Pro české barvy je letos v Cannes dobojováno. Podívejte, která agentura veze Lvy a kolik jich je.

Tržby Seznamu vzrostly na 3,1 miliardy Kč

Hlavním příjmem nejnavštěvovanějšího českého webu zůstává jeho reklamní systém Sklik. Dělá 40 % jeho tržeb, tržby z Skliku loni rostly o pětinu.

Pavel Zima. Foto: Profimedia.cz

Pavel Zima. Foto: Profimedia.cz

Tržby české internetové jedničky Seznam.cz v roce 2014 meziročně vzrostly na 3,129 miliardy Kč. Ve srovnání s předchozím rokem je to skoro o 8 % víc, meziroční růst se tak po pár letech zrychlil. Zisk Seznamu před zdaněním přesáhl 1 miliardu Kč.

HOSPODAŘENÍ SEZNAMU ZA POSLEDNÍ LÉTA
  2011 2012 2013 2014
tržby 2,681 (+ 14 %) 2,834 (+ 6 %) 2,909 (+ 3 %) 3,129 (+ 8 %)
zisk před zdaněním 1,032 0,947 0,930 1,136
V miliardách Kč. V závorkách meziroční nárůst. Zdroj: Seznam.cz

I loni rostly nejvíc příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik, a to meziročně o 21 %. Klasická displejová reklama narostla o 10 % (nejrychleji přitom na webu Sport.cz, bylo to 45 %).

Z hlediska struktury tržeb je Sklik nejsilnější, nese přes 40 % tržeb Seznamu. Kolem 30 % dělají tržby z displejové reklamy, včetně videoreklamy a reklamy v mobilech (na obsahových službách Novinky.cz, Super.cz nebo Stream.cz). Zhruba 20 % pak přináší inzerce na oborových serverech (Sreality.cz, Sauto.cz či Zboží.cz) a z katalogu Firmy.cz.

Seznam.cz se loni pustil ve větším do akvizic. „Začali jsme vstupy do společností Kupi.cz a TopGis. Letos jsme navázali zatím menšími projekty, jako je Sleduj divadlo či BikerSeason,“ přiblížil generální ředitel společnosti Pavel Zima. Majoritním akcionářem Seznamu zůstává Ivo Lukačovič.