Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Vyjde „Bravo od youtuberů“, časopis JJ

Měsíčník v nákladu 90.000 výtisků chce mladé oslovit poradnou, plakáty či profily idolů.

Titulní strana časopisu JJ

Titulní strana časopisu JJ

Ve čtvrtek 15. září vstoupí na český trh nový tištěný časopis JJ. Jeho autory mají být čeští a slovenští youtubeři, mladí tvůrci známí díky svým internetovým videím, konkrétně Carrie Kirsten, Gabrielle Hecl, Denis TVMartin Rota, House, Fallenka, MadBros, Style With Me, Get the Louk, Zachy, All Sarah All, Vaďák, Vlada Videos a Peeetaaa TV.

Youtuberkou měsíce, pravidelné rubriky, má v prvním čísle být zmíněná Fallenka, občanským jménem Andrea Havelková. Obsah JJ také zahrne texty o módě, kráse, životním stylu, počítačových hrách, také rozhovory a plakáty youtuberů. Denis TV slibuje „kontroverzní poradnu pro náctileté“. Obsahem i některými rubrikami tak chystaný magazín připomíná nejpopulárnější časopis pro náctileté Bravo, které poprvé vyšlo přes šedesáti lety a jehož česká mutace přestala na papíře vycházet koncem loňska.

Ukázka z časopisu JJ

Ukázka z časopisu JJ

 

Ukázka z časopisu JJ

Ukázka z časopisu JJ

JJ bude měsíčník, vycházet má v nemalém nákladu 70.000 výtisků pro Česko a 20.000 kusů pro Slovensko. Výtisk se má v Česku prodávat za 59 Kč, na Slovensku za 2,99 eura. Přeplatné bude k dispozici jen roční, a to za 599 Kč (29 eur). Šéfem projektu JJ je moderátor Petr Srna (Zprávičky na ČT Déčku, rádio Expres). Časopis bude vycházet ve firmě Street Light Production, kterou Srna spoluvlastní rovnými díly s Marií Kešelj a šéfem společnosti Jakubem Holým.

Petr Srna. Foto: Česká televize

Petr Srna. Foto: Česká televize

„Při pohledu do trafiky na české časáky si musíte přiznat, že tady fakt chybí kvalitní časák, který by svým obsahem a hlavně svým vzhledem uspokojil dnešního mladého čtenáře. Většina se jich ve svém vývoji zasekla před deseti lety,“ prohlašuje Srna. Firma, kterou spoluvlastní, už fenomén youtuberů vytěžila dvěma knižními tituly Já, JůTuber a Já, JůTuber 2. Street Light Production pořádá s youtubery také eventy a nabízí značkám populární mladé tváře do marketingu.

JJ není první titul, který se snaží využít popularity tváří z online videí pro nový tištěný titul. Už letos v květnu uvedl youtuber Jirka Král svůj vlastní komiks, také jako měsíčník, v nákladu 50.000 kusů. Prodávat ho začal za 39 Kč.

Jirka Král s prvním vydáním svého komiksu

Jirka Král s prvním vydáním svého komiksu