Na cestě do vašich schránek je páté číslo tištěného Médiáře. Koupit taky lze hned na Alze.

Vodafone bude rozdávat „dárky“ přes aplikaci

Vánoční kampaň operátora poběží od půlky listopadu do půlky ledna, má být hravá.

Vánoční kampaň Vodafonu startuje 16. listopadu

Vánoční kampaň Vodafonu startuje 16. listopadu

Od 15. listopadu do 15. ledna bude v mobilní aplikaci Můj Vodafone k dispozici speciální nabídka, kterou operátor Vodafone plánuje jako součást své vánoční kampaně. Ta odstartuje 16. listopadu a poběží rovněž do poloviny ledna. Opět se v ní objevuje fiktivní rodina v čele s otcem v podání herce Jiřího Vyorálka. Kampaň vytvořila agentura McCann Prague, mediální plánování má na starost agentura MEC Czech. Novou sérii televizních spotů režíroval už tradičně Daniel Růžička. Kampaň bude mít několik fází, má fungovat jako průvodce vánoční nabídkou a „odemykat“ jednotlivé benefity.

„Plánujeme letos hravější kampaň, nechceme lidi stresovat blížícími se svátky. Cílem našich dárků je přinést radost a pospolitost do domácností, nechceme, aby je mobily rozdělovaly,“ uvedl na dnešní tiskové konferenci Petr Dvořák, viceprezident Vodafonu pro nefiremní zákazníky.

Mobilní televize zdarma

Do společné nabídky pro zákazníky s tarifem i s předplacenou kartou patří 100 GB zdarma od data aktivace a dvouměsíční provoz HBO Go zdarma (v aplikaci, televizi, v počítači i v tabletu). Dalším dárkem pro zákazníky s tarifem je roaming zdarma třikrát měsíčně po dobu tří měsíců od data aktivace, pro zákazníky s předplacenou kartou poloviční sleva na balíček Komplet v síti s obnovováním na půl roku od data aktivace. Dárky jsou dostupné jak pro nové, tak pro stávající zákazníky.

„Zábava je možnost, jak mobilní internet využít. Jde nám o to, aby se lidé přestali bát, že je sledování televize datově zatíží a že jim nebude stačit jejich balíček dat. Chceme je ujistit, že mobilní data nejsou žádná bouda,“ tvrdí Dvořák. „Věříme spíš v prémiový content. Chtěli jsme nabídnout něco exkluzivního a hodně zajímavého.“

Podle Dvořáka Vodafone inspiroval „neomezený internet“ a loňský úspěch aplikace Můj Vodafone. „Spotřeba dat narostla víc než o polovinu, chtěli jsme, aby si vyzkoušeli kompletní tok dat, které mohou,“ uvedl Dvořák.

K účtování za to, co si lidi neobjednali

K aktuální kauze, na kterou tento týden upozornil server Mobilmania, a sice, že Vodafone v nových datových tarifech opět zavedl automatické dokupování dat nad rámec paušálu, Dvořák uvedl: „Věříme, že neomezený mobilní internet je cesta dopředu. Investujeme do sítě a nechceme, aby nám zákazníci volali, že internet nejede, protože spadl do omezené rychlosti. Naprostá většina zákazníků nepřekročí svůj balíček.“

Na opakovaném rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu, podle nějž Vodafone musí přestat zákazníkům účtovat peníze za služby, které si neobjednali, „mrzí Vodafone“ podle Dvořáka to, že toto rozhodnutí nebere v úvahu řadu zákazníků, kteří si na tento způsob zvykli a přejí si ho tak.

„Proti tomu stály jen čtyři stížnosti na úřadě. My jsme umožnili zákazníkům odstoupit od smlouvy, a pokud odmítnou placení nad rámec balíčku, vrátíme jim peníze. Pokud chce omezenou rychlost, poskytneme jim řešení, které si vyberou. Lidí, kteří se dostanou přes svůj datový balíček, je minimum. Nejde tedy o řešení, jak nám vydělat víc peněz, ale jen o to, jak jim nepřerušovat neomezený internet. Bohužel, úřad to neakceptoval,“ uvedl Dvořák. Vodafone podle něj tedy jen upravil podmínky, aby vyhověl zákazníkům i úřadu.