Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Vltava-Labe-Press uvede nový Pražský deník

Vydavatel regionálních novin Deník v pondělí 25. dubna občerství a zlevní pražské vydání, a to v nákladu 70.000 výtisků. Chtěl by jím v metropoli předstihnout aspoň MF Dnes.

Nový tým Vltava-Labe-Press: zleva Petr Marek, Milan Mokráň, Michal Klíma, Roman Gallo a z agentury Dark Side Tomáš Jindříšek

Nový tým Vltava-Labe-Press: zleva Petr Marek, Milan Mokráň, Michal Klíma, Roman Gallo a z agentury Dark Side Tomáš Jindříšek

Vydavatelství Vltava-Labe-Press uvede své regionální noviny Deník v pondělí 25. dubna v Praze znásobeným nákladem, širším rozsahem a novým designem od Jiřího Buška, který naposledy předělával E15. Nový Pražský deník bude stát 10 Kč (zaváděcí cena do konce letošního roku) a přijde na trh v tištěném nákladu 70.000 kopií. „Jde o zmnohonásobení současného nákladu. Rozšiřujeme počet prodejních míst na zhruba 3.000, zhruba 1.000 je nových. Distribuovat budeme i na 30.000 předplatitelů našich časopisů v Praze, je to nabídka předplatného po omezenou dobu,“ přiblížil dnes novinářům na tiskové konferenci v pražském Jazz Docku generální ředitel Vltava-Labe-Press Michal Klíma.

„V Praze nás válcují jiní, což nám vadí nejen kvůli značce, ale i kvůli inzerci. Naším cílem je, abychom byli největším a nejlepším celostátním deníkem z pohledu inzertní nabídky,“ uvedl dále Klíma. „Ještě jsme noviny v novém nespustili, ale už vnímáme, že trh na to reaguje pozitivně. Pondělní vydání jsme museli už rozšířit, abychom lidem nedávali jen reklamu,“ tvrdí Klíma. Čerstvý majitel vydavatelství, investiční skupina Penta, noviny formou inzerce dotovat nemá. „Pokud tam najdete inzeráty firem ze skupiny, i to je inzerce placená za standardní cenu,“ zdůraznil generální ředitel.

Maketa nová podoby Pražského deníku od Jiřího Buška

Maketa nová podoby Pražského deníku od Jiřího Buška

Podle obchodního ředitele Vltava-Labe-Press Petra Marka je nejbližším cílem dostat se ve čtenosti do top 5, později do top 5 v Praze. Ta nyní podle Media Projektu za 2. pololetí 2015 činí 17.000 čtenářů na vydání. První je Metro s 213.000 čtenářů, druhý Blesk se 171.000, třetí Mladá fronta Dnes s 86.000 čtenářů. Marek označil za první dílčí cíl pro Pražský deník 30.000 až 50.000 čtenářů a tomu odpovídající prodaný náklad. Ten se pohybuje řádově ve stovkách. „Tisíce to nejsou,“ potvrdil Médiáři ředitel Klíma. „Nemá význam cokoli dělat dlouhodobě, pokud nejste do první dvojky, respektive trojky,“ doplnil k cílům výkonný ředitel Milan Mokráň.

Centrální a pražská redakce se spojily 

„Nejsou to noviny o Praze, ale pro Pražany a pro Prahu,“ podotkl Roman Gallo, který dřív vedl projekt PPF Media (hyperlokální zpravodajství Naše adresa) má projekt ve Vltava-Labe-Press na starosti. Pod jeho vedením se spojily dosavadní centrální redakce a redakce pražská, jež dosud fungovaly samostatně. Dnes Gallo mluví o „redakci jednolitých novin“. Předtím šlo dohromady zhruba o 25 lidí, nyní tým čítá kolem 30 lidí. Celkově i s regiony pracuje ve Vltava-Labe-Press okolo 500 lidí.

Pražský deník zatím nemá řádného šéfredaktora. Pod Gallem pracují jako zástupci Marie Dlouhá, dosavadní šéfredaktorka centrální redakce, Jan Klička se zodpovědností za všeobecné zpravodajství, Martin Vaněk jako šéf pražského zpravodajství, Markéta Kocová jako šéfka sportovní redakce a konečně Aleš Vojíř, který přišel z pozice zástupce šéfredaktora časopisu Týden a v Deníku má být zodpovědný za přílohy a „styčným důstojníkem“ s tabletovým časopisem Dotyk.

Právě od Dotyku a také od dceřiného časopisového vydavatelství Astrosat Media má Deník brát část informací. Jednotlivé sekce zatím sedí odděleně, spojit se mají až po létě, kdy je firma plánuje sestěhovat do nového objektu Aviatica v administrativním a rezidenčním projektu Waltrovka v pražských Jinonicích. „Tam dojde k fyzické integraci Dotyku s centrální redakcí a také s týmem Astrosatu, v jednom obřím newsroomu,“ přiblížil Médiáři Michal Klíma. Celkově by tam mělo z celé firmy dělat na 250 lidí.

Klíma rovněž připomněl, že nový Pražský deník připravuje značně občerstvený manažerský tým Vltava-Labe-Press. V něm jsou výkonný ředitel Mokráň, obchodní ředitel Marek, dále ředitel distribuce Josef Moravec, šéf onlinu Petr Bednář, za zahraniční obchod zodpovědná Zuzana Tylčerová či inzertní ředitelka Astrosatu Jitka Afsahi. „Všechny personální změny, které jsem provedl, měly jediný cíl – profesionalizaci vydavatelské odbornosti,“ prohlásil generální ředitel Klíma.

Kampaň zasáhne i bulvární Top Star

 

Nový Pražský deník přinesl pan Deník.

Fotka zveřejněná uživatelem Médiář (@mediarcz),

Novou podobu Pražského deníku doprovodí kampaň od agentury Dark Side. Ta nese název a motto Žiju Prahou a používá adresu 25dubna.cz. „Smyslem kampaně je, aby si lidi noviny vyzkoušeli. Chceme i manažery, chceme celou populaci. Médium rychlejší než celá reklama. Noviny jsou aktualizované denně, internet průběžně, reklama méně. Do jednotlivých mediatypů tak dostaneme témata, jak to rytmus každého z nich umožňuje,“ popsal Tomáš Jindříšek z Dark Side.

Na kampani spolupracuje i nová agentura Solootions televize Prima, nový Pražský deník se tak objeví například i v bulvárním magazínu Top Star. Kampaň primárně poběží na venkovních plochách, silná bude i v online prostředí.