Televize Nova oznámila, že z mluvčí a šéfky PR Anny Suché udělala ředitelku korporátní komunikace, už od začátku července. Anna Suchá dělá na Nově tři roky.

Valentýn: srdce, růže, zámky lásky i boj proti klišé

Na oslavu svátku zamilovaných zbrojí především nákupní a zábavní centra, ale také kurýři.

Největší srdce z živých růží, „most lásky“ připravený k zavěšování visacích zámečků, stěna polibků nebo aplikace umožňující pozvat partnera či partnerku na rande do kina. To jsou některá z reklamních lákadel, jež si pro svátek svatého Valentýna, označovaný jako svátek všech zamilovaných, letos připravují česká nákupní a zábavní centra. Nechybí ale ani opačný marketingový přístup. Značka kondomů a lubrikačních gelů Durex vyzvala zamilované páry, aby „zrušily klišé“. A představila britský výzkum, podle nějž se 64 % párů na tento svátek netěší. 

Durex bojuje proti klišé

Durex propaguje lubrikační gely

Durex propaguje lubrikační gely

Budete dávat na Valentýna růže? Posekejte je motorovou sekačkou. Tak vypadá oslava svátku zamilovaných v reklamě lubrikačních gelů Durex společnosti Reckitt Benckiser. Durex ji zveřejnil na svém Facebooku.

„Hlavní myšlenkou valentýnské kampaně Durexu je, aby se lidé letos na Valentýna vyvarovali klišé a naopak se snažili vnést do svého vztahu trochu kreativity, zábavy a překvapení. Kampaň vychází z rozsáhlého britského průzkumu, který odhalil, že zhruba třetina lidí cítí na Valentýna tlak, že by měli dělat něco speciálního – a na druhé straně se 49 % těší, že na tento svátek zamilovaných vyzkouší nové pozice,“ uvedla pro Médiář Alžběta Pavlínová z PR agentury Adison, která za Reckitt Benckiser komunikuje.

Z průzkumu Durexu k Valentýnu

  • 64 % dotazovaných se na 14. únor netěší, protože je „moc komerční“
  • 49 % dotazovaných uvedlo, že se na Valentýna nikdy netěšilo
  • 49 % bude zkoušet nové pozice
  • 40 % řeklo, že se chtějí zbavit klišé a udělat něco jiného
  • 29 % chce dát dárky, které jsou nečekané
  • 32 % zkusí sexuální hračky / lubrikant
  • 28 % lidí řeklo, že cítí přílišný tlak na to dělat něco speciálního
  • 26 % chce zkusit hru na role
  • 25 % se s milencem podívá na nějaký erotický film
  • 21 % nechce dostat vůbec žádný dárek
  • 15 % párů chce na letošního Valentýna zkusit v ložnici něco nového

Dotázáno bylo 2.000 dospělých ve věku od 18 do 55 let z Británie, prosinec 2015

Komunikace Durexu se soustředila primárně na online. Kromě zmíněného videa plánuje značka uveřejnit další a navíc chce „v nejbližších dnech“ spustit speciální lokální i globální obsah na svém webu Durex.cz.

„V Česku a na Slovensku jsme se v rámci komunikace zaměřili na komunikaci výsledků průzkumu a v rámci lifestylu pak na tipy, jak si páry mohou okořenit a zpříjemnit život. Pro několik vybraných novinářů jsme pak připravili direct mail, který sice na první pohled vypadá jako klasická valentýnská bonboniéra, ale uvnitř na místo čokolády skrývá lubrikační gel Durex Real Feel Lube,“ popsala komunikační aktivity Durexu Pavlínová.

Kreativní zpracování vychází z globální komunikace, ve střední Evropě na kampani participovaly agentury HPS Prague, Hypermedia, IPG Mediabrands a právě Adison.

