Kdo jste přihlášeni k našemu newsletteru a zadali jste úplné údaje, můžete se už tento týden těšit na čtvrté číslo tištěného čtvrtletníku Médiáře. Přináší to nejlepší z našeho webu za uplynulý čtvrtrok, ale třeba také původní report z akce Snapujem! Podívejte se na obsah a na titulní stranu.

Yemobox chce začít 1. února, Yahoo! je proti

„Naše logo prý připomíná logo Yahoo. Na tenhle zápas Davida s Goliášem se těším,“ prohlašuje iniciátor projektu geolokační „multiaplikace“ Yemobox Adolf Zika.

Adolf Zika

Adolf Zika

Mobilní „multiaplikace“ Yemobox, kterou uvádí stejnojmenná firma producenta a fotografa Adolfa Ziky, chce oficiálně odstartovat 1. února. Uživatelům bude nabízena zdarma na AppStore a Google Play. Pro firmy, které si na ní mohou řídit samy svou reklamu, stojí 200 Kč měsíčně. K 1. únoru také odstartuje reklamní kampaň Yemoboxu, která poběží na stejných místech jako předchozí teaser, tedy v Praze, v Brně a v Ostravě. Médiáři to sdělil Zika. Aplikace ale také už čelí první nesnázi: americký internetový gigant Yahoo! dal prostřednictvím svého právního zástupce podnět českému Úřadu průmyslového vlastnictví ke zrušení ochranné známky Yemobox. Podle Yahoo! totiž grafické ztvárnění jejího loga až příliš připomíná jeho značku.

Jedna z podob loga Yahoo

Jedna z podob loga Yahoo

 

Logo Yemoboxu prý Yahoo připomíná

Logo Yemoboxu prý Yahoo připomíná

„Lichotí mi, že se firma jako Yahoo! zajímá o věc, která ještě není na světě. O budoucnost Yemoboxu se nebojím, zápas Davida s Goliášem dopadl už v historické době dobře pro Davida, a podobně tomu bývá i dnes. Lidé nemají rádi, když si gigantická firma na někoho vyskočí z pozice síly, i Facebook už to víckrát pocítil,“ prohlašuje Zika.

„Společnost Yemobox se v rejstříku ochranných známek Úřadu průmyslového vlastnictví nenachází, neboť došlo ke změně obchodní firmy, dřívější název byl Yemo. Today. Ta má v rejstříku Úřadu průmyslového vlastnictví registrováno pět ochranných známek ve znění Yemobox, respektive Yemo, u nichž žádné sporné řízení vedeno není ani nebylo. Dne 29. dubna 2015 podala uvedená společnost přihlášku obrazové ochranné známky. Proti této přihlášce podala společnost Yahoo! 29. října 2015 námitky z titulu vlastníka starších ochranné známky. Yahoo! uplatňuje pravděpodobnost záměny přihlašovaného označení se svými staršími ochrannými známkami a rovněž zásah do práv z ochranné známky s dobrým jménem. Vyjádření přihlašovatele k daným námitkám obdržel úřad 30. prosince, nyní probíhá řízení o námitkách ve smyslu zákona o ochranných známkách. Předpokládaný termín vydání rozhodnutí je říjen 2016,“ uvedl pro Médiář mluvčí Úřadu průmyslového vlastnictví Josef Dvornák.

Yemobox před ostrým startem rozšířil svůj tým o nového projektového manažera, kterým se stal Peter Pavelko. Ten dřív působil na technicko-manažerských postech například ve společnostech GTS Novera, Continental a Vodafone Czech Repuplic. Vývoj aplikace převzala a dokončila po americké společnosti Tapmates česká vývojářská firma Blueberry ve spolupráci s inkubátorem ČVUT Synetech.

Aplikace Yemobox zahrnuje devět oborů lidské činnosti, pokrývajících převážnou část každodenního života. Jde o obory služby, rodina, bazar, zábava, podniky, informace, hotel, práce a reality, dále strukturované do 142 kategorií. Uživatel, vyhledávající jakoukoli informaci v některém z těchto oborů, by měl intuitivně zjistit, jak to vypadá s nabídkou v jeho okolí nebo v místě, které si zvolí. V současnosti zahrnuje Yemobox podle Ziky už přes 50.000 společností působících v Česku v B2B oborech, které může uživatel v aplikaci zdarma dohledat.

Projekt funguje zjednodušeně řečeno tak, že na mapě, tvořící základ multiaplikace, se objevují krabičky – „yemoboxy“ s nabídkou z výše uvedených oborů, přičemž každá krabička obsahuje „rodný list“ dané služby či provozovny, na kterém mohou její majitelé uvést další informace a současně mohou přes Yemobox se zákazníky komunikovat. Nabídku otestovat ostrou aplikaci předčasně využilo podle Ziky padesát podnikatelů. Yemobox navíc podle něj nabídne dva miliony testovacích yemoboxů podnikatelům na několik měsíců zdarma s tím, že jejich zkušeností pak využije při dalším vývoji aplikace.

Reklamní kampaň k uvedení nové aplikace naváže na už zmíněný teaser a poběží opět zejména na venkovních a indoorových plochách. Opět se na ní objeví stylizované písmeno ypsilon v zelené ploše, které namísto předchozího sloganu Zapomeň na mě doplní claim Vzpomínáš si?. Kampaň bude odkazovat na místa, kde lze aplikaci stáhnout. Kromě už zmíněných online obchodů AppStore a Google Play půjde o webové stránky Yemobox, kde si budou moci aplikaci vyzkoušet i lidé bez chytrého telefonu.

Firma Yemobox, jejímž spoluinvestorem je vedle Ziky a jeho manželky inkasní a poradenská společnost Casper Consulting podnikatele Davida Štekla, připravuje podle Ziky po aplikaci Yemobox ještě další tři online projekty.