Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Vyřazená společnost MediaPlatform napadla tendr ČT na prodej reklamního prostoru

Tendr vyhrála konkurenční Media Master. MediaPlatform byla z tendru vyřazena, protože předložila nevyhovující pojišťovací smlouvu.

  • ČTK
  • 24. 05. 2011 11:50

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal znovu zkoumat tendr České televize na prodej reklamního prostoru v České televizi. Výběrové řízení s odhadovanou hodnotou 195 milionů korun napadla akciová společnost MediaPlatform. ČTK to dnes řekl předseda antimonopolního úřad Petr Rafaj.

Tendr vyhrála konkurenční Media Master, za ní podle E15 stojí podnikatel Tomáš Chrenek, mimo jiné majitel TV Barrandov. Firma MediaPlatform patří podle obchodního rejstříku podnikateli Michaelu Richterovi (ten se jí ale údajně zbaví).

MediaPlatform, která byla z tendru vyřazena, protože předložila nevyhovující pojišťovací smlouvu, výběrové řízení napadla minulý týden. ÚOHS již zahájil správní řízení. „Zadavateli běží lhůta pro zaslání dokumentace o veřejné zakázce,“ uvedl Rafaj. Podle něj firma napadla postup ČT při posouzení kvalifikace.

Podle České televize podal MediaPlatform proti výsledku tendru námitku, ale ČT jí nevyhověla. „ÚOHS nyní zkoumá toto rozhodnutí, ale není tím ovlivněn ani zastaven proces uzavření smlouvy s Media Master,“ sdělil ČTK mluvčí ČT Ladislav Šticha.

ÚOHS mezitím koncem dubna zastavil jiné řízení, které zahájil v září loňského roku. Úřad měl pochybnosti o stanovení hodnocení podle dílčího hodnotícího kritéria „způsob, kvalita a relevantnost stanovení obratu ČT z prodeje reklamního prostoru v roce 2011“. Po několika měsících ale dospěl k závěru, že toto kritérium ČT stanovila v souladu se zákonem o veřejných zakázkách, a proto ÚOHS řízení zastavil.

Media Master byla vybrána na pět let. Tendr na prodej reklamního času byl vypsán loni na jaře, tehdejší smlouva měla platnost pouze do konce loňského prosince. Přihlásili se do něj dva uchazeči, a to právě Media Master a MediaPlatform.

V září 2010 zasedla výběrová komise, ale vzhledem k tomu, že ÚOHS napadl jedno z kritérií výběrového řízení, nebylo možné ve výběru pokračovat. Platnost smlouvy tak byla prodloužena do konce výběrového řízení.

Česká televize optimisticky odhaduje, že její výnos z reklamy letos bude 480 milionů korun, o sto milionů víc oproti loňsku, kdy oproti plánu 530 milionů vydělala jen 380 milionů. Letošní výnos tak televize očekává zhruba na úrovni roku 2009, kdy z reklamy dostala 469 milionů.

Peníze z reklamy jsou určeny hlavně pro Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie a na rozvoj digitálního televizního vysílání. Reklama by měla z ČT zmizet po skončení procesu digitalizace vysílání, ve sněmovně ale leží novela, podle níž by reklama v ČT zůstala.