Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

„Trošku ukecané, ale vizuálně výstižné.“ S kontrolkami, co neděsí, vítězí Škoda a Bistro

Čeští reklamní kati vydávají pravidelný verdikt: nejvýraznějšími tuzemskými kampaněmi týdne jsou inzeráty s kontrolkami na servis Škody a spot na novou Fabii Combi.

Kampaň Škoda Auto od agentury Bistro

Kampaň Škoda Auto od agentury Bistro

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců a stratégů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 4. týden 2015

  1. Bistro: Předplacený servis (49 %)
    klient: Škoda Auto
  2. Leagas Delaney: Nová Fabia Combi. Nepřehlédnutelná (35 %)
    klient: Škoda Auto
  3. TL5: Řekni to po svém (33 %)
    klient: Milka
  4. Publicis Praha: Pro zdraví (18 %)
    klient: Zentiva
  5. Dago, Cheil: Futuristická prezentace ledniček a praček (17 %)
    klient: Samsung

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 10 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Předplacený servis od Škodovky propagují kontrolky, které neděsí

Nově přejmenovaná agentura Bistro (dřív Prague Bistro) tv kampani představuje novinku nazvanou Škoda Předplacený servis, pokrývající budoucí náklady spojené se servisem nového vozidla. Zákazník tak může po dobu až pěti let absolvovat všechny pravidelné i nahodilé servisní úkony bez poplatků. „Snažíme se bořit nepříjemné asociace spojené s rozsvícením kontrolek na palubní desce. Se službou Škoda Předplacený servis mohou řidiči v klidu myslet na jiné věci,“ přiblížil koncept kreativní ředitel Bistra Pavel Flégl. Kampaň se objeví v tisku i v digitálních médiích a potenciální zákazníky má zasáhnout i rádio či sponzoring vybraných televizních pořadů.

Nápad! Stýskalo se mi. Vyšlo to? Čtyřikrát celostrana s výsekem? Asi ne, ale nápad to aspoň má.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

Čisté, jasné. S nápadem.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Jednoduché, přehledné, elegantní, jasné. Nicméně motiv s olejničkou, zalévající květiny, mě trochu vyplašil.
Martin Charvát (Konektor)

Pěkné, čisté, jednoduché. I sdělení je výstižné.

Ondřej Roček (Rémy Cointreau)

Super! Pre mňa ako ženskú, ktorá ani nevie, kam sa ten olej v aute nalieva a preto ma panickú hrôzu z blikajucich kontroliek je to trefa do čierneho!
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Podstata benefitu předplaceného servisu je dobře trefená. Možná trošku ukecané, ale vizuálně výrazné.
David Suda (WMC/Grey)

To vypadá chytře a hezky, jasný insight, který každý motorista dobře zná, jednoduché řešení a dobře udělané, takže sláva!
Tereza Eschlerová

Výtvarná kvalita je dobrá, ale čtu to jako „když na palubní desce svítí varovná kontrolka, znamená to, že je všechno v pořádku. Klidně nalejte olej do kopretin“.
Adam Hrubý

Inu, proč to říkat jednoduše, když se dá hlavní sdělení přeci zašmodrchat, že? Lituju těch, kdo si díky předplacenému servisu půjdou olejničkou zalévat kytky.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Asi chápu, jak se k tomu došlo, pochopit proč, to mi jde už hůř. Ale na křídě to určitě vypadá dobře.
Jan Javornický

2. Škodovka rozjela i kampaň na novou Fabii Combi

Mladoboleslavská automobilka oznamuje hlasem Michala Dlouhého, že je autem roku a i proto by ji zákazník neměl přehlédnout.

Fabia Combi. Je lepší než debilní egoistický dělník? Asi jo.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

Střihač byl asi hodně unavenej a sestříhal spot ze tří různých konceptů?! Jinak se nedovedu představit, že tohle někdo vědomně navrhnul a schválil do produkce.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Celkem standardní „autařská“ reklama. Hezké auto hezky jede, k tomu veselá historka s dělníkem. Neurazí, ani nenadchne (a to by reklama měla!). Ale ten chlapík je šikovný!
Martin Charvát (Konektor)

Jestli tato reklama měla být určená pro Čechy, asi bych to točil v ČR, zbytečně to ztrácí relevanci. Nejsem si také jist cílovou skupinou Fabie vs. provedení.

