdílet důkazy a myšlenkový proces s nimi spojený.

Podporujte marketéry v tom, aby s vámi spolupracovali během celého tvůrčího procesu.

Dejte najevo, že jsme partneři, kdykoli je to jen možné.

Znamenitá spolupráce

Spolupráce mezi agenturami bude potřeba i nadále, prosím přemýšlejte jak ji uvést do praxe, řekněte nám co potřebujete a jakou pomoc očekáváte od klienta.

Staňte se skvělými projektovými manažery, lépe organizovanými a disciplinovanými, s vlastními interními procesy a fungujícími základními službami.

Projevujte zájem o spolupráci s jinými agenturami, nebojte se převzít iniciativu. Budete za to odměněni a zlepší to reputaci vaší agentury.

Tři návrhy marketérů

Sdílení dat a výzkumů 

Marketéři jsou připravení sdílet data a znalosti.

To však záleží na tom, zda budou agentury schopny jasně vysvětlit, co vlastně chtějí a jak s daty plánují naložit.

Prosím disponujte dostatečnými schopnostmi a zdroji tak, abyste byli hodnotným strategickým partnerem, a co je zdaleka nejdůležitější – projevujte zájem o to, co s vámi sdílíme.

Je zde velká ochota zaplatit za skutečný talent, který je schopen dostát svým slibům.

Jasnější směřování

Vynasnažíme se zlepšit v diskuzích o cílech kampaně a v tvorbě jasných briefů.

Zlepšíme interní komunikaci se CEO a obchodním oddělením ohledně marketingových strategií a priorit.

Snažte se být otevřenější a dostupnější v průběhu celého kreativního procesu, nebojte se diskutovat a přijímat výzvy.

Dáme vám upřímnou zpětnou vazbu, naučíme se chválit za dobře odvedenou práci a hlavně říkat častěji “děkuji”.

Prostředí vhodné ke spolupráci

Vytvoříme prostředí podporující spolupráci, reciprocitu a zdravé riskování.

Umožníme agenturám víc riskovat bez strachu z toho, že neuspějí.

To však bude možné pouze pokud agentura projeví vůli naslouchat, zlepší se v logice a obhajování svých nápadů a celkově ukáže klientovi, že může být důvěryhodným komunikačním partnerem se správným přístupem i schopnostmi.

Dovětek autora

I když se odpovědi jednotlivých účastníků lišily, obě skupiny respondentů spojovalo nadšení a zápal pro smysl studie, důležitost tématu a ochota přispět vlastním názorem.

Cítil jsem bolest, frustraci a upřímné volání o pomoc v tom, aby spolupráce mezi agenturami a marketingovými odděleními byla efektivnější a lepší.

Faktem je, že obě strany krvácí, pracují dlouhé hodiny na daleko komplexnějších projektech, s menšími prostředky a s většími nároky, takže to není zrovna největší zábava.

Je zjevné, že obě strany potřebují najít způsoby, jak zlepšit efektivitu vzájemné spolupráce. Dnešní situace je totiž taková, že obě strany se potřebují víc než kdy předtím.

Marketéři, agentura je vaším zdrojem, pracujte s ním a umožněte jí pracovat pro vás. Jsou zde proto, aby učinili váš život jednodušším, pomohli vám zvládnout vaši pracovní zátěž, dosáhnout cílů nebo aspoň odejít z práce domů o třicet minut dříve. Ale musíte pomoct své agentuře uspět, pokud má ona pomoct uspět vám.

Doporučení jak na to jsou jasná. Znejte svůj obchodní model a roli marketingu. Zapojte svou agenturu a věnujte jí trochu víc svého času, nebojte se sdílet své znalosti, nemáte co ztratit. Mějte jasno, co od ní očekáváte.

Agentury, buďte lépe organizované, začněte naslouchat a ujasněte si, co chcete nabízet. Investujte do strategických zdrojů a snažte se stát marketingovým a byznysovým partnerem vašeho klienta.

Není to tak složité a je možné toho dosáhnout. Ti, kteří pochopí tuto příležitost, budou vítězi. Takže neváhejte, vrhněte se do toho a sklízejte plody své práce.

Chcete-li se dozvědět víc, kontaktujte autora na marklcichon@gmail.com.