Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

Triad seškrtal zakázky, propouští čtvrtinu lidí

Po vynuceném propouštění chce český Triad fungovat víc seniorně a s klienty partnersky.

Petra Jankovičová

Petra Jankovičová

Česká pobočka slovenské agentury Triad Advertising je nucena redukovat stavy. V důsledku dosavadních, příliš optimistických plánů odchází čtvrtina lidí. „Bylo to pro mě velmi těžké rozhodnutí a to hlavně proto, že každého člena našeho týmu považuju za skvělého pracovně i lidsky. Bohužel se ale situace vyvinula tak, že jsme o odchod museli požádat dvacet našich kolegů, což je asi čtvrtina celkového počtu lidí, kteří u nás pracovali v květnu, kdy nás bylo 75,“ přiblížila Médiáři výkonná ředitelka a spolumajitelka pražské pobočky Triadu Petra Jankovičová (drží 10 %, většinových 90 % patří slovenskému Triadu).

V uplynulém roce se Triad nejdřív v Praze radoval z několika „super nových džobů“, u některých stabilních klientů objemy práce „rostly doslova z týdne na týden“, agentura tedy nabrala „hodně posil“, aby všechna zadání zvládla bez toho, aby její lidi „museli v práci nocovat a trávit všechen volný čas“. Pak ale přišel prudký zvrat. 

„Ne všechny příležitosti se naplnily, jak jsme plánovali. Kartami zamíchaly i změny plánů u našich klientů či projekty, jejichž realizace se v čase neustále posouvala. Věci jako zadání několika agenturám bez oznámení, že vlastně jde o tendr, snižování rozpočtů na polovinu po začátku prací a podobné praktiky, na které jsme nebyli od našich stabilních klientů zvyklí (a teď už víme, že se dějí), situaci též nepomohly,“ popisuje vedení agentury na firemním blogu.

„I my jsme udělali chyby. Dělali jsme víc práce, než bylo zaplacené. Nastavili jsme firmu podle slíbené práce, ne podle objednávek,“ uznává ředitelka a spolumajitelka Triadu. „Už jsme se rozloučili s klienty, jejichž přístup nás táhl dolů,“ uvádí Petra Jankovičová. „Upravili jsme své fungování, děláme změny,“ napsala také, s tím, že nejtěžší je právě redukovat tým. „Změny, které děláme, nejsou lehké, ale jsou jedinou cestou k tomu, abychom mohli pokračovat v práci pro klienty, kteří nás berou jako partnera.“

Pomoc odcházejícím

Zmíněné vysvětlení situace na firemním blogu podle Petry Jankovičové zafungovalo k tomu, aby Triad dokázal lidem, které dál nemůže živit, pomoci. Ozvali se zájemci, kteří maji o lidi z Triadu zájem. „Oslovili sme i náborové konzultanty,“ říká ředitelka. „Kolegové vytvořili interní skupinu, kam posílají nabídky práce a informace o možnostech, které se k nim dostaly přes jejich vlastní kontakty na trhu,“ doplňuje.

„Jsou necelé dva týdny od našeho náročného rozhodnutí a už dnes má velká část odcházejících na stole konkrétní nabídky s nástupem prakticky okamžitě. V této situaci nám pomáhá fakt, že kvalitních lidí je na trhu práce skutečně nedostatek,“ je přesvědčena Jankovičová.

Jak dál

Momentální nepříznivá situace se podle ředitelky odrazí v dalším fungování agentury: „Budeme menší a díky tomu bude vedení mít daleko větší vhled do konkrétních projektů a klientů. Rozhodli jsme se, že budeme poskytovat víc seniority a míň hledání správné cesty, zaučování juniorů a nízkých cen. Pokud chce klient ‚výrobní sílu‘ za pár korun, určitě ji najde jinde, my se tak profilovat nechceme.“

„Doteď jsme se snažili vždy přinést klientovi maximum i tam, kde to možná až tak nevyžadoval, a dělali jsme to nad rámec zaplacené práce. Myslím, že v tomto směru jsme to dost přehnali. Klienti nás za to sice milovali, ale z dlouhodobého hlediska nám to přineslo problémy. Proto se teď budeme sice snažit přinášet top kvalitu, ale budeme to dělat tak, aby ekonomicky naše spolupráce dávala smysl nejen klientovi, ale i nám,“ plánuje.

„Budeme ještě víc podporovat spolupráci na bázi partnerského přístupu versus vztahu objednavatel-dodavatel. Protože to se nám ukazuje jako nejlepší a nejefektivnější cesta nejen pro nás, ale i pro naše klienty, s nimiž už takto fungujeme. Jen tak jim můžeme přinášet vysokou hodnotu,“ míní Petra Jankovičová. Zároveň ale říká: „Plánujeme víc klientům vysvětlovat, co některé – na tomto trhu běžné – praktiky znamenají pro jejich agenturu a lidi v ní, respektive pro nás, a jak funguje byznys agentur.“