Jubilejní 50. sezóna Divadla Járy Cimrmana se oficiálně zahájí v sobotu 1. října v areálu U Čápa v Příchovicích na Tachovsku. Program dne zahrnuje největší sraz cimrmanologů v Česku, spanilou jízdu v dobových kostýmech na historických kolech i křest knihy Půlstoletí s Cimrmanem. V kině Jas pak od 19 hodin proběhne představení hry Cimrman v říši hudby, které odvysílá Radiožurnál.

Simar představil vlastní „kuchařku tendrů“

Sdružení pro výzkum trhu a veřejného mínění uvedlo novou iniciativu Slušný tendr.

Hana Huntová

Hana Huntová

Také výzkumné agentury, působící na českém trhu chtějí standardizovat zadávání výběrových řízení, v nichž zadavatelé poptávají jejich služby. Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Simar proto dnes představilo iniciativu Slušný tendr.  Jde o „průvodce pro efektivní zadání a výběrový proces ve výzkumu trhu a veřejného mínění“.

Nový projekt se objevuje necelé dva roky poté, co Asociace komunikačních agentur (AKA) vytvořila svou „kuchařku výběrových řízení Férový tendr, k níž se letos na jaře přihlásila i Asociace PR agentur, Event Marketing Association Czech Republic a první zahraniční organizace, kterou je partnerská asociace AKA na Slovensku: KRAS neboli Klub reklamných agentúr Slovenska.

„Principy obou systémů jsou společné. Stejně jako agentury sdružené v AKA si i nás zadavatelé vybírají v tendrech a chceme jim nabídnout návod, jak to mohou dělat co nejlépe. Ale přímo jsme na přípravě projektu s AKA nespolupracovali, vycházeli jsme například z dokumentů mezinárodního výzkumného sdružení Esomar (European Society for Opinion and Marketing Resarch), jehož jsme členy,“ uvedla pro Médiář výkonná ředitelka Simar Hana Huntová. Slušný tendr připravovala podle jejích slov pracovní skupina Simar, jejímiž členy byli zástupci všech členských agentur.

Podle Huntové se k dodržování zásad Slušného tendru může dobrovolně přihlásit kterákoli výzkumná agentura i zadavatel. Simar je chce na jeho existenci upozornit mimo jiné i cíleným oslovením přes sociální sítě. „Účast na Slušném tendru nikomu nevnucujeme, jen k ní vybízíme. Víme ale také, že například zadavatelé ze státního sektoru všechny aspekty našeho projektu využít nemohou. My například doporučujeme zadavatelům poznat nejdřív ve spolupráci s oslovenými agenturami do hloubky důvod, proč se výzkum dělá, a teprve podle toho zvolit výzkumnou metodu, ale u státních zakázek to může být problém, tam bývá hlavním kritériem cena.“

K projektu se zatím podle Huntové přihlásily všechny členské agentury Simar a z řad zadavatelů mu zatím vyjádřily podporu například Raiffesenbank, Cetin anebo CzechTourism. Dalším agenturám i zadavatelům chce dát Simar o nové iniciativě vědět mimo jiné přímým oslovením přes sociální sítě.