Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Východočeské vysílání regionální televize RTA skončilo, nejspíš navždy

  • ČTK
  • 03. 01. 2012 14:14

Vysílání regionální televize RTA Východní Čechy skončilo. Kameramani, reportéři a moderátoři, kteří v pobočce pracovali jako osoby samostatně výdělečně činné, byli naposledy v práci v pondělí, tři zaměstnanci oficiální výpovědi nedostali a čekají na konečné rozhodnutí vedení firmy.

Zpravodajství pro východní Čechy připravovalo více než deset lidí. ČTK dnes o tom informovala ředitelka RTA Východní Čechy Simona Bartošová. Vyjádření výkonného ředitele RTA Pavla Zuny k situaci se ČTK zatím nepodařilo získat.

„Poté, co soud zamítl naše požadavky, jsme přestali vysílat. Dnes se má sejít vedení RTA s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. My čekáme na vyjádření Rady, vedení firmy a nového majitele, které by mělo přijít v průběhu tohoto týdne,“ uvedla Simona Bartošová.

RTA dosud vysílala na společných frekvencích s Primou. Prima se ale rozhodla toto uspořádání ke konci roku zrušit tím, že svou dosavadní licenci nahradí novou pro stanici Prima family. RTA kvůli tomu podala žalobu na protiprávnost takového kroku a zároveň požádala o předběžné opatření, aby jí byl přístup do vysílání nového programu umožněn. To ale soud zamítl. Podle Primy agentura RTA údajně šíří nepravdivá tvrzení o nárocích na připojování do programu Primy až do roku 2018.

Společnost FTV Prima ukončila 1. ledna 2012 vysílání původního kanálu Prima a spustila nový program Prima family. Oproti stávajícímu stavu vysílá bez regionálních vstupů provozovatelů regionálního televizního vysílání, mezi něž patří R1 studia – ZAK, Genus, TV Vysočina, TV Lyra, TV Morava a RTA studia – RTA Jižní Čechy, RTA Východní Čechy, RTA Jižní Morava a RTA Ostrava, a to na základě licenčních podmínek udělených tomuto programu.

Podle Zuny vzniká počínáním Primy agentuře RTA nenávratné poškození. „Budeme se dál bránit soudní cestou a budeme požadovat i odškodnění. Verdikt Nejvyššího správního soudu ze září 2011 je na naší straně,“ řekl serveru Euro.cz.

I když vedení firmy avizuje boj o pozici v televizním vysílání, lidé, kteří v RTA pracují, už s návratem na obrazovku příliš nepočítají. V celé republice má RTA šest redakcí a o práci pravděpodobně přijde 70 lidí.