Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Vodafone chce dlouhodobě mluvit k mladým

Mobilní operátor zahájil nový koncept komunikace, s agenturou McCann a influencery.

Desítka influencerů ve službách Vodafonu

Desítka influencerů ve službách Vodafonu

„Věř, je to v tobě“ je heslo, kterým se chce značka Vodafone dostat do podvědomí mladých. Mobilní operátor proto letos 13. června spustil dlouhodobou komunikaci právě na mladou generaci. Na sociálních sítích ji zastřešuje hashtag #jetovtobě a pomáhá jí řada influencerů, známých tvůrců, za nimiž mladí jdou a které uznávají. Patří mezi ně rapper Ben Cristovao, youtubeři Nejfake či Martin Rota, snowboardistka Šárka Pančochová či pátrací novinář Janek Rubeš, činný v online televizi Stream.cz.

Projekt Vodafonu dodává jeho reklamní agentura McCann Prague. Pracují na něm všichni klíčoví lidé, kteří jsou v McCannu pro Vodafone vyhrazeni, konkrétně kreativci Filip Kukla, Joseph Ali Tehranian, Jan Benda, Filip Košatka, Joseph Martin, Jarmila Šafránková, Martin Stříbrský, Kryštof Mácha, Petr Pulkert, motion designer Ary Tokhyan, fotograf Patrik Klema. Technický vývoj řídí Tomáš Kysel, influencery má na starosti Antonín Milata, sociální sítě Ljuba Kotásková, to vše pod vedením Michala Míky, Lucie Srbkové a Jaroslava Maliny.

Nová komunikace na mladé nemá pevnou, ohraničenou formu jednorázové mediální kampaně. Má být dlouhodobou platformou, s postupně odkrývanými částmi.

Už od začátku má přitom prostupovat tvorbou oslovených influencerů. Skrze ně už před dvěma týdny oslovil Vodafone jejich komunity, aby je vedl k diskusi o motivaci. Komunikace přitom byla nebrandovaná, jen opatřená zmíněným hashtagem. Každý ze zapojených tvůrců přinesl k tématu výstup podle vlastního uvážení. „Každého jsme nechali celé téma pojmout po svém. Někteří to připravili jako osobní zpověď, jiní jako motivační video svým fanouškům, další to zpracovali jako song. To vše má dohromady už přes 800.000 zhlédnutí, cílovka zatím téma přijala pozitivně,“ míní Jaroslav Malina z McCannu.

Následně vzniklo ústřední pilotní motivační video, které kusy spojuje. Ven jde dnes, stejně jako web nové komunikace. Online platformu má plnit původní obsah, součástí komunikace mají být speciální workshopy a eventy. Zaměřeny budou nejen na tématiku osobního rozvoje. Vodafone se tím hodlá vztahovat k vlastní tradici, když na českém trhu začínal jako Oskar a kdy, jak teď zdůrazňuje, dbal o to, aby podporoval lidi v kreativitě a aby je vedl k tomu, co je baví.

„Jde nám o hlubší věc, nejen o komunikaci nového produktu či služby, ale i o to, abychom udělali něco hodnotného pro budoucnost naší společnosti. Abychom v mladých lidech vzbudili chuť a zájem skutečně něco dělat. Něco, co je baví, co je naplňuje. To, jestli v tom jsou právě teď hodně dobří či nikoli, je vedlejší. Chceme je podpořit, dodat jim kuráž a vzbudit vášeň, aby žili plnohodnotnější a šťastnější život,“ prohlásila Markéta Moreno, ředitelka pro značku a komunikaci Vodafonu.

Kdo s Vodafonem mluví k mladým

Jednotlivé influencery agentura vybrala na základě rozsáhlého výzkumu. „Ten ukázal, že zásadním problémem mladých je první krok, začít něco dělat, vytrvat v tom, dělat co mě baví. Celé jsme to zakončili podrobnou datovou analýzou sociálních profilů influencerů, zpracovanou společně se Socialbakers. Řešili jsme jak překryvy fanoušků, tak vztah jednotlivých influencerů k naší cílové skupině a k samotnému tématu,“ popisuje Malina z McCannu. Nakonec vybrali následujících deset mladých tvůrců.

Ben Cristovao

GetTheLouk

Šárka Pančochová

Janek Rubeš

Nejfake

Fallenka

Voxel

Martin Rota

Deethane

Sterakdary