Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Tržby Novy v kvartálu narostly o 11 %

Růst tržeb nejsledovanější tuzemské televize táhnou i poplatky z kabelu a satelitu.

Sídlo televize Nova. Foto: Martina Votrubová

Sídlo televize Nova. Foto: Martina Votrubová

Výnosy českých aktivit bermudské společnosti CME, tedy televize Nova, stouply v prvním čtvrtletí 2016 – v přepočtu na dolary při konstantním směnném kurzu – meziročně o 11 % na 38,6 milionu dolarů (kolem 930 milionů Kč). Ukazatel OIBDA – provozní výsledek před odpisy a amortizací – z aktivit CME v Česku klesl o 2 %, tedy klesl na 10,1 milionu dolarů (kolem 250 milionů Kč).

Hospodářské výsledky dnes oznámila mateřská CME. Z šesti zemí, kde skupina působí, má Česko zisk i tržby nejvyšší. Podle tržeb následuje Rumunsko a Slovensko, dále Bulharsko, Slovinsko, Chorvatsko. Mediální firma přitom udává, že udržela vedoucí podíl ve sledovanosti ve všech šesti zemích, kde je.

Celá CME přitom zvýšila tržby o 4 % na 129 milionů dolarů (téměř 3,1 miliardy Kč), a to především v důsledku zvýšení výnosů z televizní reklamy o 4 %. Provozní zisk (OIBDA) vzrostl o 44 % na 17,1 milionu dolarů (zhruba 410 milionů Kč).

Tuzemský reklamní trh přitom vykazuje 17% růst, přičemž tahounem je právě televize, se 24% růstem za první čtvrtletí. Firma nedávno naznačila, že financování čistě z reklamy a přitom volné vysílání v terestrické platformě DVB-T pro ni není dlouhodobě udržitelným modelem. „Za ostatní distribuční cesty [kabel, satelit, IPTV – pozn. red.] přitom neplatíme, naopak nám umožňují generovat dodatečný příjem pro financování našeho programu a výroby,“ prohlásila Nova.

Dnešním prohlášením to potvrzuje jeden ze dvou generálních ředitelů CME Christoph Mainusch: „Silnou stránkou našich stávajících kanálů, stejně tak jako našich nově spuštěných kanálů, je nárůst z poplatků za distribuci našich kanálů od provozovatelů kabelových a satelitních platforem a příjmů z předplatného během tohoto čtvrtletí.“