Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Vydávejte vlastní online noviny z Twitteru a Facebooku, přes Paper.li nebo PostPost

Nové agregátory dat ze sociálních sítí umožňují čtenářům ještě víc ignorovat výběr zpráv, prováděný redakcemi.

Dva nové internetové agregátory dat ze sociálních sítí umožňují čtenářům ještě víc ignorovat výběr zpráv, který provádí profesionální redakce.

Facebook už mnozí z jeho uživatelů – v Česku jich jsou 3 miliony – používají jako de facto jediné noviny, které čtou: jen zprávy jim místo redaktorů vybírají přátelé. Teď si navíc prostřednictvím nástrojů Paper.li a PostPost mohou číst odkazy ze svého Twitteru či Facebooku poskládané do podoby zpravodajského serveru, a to v reálném čase.

Funguje to jednoduše: pár kliknutími lze propojit účet na sociálních sítích s Paper.li či PostPost a stránky data samy zpracují a odkazy na texty, fotky i videa rozřadí. Přehlednější je výsledek na Paper.li, tam se tvoří tematické rubriky a logika rozřazení jednotlivých odkazů do nich je celkem přesná. PostPost zase tvoří „noviny“ v reálném čase a umožňuje vypsat jen text, obrázky či videa.

Agregátor PostPost dnes spustila americká společnost TigerLogic. Paper.li švýcarských Smallrivers zase dnes bodoval v soutěži začínajících firem na pařížské konferenci Le Web (via @zbiejczuk).

Mashable připomíná, že podobné služby existují i mimo internetové prohlížeče, a pro mobilní telefony (Pulse) či tablety, konkrétně iPad (Flipboard).