Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Tvorbu loga pro Frýdek-Místek vyhrál Holič

Novou vizuální identitu moravskoslezského města charakterizují dvě vlnovky.

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

Vítězem soutěže na nové logo a novou vizuální identitu moravskoslezského města Frýdek-Místek se stal Štěpán Holič z pražského grafického studia Lemon Design. Vítězná značka v podobě dvou vlnovek bude oficiálně představena veřejnosti v úterý 19. července ve frýdeckomístecké Nové scéně Vlast. Holič je už podepsán pod novými logy Prahy 11 nebo Příbrami.

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

 

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

 

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

 

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

 

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

Vítězný návrh nové vizuální identity Frýdku-Místku

„Logotyp města Frýdek≈Místek se může zcela nenásilně stát součástí psaného textu. Totéž platí také v případě městských institucí. Řada městských institucí je místo individuálního barevného kódu rozlišena kódem rastru,“ uvádí v prezentaci své práce Holič. Odvolává se v ní také na výzkum z roku 2015, podle nějž si lidé Frýdek-Místek nejčastěji spojují s pojmem město (obecně), dále s řekou Ostravice a se slovy jako domov, zámek a náměstí.

Druhé místo obsadil David Sasín z ostravského grafického studia Designbar, třetí českobudějovická agentura Media Consult Elisabeth Neumannové a Michala Smoly

Účastníkům soutěže, kteří se umístili na prvním až třetím místě, město vyplatí odměny v rozmezí od 30.000 do 120.000 Kč. „S vítězným uchazečem navíc uzavře smlouvu o dílo na vytvoření kompletního grafického manuálu za půl milionu, přičemž součástí je i smlouva licenční, která městu zaručí výhradní a neomezené užívání vítězného loga,“ uvedl náměstek Jiří Kajzar.