Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Vysílání ČT půjde do mobilů i televizorů s internetem, v lednu začne Samsungem

„Více videa, méně slov,“ zní motto inovované internetové prezentace České televize. Ta od ledna naplno rozjíždí sekci Nová média a chystá se na další digitální platformy: mobily, tablety, televizory s internetem.

Vysílání televize veřejné služby by mělo být v průběhu příštího roku dostupné na řadě moderních platforem – mobilních telefonech, tabletech, televizorech s připojením k internetu. Na tiskové konferenci na Kavčích horách to dnes prohlásil Milan Fridrich, výkonný ředitel letos zřízené sekce Nová média, která naplno rozvine svou činnost právě s příštím rokem.

Sedmero nových médií ČT

Sedmero nových médií ČT

Jak řekl, Česká televize tak musí reagovat na probíhající konvergenci televize s internetem a na nástup sociálních sítí. Tak může oslovit mladé diváky, když dosud nejsledovanější „staré“, analogové kanály ČT1 a CT2 vysílají převážně pro diváky nad 55 let.

Hned 1. ledna ČT slibuje widget v systému HbbTV pro moderní televizory Samsung. Aplikace spolu s připojením na internet umožní listovat online archivem pořadů ČT iVysílání. Fridrich na dotaz Médiáře také přiblížil, že ČT průběžně diskutuje s výrobci televizorů, který systém propojení stanoví jako standard. Televize jedná i s dalšími výrobci, Fridrich mluvil třeba o Philips, který propaguje vlastní platformu Net TV.

ČT dál plánuje mobilní aplikace zahrnující živé vysílání ČT24, ČT4 a archiv iVysílání nejen pro iPhone (na něj už je dostupná aplikace pro iPhone, s živým vysílám videa a zvuku ČT24), ale i pro Android a Symbian 3. A také pro iPad a další tablety.

Nová podoba webu ČT

Nová podoba webu ČT

Inovací projde rovněž internetová stránka ČT. Televize veřejné služby si proto zvolila motto „více videa, méně slov“. Inovovaná homepage se představí 1. ledna, v dalších měsících mají následovat i nové prezentační stránky ČT1, ČT2, ČT24 a ČT4.

„Spustíme dětský web, který už tu ‚visí‘ rok, rok a půl,“ připomněl rovněž Fridrich nedotažený projekt bývalé programové ředitelky Kateřiny Fričové, který měl startovat už začátkem letošního roku, právě ten byl v televizi vyhlášen Rokem dítěte. „Nejlépe 1. 6., kdy je Den dětí,“ posunul Fridrich nový start.

Tiskovou konferenci jsme sledovali živě: