Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

„Uvedení zdroje se ztratilo v překladu,“ tak se Reflex „omluvil“ za plagiátorství

Renomovaný tištěný týdeník originálně vzpomněl na Johna Lennona: článek o něm opsal z internetového filmového časopisu 25fps, aniž by to přiznal.

Speciál Reflexu o Johnu Lennonovi (foto: Ringier Axel Springer)

Speciál Reflexu o Johnu Lennonovi (foto: Ringier Axel Springer)

Internetový časopis 25fps.cz zaměřený na film má zajímavou zkušenost s renomovaným tištěným týdeníkem Reflex. Ten už v listopadu vydal speciál k 30. výročí násilné smrti Johna Lennona – připomíná se právě dnes – a text o filmech spolupracovník Reflexu téměř celý opsal z 25fps. Bez přiznání zdroje.

Článek psal hudební publicista Vojtěch Lindaur. Materiál byl z většiny doslovnou kopií květnové recenze Jany Bébarové z 25fps. Upozornil na to zakladatel a někdejší šéfredaktor online titulu Lukáš Gregor.

„Žádal jsem od vedení časopisu a kulturní rubriky vysvětlení a veřejně publikovanou omluvu. Brzy přišla osobní omluva autora článku, byť ospravedlnění, že ‚uvedení zdroje se ztratilo v překladu‘ dost dobře nedokáži pochopit,“ diví se Gregor zvláštnímu Lindaurovu vysvětlení. „Byla slíbena i ona veřejná omluva v následujícím vydání. Ale ani v následujících třech číslech (a ani na webových stránkách) se žádná neobjevila,“ dodává bývalý šéf 25fps.

Aktualizace 10. 12.: Reflex se omluvil, v tisku i na svém webu, a to za „nepřesnost“. Redaktor Reflexu Milan Tesař pak v neuctivé odpovědi e-mailem bývalému šéfredaktorovi poškozeného titulu 25fps prohřešek dál relativizuje (viz kompletní korespondence).