Ondřej Roček (Rémy Cointreau)

Ten pán je super! Message jasná. Prostredie dosť umelé. Ale ten pán je super! Vyzerá ako môj tatko.
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Působí to trochu vykonstruovaně a reklamně. Nepouštěl bych to tedy jinde než v reklamním bloku.
David Suda (WMC/Grey)

Ježiš, to je hrozný, tedy pardon, doufám, že jsem se někoho nedotkla, ale opravdu větší slátaninu jsem dlouho neviděla. Přitom Škoda měla vždycky velmi kvalitní komunikaci. Nechápu.
Tereza Eschlerová

Doporučuju porovnat s loňskou kampaní na Expedii (ekamotér, kaskadér a zaříkávač koní). Expedia nebo Fabia, to se rýmuje. Možná je tam i stejný herec…
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Brejkující strejda pracující třídy bojuje s velmi přehlédnuteným bílým kombíkem o pozornosti usměvavých dívek, lajkuchtivých yapíků a roztomilých dětiček. Souboj v marnivost proti vší logice vyhrává právě nová Fabia. A šarmantní bábi má smůlu. Kdy jste naposledy dávali na Instagram fotku škodovky?
Adam Hrubý

Jako by tomu něco chybělo. Působí na mne dojmem sestříhaného minutového spotu, přičemž těch zajímavějších a zábavnějších 30 vteřin, které drží vyprávění a dávají mu šťávu, je těch 30 vteřin, které nevidíme.
Jan Javornický

Jediné, co si na tomto filmu můžete užít, je hudba. Jinak je to škoda peněz na produkci. Vážně. Proč šel silniční dělník do souboje o pozornost kolemjdoucích? A proč právě s Fabií? Varianta klipu s papouuškem je o něco lepší. Škodovka přece nemá být komunikačně pro srandu králíkům?! Když cukráři upekli Fabii z dortu a želé, bylo to krásné a byl jsem hrdý. Za současný klip se stydím.
Petr Vlasák (Comtech)

3. Milka to říká po svém vašimi slovy

Výrobce čokolády Milka uvedl před únorovým Svátkem zamilovaných kampaň na podporu čokoládových pralinek. Míří na skupinu lidí od 18 do 25 let. Microsite přibližuje příběhy šesti českých párů, které mají specifické zájmy a skrze ně si vyznávají lásku. Na webu a také v aplikaci na Facebooku bude možné vytvořit a poslat vlastní vzkaz. Na venkovních nosičích ve velkých českých a slovenských městech (v Praze navíc i v metru) bude kolovat 15 různých kreativ kampaně, umístěných na základě GPS souřadnic, aby sdělení bylo co nejrelevantnější pro kolemjdoucí (v obchodních centrech, u parku, u zimního stadionu a podobně).

Na kampani společně pracují agentury TL5 Digital a PR.Konektor. TL5 Digital vytvořil kreativní koncept Řekni to po svém, který bude silně vidět na venkovních nosičích – kompletní ukázky kreativy pro citylighty viz Národní galerie reklamy – a online aktivace (zmíněná aplikace, s bannerovou podporou). PR.Konektor zajišťuje kompletní PR servis a integraci online a offline komunikačních nástrojů, Konektor Social pracuje s opinion leadery, vytvořil microsite a má na starosti management obsahu.

Rád bych se vymluvil na kocovinu, ale včera jsem nepil. Chtělo se mi blejt.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

Jde o další, už několikátý pokus o znovunastartování posílání přání skrze digitál Myslím, že je to již přežitý formát.

Ondřej Roček (Rémy Cointreau)

Typický príklad prístupu k digitálnej kampani v roku 2010: akože magazín, „autentické“ rozhovory s ľuďmi, ktorí nikoho nezaujímajú, „presonalizované“ digitálne srdiečko a nasilu nacpané kérky všade (lebo veď subkultúry). Fakt?
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Myslím, že v dnešní době by se dalo poslat mnohem víc než poskládané srdce. Aspoň ta srdíčka mohla vypadat k sežrání a ne jako návrh od ilustrátora.
David Suda (WMC/Grey)

Docela milá doplňková akcička, tedy nic extra nového a otázka je taky kolik lidí se do toho opravdu zapojilo, ale celkem líbí.
Tereza Eschlerová

Něžněsladký témata k čokoládě patřej. Tohle je ale sladký málo. Milka není Cadbury, aby jí slušelo dada. Milka má bejt prostě hlavně sladká.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

I když Milka darovaná milované říká spíše „zapomněl jsem na výročí, a tak jsem na benzince rychle něco splašitl“, příběhy párů na webu se snaží lásku představit spíš jako tolerantní soužití plné zájmu, drobných dárků a péče. Tuhle docela příjemnou formu mi pak kazí afektované výkřiky jako „Já tě strašně žeru bejby“. Snahu vyždímat na valentýna nejprofláklejší internetové trendy jako „Pošli milovanému (obrandovaný) vzkaz“, „Která bakteriální infekce jsi? Udělej si (obrandovaný) test!“ brzdí dost nečitelná typografie webu.
Adam Hrubý

