Na cestě do vašich schránek je páté číslo tištěného Médiáře. Koupit taky lze hned na Alze.

„Víc takových outdoorů,“ potěšil nábor Škodovky

Reklamní kati ocenili jednoduchost náborových billboardů od Loosers pro automobilku Škoda. Za nimi skončila vánoční kampaň Vodafonu a spolupráce Olympusu s bloggerkou.

Náborová kampaň Škoda Auto

Náborová kampaň Škoda Auto

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 44. týden 2015

  1. Loosers: Nastupte do Škodovky (44 %)
    klient: Škoda Auto
  2. McCann: Vánoční dárky (36 %)
    klient: Vodafone
  3. Zaraguza: Stylový život (35 %)
    klient: Olympus
  4. Dejte šanci nové lásce (24 %)
    klient: Okay
  5. Lowe Praha, Nydrle: Masová kultura (22 %)
    klient: Maso uzeniny Písek

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1.  Škodovka dělá nábor (44 %)

Pod sloganem Nastupte do Škodovky vzniklo v produkci agentury Loosers sedm náborových vizuálů pro Škodu Auto, propagujících různé zaměstnanecké benefity. Kampaň nafotil Pavel Ascherman. Kampaň využije inzerce, plakátů, billboardů, radiospotů a podpory v online prostředí, kde jsou zájemci směrováni na webovou stránku. V následujících letech je plánováno rozšíření o netradiční eventy a aktivace pokrývající region.

Náborová kampaň Škoda Auto

Náborová kampaň Škoda Auto

 

Náborová kampaň Škody Auto

Náborová kampaň Škody Auto

 

Náborová kampaň Škody Auto

Náborová kampaň Škody Auto

 

Náborová kampaň Škody Auto

Náborová kampaň Škody Auto

 

Náborová kampaň Škody Auto

Náborová kampaň Škody Auto

Náborová kampaň Škody Auto

Nastupte do Škodovky je slušný headline, zpracování je na profesionální úrovni. Člověk se musí umět radovat z maličkostí.
Martin Charvát (Konektor)

Tak těžký médium, ale skvěle zmáknutý. I headline, i vizualizace benefitů.
Tomáš Belko

Zdá se, že za branami automobilky začíná Miroslavova země! Škoda, humor se nevešel.
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

Hoši, tohle bude nejspíš fungovat. Vizuály jsou sice plochý jak prkno, jenže na to se jako uchazeč o práci nekoukáte.
Ondřej Souček (Luftballon)

Nastupte do Škodovky. Standardní český textařský dvojsmysl. Proč ne, ale zííív.
Tomáš Mrkvička

Nejdřív mi to přišlo hrozně jednoduchý, a pak jsem si uvědomila, že to je na tom vlastně to dobrý. Jasná message, jednoduchý vizuály, hned bych si šla vyšvihnout jednoho superba.
Klára Palmer

Tak tady jsem se hodně navztekala. Slajduju, klikám, scrolluju a nic. Radio nehraje, displej nesvítí, navigace neběží! Jsem frustrovaná a utěšuju se argumentací, že jde o globální šablonu, nikoli lokální vývoj webu. Že jo?
Alena Oswaldová

Je strašná úleva, jak je to jednoduchý. Víc takovejch outdoorů.
Dora Pružincová

2. Vodafone spustil vánoční kampaň (36 %)

Vodafone spustil na první dva ze série reklamních spotů, které budou propagovat jeho vánoční nabídku. V televizi kampaň odstartovala v polovině listopadu a poběží do poloviny ledna. Opět se v ní objevuje fiktivní rodina v čele s otcem v podání herce Jiřího Vyorálka. Kampaň vytvořila agentura McCann Prague, novou sérii televizních spotů režíroval už tradičně Daniel Růžička. Kampaň bude mít několik fází, má fungovat jako průvodce vánoční nabídkou a „odemykat“ jednotlivé benefity.

Tak bacha jo, fórek s vánočním stromečkem tu byl už před pěti lety: T-Mobile, Chuck Norris – Televize. Ne že bych to chtěl nějak srovnávat, ale Chuck byl malý mistrovský dílo. Chválím ovšem, že se spoty odehrávají v nákupním centru a pak doma. Sice to mohli mít doma nazdobený víc, ale co už.
Marek Prchal

Vodafone se s tímto konceptem po čase dostal do nějaké smysluplné formy, ale žádný velký rachot to zatím není.
Martin Charvát (Konektor)

Já myslím, že je to pěkně zahraný a zrežírovaný, ale zase ty slovní hříčky: aplikuju světýlka – i naše aplikace… to je vytaženo až z paty. Ale jak si syn zkouší kozačky, protože má stejnou nohu jako máma, to je vtipný.
Tomáš Belko

