Televize Prima Zoom přináší čtyři rozhovory s ruským prezidentem Vladimirem Putinem, které natočil režisér Oliver Stone. Seriál Svět podle Putina (The Putin Interviews) přichází týden po americké premiéře na kanálu Showtime. Prima Zoom je dává od 19. do 22. června vždy od 20.00.

Výdaje do reklamy vzrostly v roce 2015 o 8 %

Český reklamní trh v roce 2015 táhly televize a rádio. Tisk a venkovní reklama stagnovaly.

Oproti předchozímu roku vykázal český reklamní trh růst o 8 %. Nejvíc se na něm podílela televize, navýšení je patrné i u rozhlasu. Tisk a venkovní reklama stagnovaly. Ukazuje to monitoring reklamních výdajů firmy Nielsen Admosphere. Jde o ceníkové ceny, skutečné útraty bývají nižší.

V posledním měsíci roku se přitom meziročně lépe dařilo všem mediatypům, za prosinec tak trh stoupl o plných 17 % oproti témuž měsíci předchozího roku.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, prosinec 2015

Kompletní data mediatypu internet nejsou prozatím k dispozici. Nielsen Admosphere monitoruje display a videoreklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. „Finální výstupy budou oznámeny pravděpodobně během prvního kvartálu tohoto roku v rámci pravidelné tiskové zprávy Sdružení pro internetový rozvoj. I zde lze očekávat potvrzení pozitivního trendu posledních let,“ uvedla firma

Reklamní rostl mimo jiné proto, že spotů v televizi loni přibylo o víc než 40 %, celkově se jich v roce 2015 odvysílaly skoro 4 miliony. „Na celkový výsledek má pozitivní vliv i stagnace tisku, kterému se tak prozatím daří čelit tlaku nových médií, a to i přes mírný 1,5% pokles ceníkové hodnoty využitého reklamního prostoru v dosud klíčovém segmentu deníků,“ podotkl obchodní ředitel Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica.