Americká společnost Uber, která přes mobilní aplikaci zprostředkovává autodopravu, se připravuje vstoupit „ve střednědobém horizontu“ do Bratislavy. Pro Médiář to uvedl její nový generální manažer Jan Bureš. Firma se podle informací Médiáře také rozhodla zajišťovat si do budoucna PR služby vlastními silami. S koncem dubna tak zřejmě ukončí v Česku spolupráci s PR agenturou Bison & Rose, která je na českém trhu partnerem mezinárodní PR sítě Burson-Marsteller. S tou se Uber na globální úrovni rozešel už na přelomu loňského a letošního roku. Tuto informaci ale Bureš zatím odmítl komentovat.
Bureš se stal generálním manažerem Uberu letos v únoru, kdy doplnil stávající dvoučlenný tým složený z marketingové manažerky Barbory Polachové a provozního manažera Václava Gráfa. Tříčlenné týmy jsou podle něj standardem Uberu ve většině měst, kde působí. V Bratislavě už Uber podle Burešových slov obsadil dvě pozice v novém týmu, třetího manažera ještě hledá.
Službu propagovaly elektromobily
Médiář se s generálním manažerem Uberu potkal u příležitosti jednodenního propagačního projektu Uber Green, který tato neobvyklá „taxislužba“ zorganizovala ve středu 22. dubna na oslavu mezinárodního Dne země v Praze: od 10 do 16 hodin jezdilo po Praze jedenáct elektromobilů, jimiž se mohli zákazníci Uberu svézt na 20 minut zdarma.
„Tím, že jsme elektromobily zařadili do databáze vozů, které máme v nabídce, se zákazníci často ozývají s tím, že by si chtěli takovou jízdu zkusit. Ale aplikace je za běžných okolností vytvořena na to, aby vás propojila s autem, které je nejblíž, ne aby vám vyhledala elektromobil. Proto jsme se rozhodli u příležitosti Dne Země vytvořit aplikaci Uber Green a vyslali jsme do městských ulic jedenáct elektromobilů. Zákazníky jsme pak upozornili na to, že se jimi mohou na dvacet minut svézt zdarma. Naším cílem je, aby si jich tuto jízdu vyzkoušelo co nejvíc,“ uvedl Bureš. Partnerem akce se stala půjčovna elektrických aut Trendpark, která poskytla vozy.
Informaci, že Uber ukončí spolupráci s PR agenturou, zatím nechtěl manažer Uberu komentovat. „Nemohu, jde o celofiremní rozhodnutí, které jde napříč všemi zeměmi, kde působíme,“ vysvětlil. Spekulovat nechtěl ani na téma možného najmutí nové agentury. Uvedl však, že firma nepočítá do budoucna s žádnou klasickou marketingovou komunikací v tradičních médiích. „Nemáme a ani nechystáme žádnou plošnou reklamu. Věříme na osobní doporučení mezi našimi klienty. To je cesta, kterou chceme jít. Počítáme také s tím, že i nadále budeme připravovat akce, jako byl Uber Green,“ doplnil v rozhovoru s Médiářem.
Uber v současnosti působí podle Bureše ve 300 městech v 56 zemích. Kromě vstupu do Bratislavy zvažuje i expanzi do dalších českých měst, podle dřívější zprávy Lidových novin má letos expandovat do Brna.