Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Tržby Seznamu vzrostly na 3,1 miliardy Kč

Hlavním příjmem nejnavštěvovanějšího českého webu zůstává jeho reklamní systém Sklik. Dělá 40 % jeho tržeb, tržby z Skliku loni rostly o pětinu.

Pavel Zima. Foto: Profimedia.cz

Pavel Zima. Foto: Profimedia.cz

Tržby české internetové jedničky Seznam.cz v roce 2014 meziročně vzrostly na 3,129 miliardy Kč. Ve srovnání s předchozím rokem je to skoro o 8 % víc, meziroční růst se tak po pár letech zrychlil. Zisk Seznamu před zdaněním přesáhl 1 miliardu Kč.

HOSPODAŘENÍ SEZNAMU ZA POSLEDNÍ LÉTA
  2011 2012 2013 2014
tržby 2,681 (+ 14 %) 2,834 (+ 6 %) 2,909 (+ 3 %) 3,129 (+ 8 %)
zisk před zdaněním 1,032 0,947 0,930 1,136
V miliardách Kč. V závorkách meziroční nárůst. Zdroj: Seznam.cz

I loni rostly nejvíc příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik, a to meziročně o 21 %. Klasická displejová reklama narostla o 10 % (nejrychleji přitom na webu Sport.cz, bylo to 45 %).

Z hlediska struktury tržeb je Sklik nejsilnější, nese přes 40 % tržeb Seznamu. Kolem 30 % dělají tržby z displejové reklamy, včetně videoreklamy a reklamy v mobilech (na obsahových službách Novinky.cz, Super.cz nebo Stream.cz). Zhruba 20 % pak přináší inzerce na oborových serverech (Sreality.cz, Sauto.cz či Zboží.cz) a z katalogu Firmy.cz.

Seznam.cz se loni pustil ve větším do akvizic. „Začali jsme vstupy do společností Kupi.cz a TopGis. Letos jsme navázali zatím menšími projekty, jako je Sleduj divadlo či BikerSeason,“ přiblížil generální ředitel společnosti Pavel Zima. Majoritním akcionářem Seznamu zůstává Ivo Lukačovič.