Myslbek hodlá trhnout rekord se srdcem

Nákupní galerie Myslbek chystá rekordní srdce z růží

Nákupní galerie Myslbek chystá rekordní srdce z růží

Česká obchodní a nákupní centra se ale bez ohledu na výzkumy Durexu připravují oslavit svátek zamilovaných tradičnějším způsobem. Konkrétně pražská nákupní galerie Myslbek připravuje ve spolupráci se Střední odbornou školou stavební a zahradnickou akci, při níž hodlá ve dnech 12. až 14. února vytvořit rekordní květinové srdce z 813 rudých růží. Srdce by mělo mít rozměry půldruhého metru na výšku a půldruhého metru na šířku. Celá konstrukce bude mít zhruba dva metry krychlové. „S agenturou Dobrý den už máme potvrzeno, že tento rekord nikdo nedělal,“ sdělila Médiáři PR manažerka Myslbeku Jitka Janoušková. (Agentura Dobrý den spravuje Českou knihu rekordů.)

Srdce se bude dělat přímo v pasáži Myslbeku. V den svatého Valentýna, tedy 14. února, se pak budou od 11 do 17 hodin v jeho blízkosti vyskytovat hosteska a promotér spolu s fotografem firmy Polaroidlove, kteří budou lákat kolemjdoucí na focení u srdce. Pár, který se vyfotí, dostane jednu fotografii a druhá bude vyměněna za růži, kterou obdrží opět pár, a to i s čokoládou Merci. Fotografie pak bude zařazena do srdce namísto vyňaté růže. „Růžové srdce se tak bude měnit na srdce z fotografií,“ popisuje Janoušková.

Osm set padesát rudých růží zbavených trnů dodá pro tuto akci pražská Střední odborná škola stavební a zahradnická sídlící na pražském Jarově, jejíž studenti budou po celou dobu o květinové srdce pečovat. Kromě toho se pokusí v pátek 12. února dopoledne o rekord v podobě největšího květinového srdce, jaké kdy bylo uděláno. Růže budou umístěny v ampulích s vodou.

Mosty lásky na Černém Mostě

Nákupní Centrum Černý Most zvolilo jako komunikační nástroj pro oslavu svátku zamilovaných písně Michala Davida a nového hudebního filmu Decibely lásky. David se v centru osobně zúčastní jeho promítání v sobotu 13. února od 16 hodin a bude zpívat. V neděli 14. února se na Černém Mostě objeví i jukebox a fotokoutek ve stylu filmu Láska z pasáže z 80. let minulého století. Pro nezadané bude už 10. února připravena škola vaření, v jejímž rámci „mohou poznat svou budoucí polovičku“. Školy se zúčastní deset lidí (pět mužů a pět žen), vybraných na základě soutěže na facebookové stránce Centra Černý Most od 1. do 5. února. Pod vedením Jana Hajného z Chefparade se budou učit některé recepty, a navíc se mohou seznámit.

Dominantou Centra Černý Most se ale na svatého Valentýna stanou především „mosty lásky“, které vyrostou u prodejen Marks & Spencer a drogerie DM. Zamilované páry na ně mají možnost na důkaz své lásky zavěsit zámeček. Pokud jsou oba partneři zároveň členy věrnostního programu Centra Černý Most, anebo do něho vstoupí, zámečky si mohou zdarma vyzvednout na jeho infostánku. Takzvané „zámky lásky“, s nimiž bojují památkáři ve většině historických center evropských měst, už mimochodem inspirovaly valentýnskou kampaň čokolády Milka, kterou pro několik zemí připravuje agentura TL5 Digital.

Pro držitele věrnostní karty Centra Černý Most budou nachystána i perníková srdce. Ta obdrží mezi 8. a 14. únorem také až 200 zákazníků, kteří se své milované rozhodnou potěšit dárkovou kartou centra v hodnotě nad 500 Kč. „K dárkové kartě za 2.000 Kč a větší pak dostane 34 zákazníků dárkový poukaz od Čedoku s hodnotou 500 Kč,“ uvedla Michaela Matlasová, marketingová manažerka Centra Černý Most. 

Chodov chystá stěnu polibků

Svatý Valentýn

Oslavy svatého Valentýna bude v Centru Chodov provázet rozdávání cukrátek

Také v pražském Centru Chodov se bude svatý Valentýn slavit několik dnů po sobě, konkrétně 12., 13. a 14. února, vždy od 14 do 19 hodin. „Všichni zamilovaní mohou vyjádřit své city na Stěně polibků nebo získat dvě letenky do Říma v rámci fotografické soutěže, která běží od 2. do 12. února na Instagramu Centra Chodov. Zapojit se mohou všechny zamilované páry, jež svoje co nejstylovější společné fotografie doplní hashtagem #laskanamslusi,“ uvádí Kristína Naňová, marketingová manažerka Centra Chodov. Vedle letenek do Říma pro vítěze jsou připraveny dárkové karty Centra Chodov pro ty, kteří v soutěži se svými snímky obsadí druhou a třetí příčku.

