Internetové Britské listy Jana Čulíka a spol. si dnes připomínají 20 let existence. Poprvé vyšly 29. července 1996 jako součást Neffova Neviditelného psa. Proč Čulík Britské listy rediguje? Má pocit, že to má nějaký smysl? To říká ve videorozhovoru s Bohumilem Kartousem.

Xerox spouští novou B2B online kampaň

Firma mění strategii, chce se zaměřit na poskytování digitálních služeb.

Xerox cílí na e-management firem, propaguje se jako dodavatel digitálních služeb

Xerox cílí na e-management firem, propaguje se jako dodavatel digitálních služeb

Dodavatel tiskových služeb a výrobce kopírek a tiskových zařízení Xerox spustil v Česku a na Slovensku druhou vlnu online kampaně zaměřené na B2B segment. Kampaň se poprvé objevila loni v listopadu a v prosinci, aktuální vlna poběží ještě měsíc. Xerox ji připravoval ve spolupráci se zlínskou agenturou Digital Brain. „Řekli jsme si, že vyzkoušíme, jestli naše tiskové řešení osloví firemního zákazníka natolik, aby se proaktivně přihlásil. Nebylo jednoduché kampaň načasovat, protože cyklus používání našich služeb je relativně dlouhý, takže je obtížné trefit se do chvíle, kdy firmy právě rozvažují jejich obnovu,“ uvedla manažerka marketingové komunikace Xeroxu Petra Šebo. Samo oddělení marketingové komunikace pro český a slovenský trh existuje ve firmě právě rok, Xerox je otevřel loni 3. března. Ačkoli využívá globální marketingovou strategii týkající se produktů, dělá i lokální nabídkové kampaně. 

„Překvapilo nás, že některé tradiční online kanály pro B2B komunikaci vůbec nefungovaly, naopak jiné, u nich by to člověk nepředpokládal, zabraly úplně skvěle. Například se kampaň nijak nechytila na Linkedin, který je považován za vhodný nástroj pro B2B komunikaci, naopak výborné výsledky nám doručil Facebook, který se považuje spíš za zábavu,“ uvedla k realizované kampani Petra Šebo. Určité rozdíly se podle ní projevily i mezi českým a slovenským trhem. „Češi víc slyší na nabídky prodeje 1+1 zdarma, na Slovensku se zase setkaly s větším úspěchem různé drobné dárky k produktu. Obecně platí, že český zákazník je trochu konzervativnější, slovenský dá víc na mezilidské vztahy,“ říká Šebo.

V současné vlně se chce Xerox podle ní zaměřit na e-management a přesvědčit lidi ve firmách, že Xerox nejsou jen známé kopírky, ale že jeho tiskové stroje a technologie představují spíš chytrý počítač schopný zjednodušit i malým firmám práci.

Globální strategií jsou digitální služby

Tento krok souvisí i s novou globální strategií Xerox managed print services next generation, kterou firma dnes představila novinářům. Tato strategie zahrnuje čtyři základní body:

    • Dokumentovou analýzu a identifikaci používání papírových dokumentů v souvislosti s procesy
    • Vzdělávání jednotlivých zaměstnanců pomocí nástroje print awareness
    • Automatizaci procesů
    • Digitální alternativy nahrazující papír digitální formou

Podle manažera služeb Xeroxu Jiřího Vančury by to mělo firmám přinést optimalizaci práce a velkou úsporu nákladů v horizontu čtyř až pěti let. „V krátkodobém hledisku to může ušetřit 20 % nákladů do roka, do pěti let ale i 50 %,“ uvedl Vančura. Xerox podle něj očekává, že při určité penetraci těchto služeb získá zpět výnosy, které ztratil kvůli ústupu papírové kanceláře.

„Zákazník uspoří na svých provozních nákladech mnohem víc, než kolik nám za službu zaplatí,“ tvrdí zástupci Xeroxu. „Zásadní změna je v tom, že dosud jsme se zaměřovali na penetraci přes tisková zařízení, dnes se snažíme zákazníka vytěžit komplexně z hlediska všech služeb, které se točí kolem tiskových dokumentů.“

Mezi novými službami zmínil produktový manažer Ondřej Vltavský například překladač dokumentů, který je schopen přeložit text dokumentu a naskenovat či vytisknout přeložený dokument rovnou naformátovaný podle původního vzoru.

Služby jsou směřovány na IT partnery Xeroxu, kteří mohou podobné aplikace i sami vyvíjet. Pokud jsou ochotni dát aplikaci trhu zadarmo, Xerox ji pověsí do takzvané Xerox App Gallery, kde jsou aplikace postavené na bázi jeho služeb k dispozici.

„Xerox rostl, ale má rezervy“

Xerox loni rostl podle svých zástupců o čtyři procenta, a to téměř ve všech produktových liniích (v prodeji strojů, ve službách, v prodeji papíru), komplikovanější byl ale růst profitu. Nižší profit byl podle zástupců Xeroxu dán cenovou senzitivitou v Česku.

Marketingovými aktivitami začala firma víc podporovat také partnery, jejichž výnosy vzrostly o 60 %. Jako úkol pro letošní rok vidí Xerox vzdělávat své partnery v nabídce a v prodeji služeb, protože ten se jim zatím příliš nedaří – dosud je využívají spíš velcí zákazníci Xeroxu. To by měla pomoci změnit i probíhající kampaň.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr