Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Loňské tržby Seznamu o 9 % výš na 3,4 miliardy Kč

Přední tuzemský internetový portál zrychlil růst tržeb a rekordní měl loni i roční zisk.

Ivo Lukačovič. Foto: Profimedia.cz

Stoprocentním vlastníkem Seznamu je opět Ivo Lukačovič, který ho před dvaceti lety zakládal. Foto: Profimedia.cz

Česká internetová jednička Seznam.cz v roce 2015 dosáhla tržeb 3,413 miliardy Kč. Jde o 9% nárůst oproti předchozímu roku 2014, kdy tržby 3,129 miliardy a rostly tak o 8 %. Zisk před zdaněním byl loni 1,25 miliardy. Tržby i hospodářský výsledek byly minulý rok pro společnost rekordní.

Hospodaření Seznam.cz v poslední pětiletce

  2011 2012 2013 2014 2015
tržby 2,681 (+ 14 %) 2,834 (+ 6 %) 2,909 (+ 3 %) 3,129 (+ 8 %) 3,143 (+ 9 %)
zisk před zdaněním 1,032 0,947 0,930 1,136 1,25

V miliardách Kč. V závorkách meziroční nárůst. Zdroj: Seznam.cz

Na nárůstu se nejvíc podílely příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. „Meziročně v absolutní hodnotě rostly o více než 20 %, především díky rozšiřování možností partnerské sítě, dalšímu zapojování bannerové reklamy spolu s rozšiřováním možností real-time biddingu výkonnostního reklamního systému Sklik,“ uvedla firma.

Obrat Skliku představuje více než 40 % všech reklamních tržeb společnosti Seznam.cz. Víc než 30 % nesou příjmy z displejové reklamy včetně reklamy u videa a mobilní reklamy, a to v obsahových službách Novinky.cz, Super.cz či Stream.cz. Zbývajících zhruba 20 % příjmů tvoří inzerce na oborových serverech Sreality.cz, Sauto.cz či Zboží.cz a z katalogového serveru Firmy.cz.

„Peníze, které vyděláme, můžeme opět použít na rozvoj a inovace ve firmě. Soustředíme se nejen na rozšiřování nabídky reklamních formátů, ale i na modernizaci technologií. Neustále rozšiřujeme řady programátorů a výzkumníků, abychom mohli inovovat své služby po stránce produktové i technologické. Hledáme ty nejrozumnější cesty, jak k lidem dostávat ten nejzajímavější obsah, jaký pro ně na internetu v danou chvíli je,“ komentoval výsledky Seznamu generální ředitel Pavel Zima.