„Stěnu polibků“ má zájemcům umožnit originálním způsobem vyjádřit své city. „Dámy na ni budou moci otisknout své rty, pánové nakreslit srdíčko nebo napsat zamilovaný vzkaz,“ popisují zástupci centra.

Po všechny tři dny pak budou asistenti rozdávat v Centru Chodov návštěvníkům čokoládové pralinky, květiny nebo balónky, držitelům věrnostní karty navíc i sklenku sektu a pop cake. Připravena budou valentýnská stanoviště s hudebním doprovodem a věrným zákazníkům bude 14. února zdarma k dispozici takzvaný VIP transport do vzdálenosti 25 km.

Cinema City pomůže s pozváním na rande

Provozovatel kin Cinema City chystá ke zmíněnému svátku valentýnskou aplikaci, jejímž prostřednictvím lze zvát na rande do kina. Představil ji na speciálním webu a na svém Facebooku. Pár, který ji skutečně využije, by měl navíc získat v multiplexech Cinema City po celém Česku „výhodné valentýnské menu“. 

Pomocí aplikace lze vybrat konkrétní kino a film, na který chce dotyčný či dotyčná pozvat svého partnera, v dalším kroku zvolit valentýnské přáníčko a text, který má být v pozvánce uveden, a pak pozvánku odeslat buď zprávou na Facebooku nebo prostřednictvím emailu. Pokud vyvolená nebo vyvolený pozvánku přijme, dostane každý z páru jednu polovinu výherního kódu.  Při setkání v kině pak svůj kód složí dohromady a získají za něj při koupi dvou středních nápojů jeden velký společný popcorn zdarma. 

Kurýři budou „rozvážet lásku“

Do oslav svatého Valentýna se zapojí také kurýři logistické firmy Geis, která se věnuje expresnímu doručování balíků. Společná akce Geisu a rádia Kiss Morava začne v pondělí 8. února, kdy v tomto rádiu odstartuje soutěž Valentýn na pláži. V týdnu od 8. do 12. února se bude v rádiu několikrát denně konat telefonické klání mezi posluchači, kteří v rámci valentýnské soutěže musí na své partnery prozradit co nejvíce informací. Vítěz každého kola má pak možnost poslat milované osobě sladkou pozornost, kterou doveze právě Geis.  

Přibyly i valentýnské produkty

Kromě marketingových aktivit nechybí ani speciální edice výrobků inspirovaných valentýnským svátkem. Například výrobce smartphonů, tabletů a PC tabletů Accent připravil ve spolupráci s e-shopem s elektronikou Alza.cz speciální limitovanou sadu mobilních telefonů Accent Cool Phone, využívajících grafiku televizního kanálu Prima Cool v provedení bílá + růžový. Na telefonu značka spolupracovala s televizí Prima, přičemž zvonění ve stylu hlášek kanálu Prima Cool vymyslel a namluvil herec Jan Dolanský.

Síť prodejen Next zase uvedla od 11. února do prodeje speciální trička Konta Bariéry, které provází kampaň se sloganem Mám tě ještě radši, když jsi šik pro charitu. Kampaň odkazuje ke svatému Valentýnovi. „Dvojice“ pro kampaň vytvořily Jitka Schneiderová s Martinem Dejdarem a Eva Čížkovská s Davidem Gránským. Výtěžek z prodeje půjde na pomoc lidem s postižením. 

Martin Dejdar a Jitka Schneiderová se stali tvářemi aktuální kampaně na podporu Konta Bariéry

Martin Dejdar a Jitka Schneiderová se stali tvářemi aktuální kampaně na podporu Konta Bariéry


V kampani pro Konto Bariéry vystupují David Gránský a Eva Čížkovská

V kampani pro Konto Bariéry vystupují i David Gránský a Eva Čížkovská

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr