Na ukončení reklamy na kanálech ČT1 a ČT24 veřejnoprávní České televize, které přišlo loni v říjnu, vydělala hlavně televize Prima. Lídr trhu Nova naopak nedokázala přetáhnout víc inzerentů a její podíl na penězích investovaných do televizní reklamy v Česku oslabil.
Ukazují to čísla ze středeční prezentace společnosti CME, majitele Novy, pro investory [viz PDF]. Zatímco ČT v prvním čtvrtletí meziročně oslabila o 5 procentních bodů, Prima o 5 procentních bodů posílila a o 2 procentní body v souhrnu rostly také menší stanice. Nova tratila 2 procentní body.
PODÍL NA TRHU TELEVIZNÍ REKLAMY | |||
skupiny | 1. kvartál 2011 | celý rok 2011 | 1. kvartál 2012 |
ČT | 7 % | 5 % | 2 % |
Nova | 68 % | 67 % | 66 % |
Prima | 22 % | 24 % | 27 % |
ostatní | 3 % | 4 % | 5 % |
Zdroj: CME. Podíl na trhu televizní reklamy v tomto případě znamená podíl na čistých výnosech ze spotů, sponzoringu a minimálně v případě skupiny Nova product placementu. |
Nova podle dat svého majitele také meziročně ztratila na síle v hlavním vysílacím čase. Ve skupině diváků ve věku 15 až 54 let, na které Nově kvůli inzerentům nejvíc záleží, měla v první letošním kvartálu podíl 40 % oproti loňským 42 %. Naopak posílily Prima (z 21 % na 24 %) a ČT (z 22 % na 23 %), oslabily menší stanice (z 15 % na 13 %).
Konkrétně pak Nova oproti loňsku ztrácí pozice v pondělí, v úterý a v pátek po půl jedenácté večer - to ve prospěch Primy. V pátek večer mezi osmou a devátou ji poráží Česká televize (seriálem Vyprávěj). Ta Nově zvládá čím dál líp konkurovat taky v sobotu a v neděli přes den.