Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Young Lions: kategorii Cyber vyhrál tým Liftaga

V první ze tří kategorii soutěže mladých kreativců uspěli Alžběta Matějů a Kryštof Raška.

Vítězové kategorie Cyber Kryštof Raška a Alžběta Matějů (s diplomy) spolu se členy poroty: Zleva Petr Šupolík, Petra Balcarová a Tomáš Votruba, vpravo Pavel Flégl. Foto: Honza Marcinek, Lionhearted

Vítězové kategorie Cyber Kryštof Raška a Alžběta Matějů (s diplomy) spolu se členy poroty: Zleva Petr Šupolík, Petra Balcarová a Tomáš Votruba, vpravo Pavel Flégl. Foto: Honza Marcinek, Lionhearted

Vítězem kategorie Cyber letošní soutěže mladých kreativců Young Lions se stala dvojice Kryštof Raška a Alžběta Matějů, kterou vyslal do boje český startup Liftago Martina Hausenblase. Jako druzí se umístili Jan Hlavín a Johana Kroftová z agentury OgilvyOne, třetí příčku pak obsadili Michaela Tabakovičová a Cornel-Alexandru Cernat z agentury VCCP. Úkolem soutěžících bylo přiblížit veřejnosti činnost informačně-vzdělávací sekce Rozvojovka.cz obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni a demaskovat nejčastější mýty o pomoci rozvojovým zemím třetího světa, které hodně lidí odrazují od toho, aby na tuto činnost přispívali.

Koncept vítězného týmu, nazvaný Beat Edna (Poražte Ednu) počítá s českou láskou k běhání (běh má podle něj v oblibě 62 % české populace) a se současným trendem sdílet svůj život na sociálních sítích. Kampaň staví na kontrastu, že zatímco v Česku si běžci mohou spojovat fyzickou bolest s příjemným pocitem zlepšování svého výkonu a překonávání překážek, pro čtvrtinu lidí na planetě, žijící v rozvojových zemích, představuje bolestivá fyzická aktivita jedinou možnost přežití. 

Dvojice se proto rozhodla vytvořit na sociálních sítích Facebook, Instagram a YouTube profil mladé ženy Edna z Angoly, vybavené aplikací Nike+ měřící výkonnost při běhu, a vyzvat lidi, aby s ní změřili síly. Pomocí těchto profilů chce pak seznámit lidi nenásilnou formou s jejím příběhem.

V kategorii Cyber soutěžilo 32 týmů. Jejich práce posuzovala odborná porota pod vedením prezidenta Tomáše Votruby, spoluzakladatele digitální agentury TL5 Digital, jejímiž členy dále byli Pavel Flégl, kreativní ředitel Bistro Agency, Petra Balcarová, digital account directorka WMC/Grey, a Petr Šupolík, account manažer Symbia. Soutěž Young Lions pořádá společnost Lionhearted Reného Ježe.  

Jako druhý skončil tým OgilvyOne ve složení Jan Hlavín a Johana Kroftová. Foto: Jan Marcinek, Lionhearted

Jako druhý skončil tým OgilvyOne ve složení Jan Hlavín a Johana Kroftová. Foto: Honza Marcinek, Lionhearted

 

Třetí byla dvojice Michaela Tabakovičová a Cornel-Alexandru Cernat z VCCP. Foto: Honza Marcinek, Lionhearted

Třetí byla dvojice Michaela Tabakovičová a Cornel-Alexandru Cernat z VCCP. Foto: Honza Marcinek, Lionhearted