Pro cílovku holčiček 0-5 let docela dobrý, ale oblíkání princezen byl fungovalo určitě ještě mnohem líp.
Jan Javornický

4. Zentiva opět vyrábí „pro zdraví“

Výrobce léčiv Zentiva uvádí dvacetivteřinový spot, který poběží od konce ledna po dobu pěti týdnů na stanicích skupiny Nova. Nová reklama je tentokrát zaměřena především na odbornou veřejnost a prezentuje Zentivu jako přední farmaceutickou společnost. Předcházející televizní reklamu uvedla Zentiva na podzim 2013 a pak ji využila ještě na jaře a na podzim v loňském roce.

„Hele, agenturo, mrdni mi celej tenhle brief do třiceti vteřin.“ – „Nevejde se to!“ – „Tak tam toho dej co nejvíc.“ – Jinak jako reklama na videobanku asi dobrý.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

Message doručena, ale díky bezpohlavní exekuci to se mnou stejně nic nedělá.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Korporátní video pro vnitřní použití?
Martin Charvát (Konektor)

Jestli tato reklama měla být určená pro Čechy, asi bych to točil v ČR, zbytečně to ztrácí relevanci. Nejsem si také jist cílovou skupinou Fabie vs. provedení.

Ondřej Roček (Rémy Cointreau)

Ide z toho strach. Mám pocit, že ma cez obrazovku napádajú strašne studení zombies z fotobanky!
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Krásné brand video přestřižené do spotu.
David Suda (WMC/Grey)

Tedy mě snad šálí zrak, asi budu muset přehodnotit tu Škodovku, protože tohle je ještě úplně jiná liga. Upřímně, takové reklamy by vůbec neměly vznikat. Pro koho je to vlastně určené? Běžnému zákazníkovi je totiž úplně jedno od koho si koupí vitamin C nebo antibol.
Tereza Eschlerová

Propagační video styl raná devadesátá. Budíček!
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Spot tak generický, jako farmaka, která propaguje. Ženský hlas, který doplňuje bezpohlavní stockzáběry „celých generací“ bezejmenných vědců v bílých pláštích označuje za pacienty rovnou všechny, co si koupí Ibalgin. Zentivu sice vlastní nadnárodní farmaceutický koncern Sanofi, ale nebojte se, Paralen u nás vaří zlaté české ručičky. Hned se cítím zdravěji.
Adam Hrubý

Na Hromnice o reklamu více aneb po dvousté padesáté šesté a znovu úplně stejně.
Jan Javornický

5. Samsung se snaží prezentovat spotřebiče futuristicky

Prémiovou řadu ledniček a praček Samsung si lze prohlédnout ve speciální prezentaci v showroomu kuchyňského studia Sýkora na pražské Harfě. Zákazníci se mohou u vystavených produktů posadit a studovat vystavení na vyvýšených stojanech, z nichž jeden rotuje. Součástí instalace jsou také interaktivní LCD monitory, které doplňují image celé prezentace a zároveň nabízí informace k umístěným produktům. Výstavku připravila agentura Dago a maretingová divize Samsungu Cheil.

Jestli je točící se prkno budoucnost, tak jsem se asi někde zabloudil.
Will Rust (Ogilvy & Mather)

Žádné velké disko to není, ale rozhodně lepší, než řady výrobků s cenovkami.
Martin Charvát (Konektor)

Message doručena, ale díky bezpohlavní exekuci to se mnou stejně nic nedělá.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Korporátní video pro vnitřní použití?
Martin Charvát (Konektor)

Ja sa posadiť do showroomu a pozerať ako rotuje práčka, tak by mi asi skôr prišlo zle, než že by som z toho odčítala, že to má byť futuristické.
Petra Jankovičová (Triad Advertising)

Ve své kategorii jistě dobrý počin.
David Suda (WMC/Grey)

Nevím co je na tom futuristické. Vypadá to spíš jako skládka spotřebičů.
Tereza Eschlerová

A co že je ten futurismus? Povrchovou úpravu ledničky, nebo zakřivení té točny?
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Těším se, že se záběr na dvě rotující pračky objeví v dalším final cutu Blade Runnera a v ledničce je minimálně zmražený Han Solo. Pokud má tohle být pocta futurismu, na podsvíceném piedestalu by měla spíše rotovat mrtvola Stanisława Lema.
Adam Hrubý

Futuretro! Asi vzpomínka na expozici zboží v obchodních domech Brouk a Babka na sklonku rakousko-uherského mocnářství a v prvních letech nové republiky, kde se takto otáčela i osmimetrová neonová labuť.
Jan Javornický

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.