Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

VLP koupila od Economie inzertní Cars.cz

Vltava-Labe-Press čerstvě v majetku Penty oznamuje první akvizici své nové online divize.

Vydavatelství Vltava-Labe-Press investiční skupiny Penta koupilo od konkurenční Economie Zdeňka Bakaly firmu Webfarm, která provozuje web s inzeráty na prodej a koupi aut Cars.cz. Jedná se o první akvizici online divize, která ve Vltava-Labe-Press vznikla letos v únoru a kterou vede Petr Bednář. Cílem je posílit podíl internetových aktivit na příjmech mediální firmy. „Poměr výnosů z digitálu na celkových výnosech představuje zatím 10 až 15 %, a to chceme změnit,“ připomněl generální ředitel VLP Michal Klíma.

Prostřednictvím Cars.cz hodlá VLP získat vyšší zásah na cílovou skupinu mužů. Ač prodaný, web se bude dál opírat o smluvně ošetřenou spolupráci s portálem Centrum.cz Economie. Firma Webfarm vznikla v roce 2000, Centrum.cz do ní vstoupilo v roce 2008, kdy koupilo 75% podíl. Ten zvýšilo na 87,5 %, následně přešel na nástupnickou Economii. Zbylých 12,5 % ve Webfarmu držel jeden ze zakladatelů Jan Soucha.

Webfarmu v roce 2014 klesly tržby na 10,5 milionu Kč, z 13,4 milionu rok předtím, a propadla se zhruba do milionové ztráty, oproti zisku 2 milionů v předchozím roce.