Mediální skupina Mafra navyšuje svůj obchodní podíl ve vydavatelství bezplatného deníku Metro Česká republika z dosavadních 60 na 93,3 %, prostřednictvím navýšení základního kapitálu.
Lucemburské Metro International zůstává ve své české pobočce jako menšinový společník a poskytovatel franšízy.
„Metro je důležitým pilířem naší tiskové strategie. Do Metra chceme i nadále investovat a neustále posilovat jeho postavení na českém mediálním trhu. Na rok 2012 plánujeme rozvoj tiskových, stejně jako on-line aktivit,“ uvedl Roman Breitenfelner, předseda představenstva Metra Česká republika a člen představenstva Mafry.
Mafra získala svůj 60% podíl v prosinci 2007, kdy vstoupila do společného podniku s lucemburským Metrem. To tehdy existovalo na českém trhu už deset let. Mafra nedlouho po transakci zrušila svůj bezplatný deník Metropolitní expres, který vydávala od dubna 2006.
Mafra díky partnerství se zahraničním Metrem postupně zničila konkurenční deník 24 hodin, se kterým přišel Ringier v prosinci 2005. Zavíral jej v prosinci 2008.
Tuzemské edici Metra se po dobu partnerství s Mafrou nedaří dostat ze ztráty. V loňském třetím kvartálu klesly tržby titulu meziročně o 11 %, vyjádřeno v korunách. V eurech šlo o pokles z 1,9 milionu na 1,7 milionu.
Podle dosud zveřejněných ukazatelů lucemburského majitele franšízy Metro byly loňské tržby nižší než rok předtím a ztráta vyšší. Tuzemská společnost Metro Česká republika přitom za rok 2010 vykázala ztrátu po zdanění 20 milionů Kč, při tržbách 221 milionů Kč.
HOSPODAŘENÍ METRO ČESKÁ REPUBLIKA, V MILIONECH KČ | |||
rok | tržby | ztráta | zaměstnanců |
2007 | 248 | 32 | 74 |
2008 | 255 | 28 | 63 |
2009 | 236 | 41 | 57 |
2010 | 221 | 20 | 53 |
Zdroj: účetní závěrky společnosti |