Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Vláda odmítla odložit zákaz billboardů u dálnic

Tvrzení poslance ANO Stanislava Berkovce, že by přibylo asi 3.800 nezaměstnaných, měli ministři označit „za přinejmenším značně nadsazený nebo dokonce zcela smyšlený“.

  • ČTK
  • 02. 05. 2016 13:15
Billboardy u české dálnice. Ilustrační foto: nechceme-billboardy.cz

Billboardy u české dálnice. Ilustrační foto: nechceme-billboardy.cz

Vláda dnes odmítla prodloužení lhůty pro ukončení platnosti povolení reklamních zařízení podél dálnic a silnic I. třídy, informoval tiskový odbor Úřadu vlády. S návrhem přišel v novele zákona o pozemních komunikacích poslanec ANO Stanislav Berkovec, argumentuje při tom možnými arbitrážemi proti státu i dopady na zaměstnanost a příjmy veřejných rozpočtů. Kabinet podle předběžného stanoviska pro zasedání měl poukázat na bezpečnost provozu.

Billboardy by měly podle platného zákona zmizet od dálnic a silnic I. třídy v září příštího roku 2017. Zákonodárci o tom rozhodli v roce 2012, kdy v podstatě omezili platnost povolení pro tyto reklamy nejvýše na pět let. Berkovec nyní navrhuje prodloužit lhůtu na deset let. Opatření, k němuž stát přikročil, bude mít na některé firmy, které působí na trhu s venkovní reklamou, podle něho „zcela fatální dopady“.

Poslanec poukazuje na nebezpečí případných mezinárodních arbitráží. Kabinet ale měl podle předběžného stanoviska připomenout, že zákon zavedl pětiletou platnost i pro nová povolení na billboardy. Prodloužení povolení současných reklamních zařízení by podle podkladů pro ministry narušilo právní jistotu. „Navrhovaná změna by podle názoru vlády byla v jednoznačném rozporu s cílem eliminovat reklamní zařízení umísťovaná v ochranných pásmech pozemních komunikací v zájmu vytvoření podmínek pro bezpečný provoz,“ stálo také v předběžném stanovisku.

Za nepřesvědčivé měla vláda podle materiálů pro ministry označit také Berkovcova tvrzení, že pokud reklamy u dálnic a silnic I. třídy ztratí povolení už příští rok v září, stát přijde na daních asi o 1,3 miliardy Kč. Poslancův údaj, že by přibylo asi 3.800 nezaměstnaných, měli ministři označit „za přinejmenším značně nadsazený nebo dokonce zcela smyšlený“.

„Ztráta čtyři tisíců pracovních míst ‚vylepovačů billboardů‘ je naprosto vycucaná z prstu. Například firma BigBoard, zdaleka největší hráč na českém billboardovém trhu, měla podle účetní závěrky z roku 2014 pouhých 34 zaměstnanců. Stejně jako v roce 2013. Podobné je to s daňovým výpadkem ve výši 1,5 miliardy korun. Jde o absurdně vysoká a ničím nepodložená čísla,“ reagoval v dubnu spolek Kverulant.org.

O předloze rozhodnou zákonodárci.