Druhý ročník festivalu mladé kultury Utubering v pražských Letňanech v pátek 29. dubna zaznamenal přes 11.000 platících. Letošní Pražský Majáles, který se konal v týž termín jako Utubering a v jeho těsné blízkosti, přivítal přes 25.000 návštěvníků. Médiáři to řekl Tomáš Gavlas, který Utubering spoluzakládal. Za oběma akcemi stojí Michal Šamánek z agentury Sherwood. Pořadatelem Utuberingu je jeho akciová společnost Youtubering, pořadatelem Majálesu pak StudentZone.
Letošní Utubering opět ukázal populární tvůrce online videa, včetně Shopaholic Nicol (Nikola Čechová), Teri Blitzen (Tereza Hodanová) či Johny Machette (Jonáš Čumrik). Přítomnosti řady mladých fanoušků využila i internetová DV TV a na jednom z pódií prováděl její moderátor Martin Veselovský živé rozhovory s hvězdami z internetu.
Podívejte se na naši videoreportáž z místa
Loňský premiérový Utubering navštívilo na témže místě kolem 20.000 lidí, z toho 11.000 bylo platících (šlo zejména o doprovody nezletilých, takoví dospělí měli místo v „rodičovském koutku“ zdarma). Letos organizátoři rozdělili festival na dva termíny a dvě místa a u obou omezili kapacitu. První byl v Praze, druhý bude následující pátek 6. května v Brně. Tam je zatím z kapacity 10.000 lidí prodáno asi 70 %. Stejně tak se na Moravě zopakuje i Majáles.