Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

„Výroba kunínských jogurtů musí být ukrutná nuda“

Beskydský Kunín a německý Kaufland posbíraly od katů stejně vysoké hodnocení a první místa. „Prazdroj předvádí manažerské typy jak z fotobanky. Benefit Allianz spoty zabily.

Kunín uvedl spot z Beskyd, odkud pochází

Kunín uvedl spot z Beskyd, odkud pochází

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 40. týden 2016

  1. Hullabaloo: Prázdniny (32 %)
    značka: Mlékárna Kunín, klient: Lactalis CZ
  2. Feel Concepts: Z lásky k Česku (32 %)
    značka, klient: Kaufland
  3. Inspiro Solutions: Buď Prazdroj (31 %)
    značka, klient: Plzeňský Prazdroj
  4. Družina: Před uhlím neutečeš, ale můžeš se mu postavit (28 %)
    značka, klient: Greenpeace
  5. Ogilvy & Mather: Jezdím málo, platím málo (23 %)
    značka, klient: Allianz

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Kunín se vrací do rodných Beskyd  (32 %)

Mlékárenská společnost Lactalis uvedla nový televizní reklamní spot značky Mlékárna Kunín. Jeho děj se odehrává v Beskydech, odkud značka Kunín podle zástupců firmy pochází. „Chtěli jsme jednoduchou reklamu, ale přitom takovou, která bude mít vztah k našim spotřebitelům. Proto je o vztahu mezi otcem a synem. O radosti z toho, že jsou spolu. O umění prožívat i zdánlivě všední situace silně a vážit si jich,“ říká group produktová manažerka Lactalisu Monika Ryšavá. Reklamu vytvořila agentura Hullabaloo, o nákup médií se postarala agentura Havas Media Czech Republic. Dvacetivteřinový televizní spot režíroval Petr Václav v produkci Punk Film.

Spot byl poprvé vysílán 15. září, v první vlně poběží do října v televizích Nova, Prima a Barrandov. Pro vysílání na internetu je připravena delší verze, která bude mít 35 až 40 vteřin.

Díval jsem se na ten spot asi sedmkrát a nemůžu na něm najít nic, co by bylo špatně. Je tam příroda, rodina, produkt – prostě všechno, co od takový reklamy čekáte. A to je nejspíš i její hlavní problém.
Martin Svetlík (Mustard)

Na samotě u lesa. Jen se před tím taťka s juniorem stavili ve večerce. A přitom je tak jednoduchý si udělat jogurt nebo máslo doma. Sdělení mě míjí, ale je to docela hezky natočený a přirozeně zahraný, tak proč ne.
Adam Roučka

Škoda, že se tvůrci neopřeli o insight, který bytostně patří ke značce. Vztah otce a syna bez silnějšího kontextu se značkou pak sice neurazí, ale ani nepotěší.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Děti, kdybyste to nevěděli, tak z mléka se nedělá jogurt, nýbrž jogurt z Kunína. Z rybiček se nedělaj rybí prsty, ale rybí prsty Nowaco a z obilí se nedělá mouka, ale mouka Babiččina volba. Mám dojem, že takhle lacině by se značky neměly propagovat.
Ondřej Souček (Luftballon)

S přírodou si rozumíme, dělat dobře máslo a mléko je jednoduché. Ok, ale chybí tomu šťáva. Proč zrovna na tohle bych se měl dívat?
Martin Charvát (Remembership)

Předpokládám, že cílem mělo být, abych v náhlém osvícení seznal, že kunínské produkty jsou vyráběné klasickou přirozenou cestou. A místo toho mám pocit, že výroba kunínských jogurtů musí být ukrutná nuda, zaměstnanci nejspíš na směnu fasují stimulanty, aby neusínali a nepadali do linek.
Jan Javornický

2. Kaufland představil dodavatele (32 %)

Obchodní řetězec Kaufland spustil ve středu 21. září novou televizní kampaň, která navazuje na jeho dosavadní koncept Z lásky k Česku. Dva nové televizní spoty představily skutečné majitele dodavatelských firem Kauflandu. Konkrétně Roberta Vyšatu, pěstitele jablek ze společnosti Sady Tuchoraz a Iva a Jana Prantlovy, výrobce uzenin z rodinné firmy Prantl. Spoty běží v České televizi a v televizích Nova, Prima a Barrandov, kampaň potrvá do druhé poloviny října. Připravila ji agentura Feel Concepts, oba spoty režíroval i snímal Michael Baumbruck v produkci Barletta.

