Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Seznam.cz si nechá sledovat sociální sítě: chce vědět, kdo a kde o něm mluví

Online dění okolo všech 28 značek Seznamu na českém trhu zpracuje agentura Wunderman.

Jednička českého internetu co do návštěvnosti i zisku, portál Seznam.cz, si objednala výstupy ze sociálních sítí s přehledy a hodnocením zmínek o všech svých značkách. Ve výběrovém řízení na monitoring online prostředí Seznam.cz vybral nedávno spuštěný nástroj agentury Wunderman nazvaný Wunderman Listening Platform (WLIP).

Ten bude zpracovávat aktuální dění na internetu pro všech 28 značek Seznamu na českém trhu.

„Chceme být schopni mnohem lépe reagovat například na dotazy technického rázu a prostě chceme vědět, kdo a kde o nás mluví. Sítě a diskuse jsou pro nás cenným zdrojem informací, podobně jako přehled toho, jak se o nás mluví v klasických médiích,“ vysvětluje na dotaz Médiáře mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová.

„Chceme znát reakce uživatelů na naše služby, ale v současné době se jim věnujeme jen v diskusích na specializovaných blozích jednotlivých služeb – viz blog Map, nebo Fulltextu. Jinde je pro nás dost obtížné na podněty reagovat, protože místa, kde všude se o Seznamu mluví, jsou rozmanitá,“ přiblížila Zatloukalová.

„Zatím jsme se dohodli na spolupráci do konce roku 2012,“ doplnila mluvčí. Finanční objem zakázky nekomentovala.

Wunderman vyhrál v tendru nad pěti dalšími konkurenty. „Oslovili jsme v podstatě všechny další providery monitoringu sociálních sítí na našem trhu. K osobní prezentaci byly vyzvány tři agentury. Naše požadavky, které ve svém sdělení agentura uvedla – byla schopná splnit jen jedna agentura,“ uvádí bez podrobností Zatloukalová.

Podle Wundermanu to bylo z několika důvodů: „Schopnost pracovat s daty okamžitě, možnost napojení dat na interní systémy Seznamu, možnost okamžité analýzy a také proto, že obsahuje modul PR Manager a Alert Systém“.

Podle mluvčí Seznamu bude důležité monitoring funkčně nastavit: „Jsem zvědavá, jak si systém poradí s odladěním toho, že většina našich služeb má názvy, které jsou snadno zaměnitelné s běžnými slovy.“