Reklamám na Týdafone se musí přiznat jedno: ani jeden tým to nevzdává. Obávám se ale, že i na Vánoce to bude plichta, pánové.
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

Pryč jsou doby, kdy mobilní operátoři soupeřily o to, koho reklama se stane hitem Vánoc. Vypadá to, že Vodafone letos ani takový ambice neměl. Jako bych z toho cítil únavu z vlastního stylu komunikace. Jinak se pořád těším, že Vodáč zase začne dělat spoty, z nichž si budeme sedat na prdel.
Ondřej Souček (Luftballon)

Trapnější T-Mobile. Další.
Tomáš Mrkvička

Krkolomné slovní hříčky bez pointy.
Alena Oswaldová

3.  Bloggerka Nicole pro Olympus (35 %)

Výrobce fotoaparátů Olympus spustil novou kampaň na fotoaparáty Olympus Pen a OM-D. Připravila ji agentura Zaraguza. Cílem kampaně je zapojit do soutěže skupinu mladých, který se zajímají o fotografii a mají zájem se něco naučit. K tomu jim má dopomoci hlavní tvář kampaně, bloggerka Nicole alias Nikola Ehrenbergerová, jedna ze dvou autorek blogu A Cup of Style

Kvůli projektu byly spuštěny stránky Stylový život. Kampaň běží výhradně online – na zmíněném webu a dál na sociálních sítích Facebook, Instagram a YouTube. Společně s kampaní probíhá Olympus Tour, kde se lze dozvědět další informace a zároveň si vyzkoušet propagované fotoaparáty.

Ten přítel modelky je, promiňte mi to, dámy a pánové, chlapci a děvčata, dost nesnesitelný, nechci psát zrůdný, a navíc je to skoro tentýž, co v Mattonce.
Marek Prchal

Skvělá myšlenka. Strašlivé provedení, které nám ukazuje těžký život modelky: večer snídá, domů jezdí raním metrem a za přítele má Rasputina.
Martin Charvát (Konektor)

Mně se líbí ta myšlenka, i to zapojení bloggerky, jediný co se mi moc nelíbí, je ta exekuce a hlavně ten voice-over, ten mi přijde omyvatelnej.
Tomáš Belko

Jakmile se v obraze objevil přítel bloggerky, nějak jsem ztratila koncentraci. Tohle se teď stalo mužům, ano? Promiňte, jsem už stará.
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

Na začátku jsem byl navnaděn vcelku hezkým twistíkem. Ale pak následovala první fotka, druhá fotka, třetí… chrrr pší chrrr pší. Vzbuďte mě, jestli se tam ještě stane něco zajímavýho.
Ondřej Souček (Luftballon)

Nikolin přítel mě dost vyděsil. Ale jinak je to správně, od insightu, přes ebook s radami až po zaštítění bloggerkou.
Tomáš Mrkvička

Nebudete tomu věřit, ale mně se ten insight fakt líbí. I když, řekněme si to zcela upřímně, být klukem modelky, budu mít hromadu jejích fotek úplně jinýho ražení.
Klára Palmer

Lifestylová povrchnost per mě zaujala natolik, že jsem si stáhla promovaný ebook. A teď se nemůžu dočkat, až přijdu domu a budu moct uplatnit Poznání expozičního trojúhelníku ve vaší ložnici. Třeba se zapotim stejně jako copywriter u psaní perel typu Příkladem může být následující fotografie u foodtracku, kde by člověk čekal lidi s jídlem. Místo toho se zde krásná slečna maluje u zpětného zrcátka.
Alena Oswaldová

Pokud se Olympus chce ohánět ‚skutečným životem‘, kampaň by měla aspoň trochu ‚skutečně‘ působit. Tohle je ve všech ohledech spíš neskutečný.
Dora Pružincová

4. Okay předvádí loučení (24 %)

Ve svém novém videu ukazuje prodejce elektroniky Okay teatrální loučení muže se zánovním nábytkem a zastaralými spotřebiči.