Je to patentovanej průmyslovej standard: ‚televizní spot s férovým lokálním dodavatelem, vzor 02b – uzeniny‘, ale jelikož to Kaufland dělá nejlíp na trhu, přivlastňuje si ho. Za mě dobrý.
Martin Svetlík (Mustard)

Takový nějaký nijaký. Máme dobrý jabka, máme dobrý buřty. Co víc si přát. Možná dobrej spot?
Adam Roučka

Silný koncept lokálních dodavatelů by mohl zahrát na správnou strunu, kdyby se trochu nepral se snahou také říct co nejvíc o kvalitě. Cení se návrat ke konceptu Z lásky k Česku.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Já chápu, že Kaufland míří hodně dolů. To je ok. Mělo by to být samozřejmě milé, ale tady nám to sklouzlo ve voiceoveru do trapnosti. Jsem nicméně pořád uchvácen, jak se Kaufland snaží být co nejvíc český. Je to holt fuška.
Ondřej Souček (Luftballon)

No jo, když ony ostatní řetězce touhle vlnou představování domácích dodavatelů prošly už před několika lety!
Martin Charvát (Remembership)

3. Prazdroj nabírá lidi na rozmanitost (31 %)

Ve spotu si zahrál marketingový ředitel Prazdroje Grant Mackenzie (na obrázku)

Ve spotu si zahrál marketingový ředitel Prazdroje Grant Mackenzie (na obrázku)

Skuteční členové marketingového týmu Plzeňského Prazdroje včetně marketingového ředitele Granta McKenzieho vystupují spolu s bývalým desetibojařem a současným televizním moderátorem Romanem Šebrle v náborovém videu tohoto pivovaru, který se snaží přilákat další lidi do svého marketingu. Sdělení kampaně zní: Chceš být ten, o kom se mluví? Buď Prazdroj!

„Máme různorodé portfolio značek od pivních až po Frisco a Kingswood. Ročně vytvoříme několik původních digitálních kampaní a videí, televizních reklam, děláme si nadlinkovou i podlinkovou komunikaci, pořádáme pravidelně několik společenských akcí do roka, jako je Pilsner Fest, sponzorujeme sportovní akce od hokeje a fotbalu až po cyklistické, běžecké amatérské závody a maratony, to jsou ohromné příležitosti vyzkoušet si u nás hodně věcí,“ tvrdí McKenzie.

Video, ve kterém vystupují skuteční členové marketingového týmu, se soustředí na „nejsilnější charakterovou vlastnost marketérů“, jejich ego. „Cílem kampaně není rychle obsadit konkrétní pozice. Chceme ukázat rozmanitost práce a náš různorodý tým expertů. Také chceme vyvrátit dva mýty: že pivovarnictví je ryze mužská záležitost nebo že je marketing Plzeňského Prazdroje řízen z Plzně,“ doplňuje McKenzie.

Spot odkazuje na microsite Buď Prazdroj, která má sloužit jako „komunikační hub“ pro zájemce o práci v marketingovém týmu. Strategický koncept a web kampaně vytvořila agentura Inspiro ze skupiny Kindred Group, video režíroval Filip Racek v produkci Nomad Films. Kampaň poběží do konce listopadu na sociálních sítích, YouTube a v internetových vyhledávačích.  

Nejsem si jistej, jestli zrovna ‚bude se o tobě mluvit‘ je ta největší aspirace, kterou značka jako Prazdroj může nabídnout, respektive jaký typ marketérů na ni bude slyšet… Ale celkově za práci na employer brandingu palec nahoru.
Martin Svetlík (Mustard)

Umělý a naleštěný až ouvej. Jestli tohle někoho přiměje začít tam pracovat, pak nechci vidět ty reklamy, který tam vytvoří. Myslim, že nejlepší český pivo si zaslouží i nejlepší českou reklamu – a takovou jsem od Pilsner Urquell neviděl už hodně dlouho.
Adam Roučka

Pozornost mi bohužel opadla poměrně brzy, takže mi skoro uniklo, že tam vystupují reální marketéři. Ten nápad je ale inovativní a zpracování na úrovni.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Já dost dobře nechápu tu nabubřelost. Podle mě se bude možná mluvit o těch pracích, ale asi ne o řadovejch manažerech. Tohle je falešnej slib. Zajímavější by bylo přiblížit tu samotnou práci. Tvoření konceptů s Šebrlem nebo spolupráce s Tomášem Vintrem. Prostě sdělit, že budete součástí kreativního světa.
Ondřej Souček (Luftballon)

Jauvajs, to je zase přehlídka manažerských typů jak z fotobanky! Absence nápadu, absence režijní invence. Marně přemítám, jestli to prostě režisér natočil takhle blbě, nebo jestli mu do toho manažerský tým kecal ve stylu ‚natoč to hlavně tak, aby se to líbilo nám‘. A co tam dělá ten Šebrle? A skejťák? Mě by tohle tedy tohle k práci v Prazdroji nepřilákalo. Sex-appeal nula (mluvím o videu, nikoli o protagonistech).
Martin Charvát (Remembership)

Je to takový nešvar jakékoli komunikace, že když chcete říct, že se o vás mluví, musíte to říct sami. Ale co už…
Jan Javornický

