Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Trochu Leyter a pozvolna, ale i v Česku začínají vznikat geosociální sítě

Mně se pro Leyter líbí technofilní označení „geoflirtovací nástroj“.

Jiří X. Doležal a jeho žena Alex používají novou českou geosociální službu Leyter. A protože mají rádi exhibicionismus, chystají se o zážitcích s Leyterem psát do Reflexu.

Co je Leyter? On-line aplikace, která má pomáhat nesmělým, aby se snáz seznámili s někým, kdo je v kavárně, na ulici nebo třeba v MHD zaujal. Pokud ho nedokázali (nebo nestihli) oslovit, může to třeba vyjít na podruhé právě díky Leyteru. S jeho pomocí sdílíte s ostatními uživateli, kde právě jste, kde jste byli v minulosti, kam se chystáte jít. Získáte tak teoretickou šanci, že pokud jste někoho na ulici zaujali, třeba se na dané místo také přihlásí a budete moci navázat další kontakt – a naopak. Dál samozřejmě vidíte, kde jsou nebo budou uživatelé, které jste ve službě už přidali jako své přátele. A protože máte možnost označit události, kterých se zúčastníte, vidíte také, s kým byste se tam mohli potkat. Třeba na společenské akci nebo na koncertě.

Akce na Leyter.com

Tvůrci s Doležalem říkají, že Leyter je sociální síť naruby. Tedy prý „ne z reality do kyberprostoru, ale z kyberprostoru do reality“. Mně se víc líbí technofilní označení „geoflirtovací nástroj“. Leyter přitom není ani zdaleka první taková služba, dokonce ani u nás. Pár měsíců třeba funguje web LikeYou.cz, jehož uživatelé na různých místech nechávají vzkazy lidem, kteří jsou opodál, ale které by jim přímo do očí asi neřekli…

Leyter

Leyter je znamení, že i pro české vývojáře a firmy začínají být geolokační služby konečně zajímavé, jako už jsou pro inzerenty. Jestli bude právě Leyter zajímavý také pro samotné uživatele, se můžeme dohadovat. Pár dní po veřejném launchi nabízí jen malou část toho, na co jsme zvyklí u rozvinutých geosociálních služeb, třeba u Foursquare.

Zároveň služba rozhodně není prosta dětských nemocí co do uživatelské zkušenosti. A samozřejmě platí i to, že než naláká určité kritické množství lidí, bude reálná využitelnost špatná, komplikovaná je také práce s databází míst, která se teprve buduje. Spousty starostí se mohli tvůrci Leyteru zbavit, kdyby znovu neobjevovali kolo, ale využili propojení třeba právě s Foursquare – který má existující udržovanou databázi míst a několik tisíc uživatelů. Podobných “randících” aplikací na základě Foursquare existuje řada.

Výhody Leyteru? Zaprvé, je český a lokální, pochopitelně. Takže může oslovit uživatele, pro které je angličtina třeba právě ve Foursquare bariérou, již nejsou schopni nebo ochotni překonat – ti nic lepšího nemají. Seznamu se povedlo do geolokační hry Českopodpalcem.cz nalákat už 12 tisíc lidí…

A za druhé, Leyter má jednoduchý příběh, je snadno uchopitelný a vysvětlitelný. Chce se soustředit na seznamování, těch, kteří by se znovu nepotkali. A to je dokonce romantické… Pokud je tu dost romantických duší, které se nebojí o své soukromí, může se Leyteru zadařit.