Prosim vás pěkně, musej všichni v českých reklamách přehrávat? To tam můžu už rovnou hrát já. Jinak tenhle koncept je moc fajn. Konečně něco normálního.
Marek Prchal

S podobným konceptem vyhrála v roce 2003 značka Ikea Grand Prix v Cannes. Od té doby byl samozřejmě použit ještě mnohokrát, tu lépe, tu hůře zpracovaný. Ten původní točil Spike Jonze a byl skvělý. Tenhle zjevně netočil Spike Jonze.
Martin Charvát (Konektor)

Když si vzpomenu, jaký s..čky tahle značka dosud produkovala, tohle je obrovský krok vpřed. To na tom cením. Jinak je to vlažná voda. Ale lepší vlažná voda než horký h…no.
Tomáš Belko

Znáte legendární spot Ikea Lamp? Neznáte? Tak se podívejte, jak to mělo vypadat.
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

Koncept Vyměňte starou za novou můžete udělat jako Ikea se slavnou reklamou Lamp, a nebo takhle. Dobře, nejsme v Cannes, ale vyjádřit lítost nad tím, že nastal čas vykázat milovaný produkt z domu, se dá jistě kreativněji než jen opřít herce o lednici a přikázat mu ‚Breč Fando, breč!‘.
Ondřej Souček (Luftballon)

Nápad je na první dobrou a rychle se okouká, nicméně ve dvacítkách docela funguje. Škoda že to vypadá jako natočené studentem bez praxe. A ten casting!!!
Tomáš Mrkvička

Jako hlavní problém zde vidím to, že je manželka hlavního protagonisty zcela upozaděna a on je emocionálně připoután k neživé věci, což podporuje roli muže jakožto skutečného vlastníka objektů svého chtíče. Kecám. Je to prostě jen o ničem, no.
Klára Palmer

Dej šanci logu Okay – vždyť má rozměry 1,3 x 4 milimetry!
Alena Oswaldová

Jasnej režijní fail. Od výběru úchylně přehrávajícího hlavního protagonisty až po tu scénu, kdy rodinka místo nový televize nadšeně hypnotizuje kraj dřevěný skříňky.
Dora Pružincová

5.  Múúú se představuje (22 %)

Výrobce masných výrobků Maso uzeniny Písek spouští první větší reklamní kampaň v historii firmy. Jejím ústředním bodem je informační microsite Masová kultura, která má zákazníkům představit nabídku značky Múúú. Web obsahuje mimo jiné videa s ambasadorem značky, „milovníkem masa Jirkou„.

Kampaň poběží během listopadu a prosince v online médiích. Další komunikace probíhá prostřednictvím zmíněných videí v sociálních sítích a na YouTube. Kampaň vytvořila agentura Lowe ve spolupráci s Nydrle, která pro značku od letošního června zajišťuje také dlouhodobou komunikaci v sociálních médiích. Důležitým marketingovým nástrojem značky Múúú je také vlastní síť čtrnácti řeznictví, které firma provozuje v Praze a jižních a středních Čechách. 

Tohle šustí papírem. Navrhuju, aby reklamní agentury odteď přestaly vymýšlet kampaně v kanclu. Sice se tím nevyhnou tomu, že něco na papíře bude vypadat geniálně a natočené naopak ne, ale třeba by tu fázi ‚na papíře‘ mohli přeskočit. Naopak docela mi ulevil systém vyprávění, tedy že někde nevidím obraz, ale jen headline. A vlastně nikde nevidím ani to maso. A taky mi nikdo nevysvětlil to ‚múúú‘. Já bych tam celou dobu dělal ‚múúú‘ a pak bych vysvětlil lidem, proč to mají psát s čárkou nad ú. Plus by se tam měl někdo celou dobu cpát salámem a klobásami. Ale to bych chtěl moc, co?
Marek Prchal

Další série nevtipných scének. Zoufale nenaplněná dobrá komunikační strategie.
Martin Charvát (Konektor)

Já sice trapnost miluju a sám ji hojně produkuju, často nechtěně, ale tohle je na mě buď moc, nebo málo trapný, nevím, každopádně je mi trapný se k tomu vyjadřovat. Proč Múúú, když je to o hudbě. Asi jako Muuuzika. He he he.
Tomáš Belko

Měla jsem začít od webu, kde bych se aspoň uculila nad termínem Fejsbůček. Já jsem bohužel začala od videa. Jdu si pustit Cimrmana, abych v sobě opět našla víru v český humor.
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

Hoši, nebál bych se trochu podusit copywritera, aby napsal víc verzí skriptů. Ještě to tam prostě není. A když byste ho už dusili, přihoďte k němu i režiséra, jo?
Ondřej Souček (Luftballon)

Múúú je moc hezky udělaný brand a právě ten měla kampaň lépe prodat. Masová kultura není rozhodně špatný nápad, ale měli s ním ještě dva roky počkat.
Tomáš Mrkvička

‚Největší milovník masa široko, daleko, vysoko i hluboko.‘ To jsem vážně jediná, komu to zní jako profil z Grindru? A prosím vás, zastavte někdo ten pochodující rozmarýn.
Klára Palmer

Wooooot?
Alena Oswaldová

Webovky nefungujou, stejně jako ty spoty.
Dora Pružincová

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.