4. Greenpeace shání podpisy výzvy (28 %)

Z nové kampaně Greenpeace Uhlí neutečeš

Z nové kampaně Greenpeace Uhlí neutečeš

České zastoupení mezinárodní nevládní neziskové organizace Greenpeace spustilo novou kampaň Před uhlím neutečeš, ale můžeš se mu postavit. Kampaň se zaměřuje na aktivní lidi, sportovce a rodiče, kteří „se snaží zdravě jíst a dostatečně se hýbat“. „Přináší jim zprávu o tom, že k tomu, aby měla péče o zdraví opravdu smysl, potřebujeme dýchat zdravý vzduch. Před uhlím totiž neutečeme, jedovatý prach z uhelných elektráren je všude a vážně poškozuje naše zdraví. Není vidět, ale o to nebezpečnější může být,“ uvádí Greenpeace. Komunikace směřuje k podpisu výzvy proti prodlužování činnosti zastaralých uhelných elektráren na webových stránkách Uhlí neutečeš. Kampaň, která běží zejména na Facebooku, podpořil kajakář Vavřinec Hradilek. Připravilo ji studio Družina, vizuály pak připravil Jan Žaloudek a Michaela Klakůrková. Spot režíroval Marek Partyš v produkci Pointfilm.

Celkově ten spot trpí na slabý copy, který zdaleka neprodává závažnost problému. Sedmnáct set předčasných úmrtí za rok se prostě nedá prodat přes kouřový efekty v lese.
Martin Svetlík (Mustard)

Obrazově to je docela hezký, ale voiceover je tak rozvláčnej, že mezi těma dlouhejma pauzama vždycky zapomenu, o co jde. Pamatuju si jen, že mám zastavit uhlí, nebo že uhlí zastaví mě, kdybych…?
Adam Roučka

Na social je tohle video opravdu dost dlouhé. Nejsilnější zpráva je až na konci, škoda. Kdo to dokouká.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)

Nic nového pod sluncem. Akorát se vytáhnul strašák, kterej už je poněkud vyšeptalej. Obrázky jsou docela slušný ale voiceover dost pokulhává. Každopádně bych v první řadě zamakal na strategii. Ale je to smutný vítěz týdne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Uhlí neutečeš a filmovému kouřostroji taky ne. Dobrou myšlenku sráží špatná exekuce.
Martin Charvát (Remembership)

Natočený je to pěkně, o tom žádná (zdravím Máru!). Jen ten úprk před uhlím tam úplně není, byť hlavní claim je jak z teenagerské vyvražďovačky. Jen si to představte, jak žravá hrouda uhlí, zlo z karbonského lesa, honí po předměstí ječící blondýny… to by byl hit!
Jan Javornický

5. Allianz počítá pojistku dle kilometrů (23 %)

Allianz přišel s kampaní, kdy řidič platí pojistku podle najetých kilometrů

Allianz přišel s kampaní, kdy řidič platí pojistku podle najetých kilometrů

Pojišťovna Alliant spustila kampaň, ve které promuje odpočet výše pojistného u povinného ručení a havarijního pojištění. Určujícím faktorem pro pojistku nebudou standardní faktory jako věk řidiče nebo typ automobilu, nicméně počet najetých kilometrů, což se bude dokazovat fotografií tachometru, jak Allianz uvádí. Zároveň platí, že čím nižší roční nájezd, tím nižší je i pojistka. Případným podvodníkům pojišťovna předem hrozí vysokými sankcemi. Novým pojištěním cílí Allianz na sváteční řidiče nebo majitele druhých aut.

Když je blbá reklama na blbej produkt, dá se to ještě pochopit. Ale když máte skvělej benefit a zabijete ho reklamou tak blbě udělanou, že ten benefit vlastně ani nepředáte, to už je normálně na záporný body. Můžete mi prosím udělat v systému záporný body? Dík.
Martin Svetlík (Mustard)

Začíná to nadějně, jsou tam neokoukaný herci i náznak vtipu, ale ten se rázem vytratí a pak se to celý spláchne do kýble.
Adam Roučka

Chce to být vtipné, ale na úkor srozumitelnosti. Teď bude záležet na ostatních komunikačních nástrojích a jak budou uchopeny. Třeba je za tím vším větší příběh.
Ivana Šedivá (McDonald’s)

Revoluce vypadá tak, že vypustím spot ve stylu Dva nosáči tankují super? Jestli je ten produkt tak revoluční, tak si zaslouží i trochu revolučnější exekuci.
Ondřej Souček (Luftballon)

Jedno video je veselá historika českého typu s nejasnou zápletkou (proč se to zbláznilo?), druhé jakési korporátní moodvideo. Co si z toho mám vybrat? Body dolů! Web je jasný, jen tedy dost suchý.
Martin Charvát (Remembership)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.