Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Čeští Young Lions letos v Cannes bez medailí

V kategoriích Print, Media a Cyber soutěže mladých kreativců vyhrály týmy jiných zemí.

Ani v jedné ze tří kategorií soutěže mladých kreativců do třiceti let Young Lions se letos nepodařilo českým týmům v Cannes zvítězit. V kategorii Media stanuly na prvních třech místech dvojice z Číny, Španělska a Chile, v kategorii Cyber se staly medailisty týmy z Brazílie, Británie a Singapuru. Bez bodu pro Česko skončila i předchozí kategorie Print, tu vyhráli Uruguajci.

Česko reprezentovala v kategorii Media dvojice Jan Kvěch a Jiří Novák z agentury McCann Praha, v kategorii Cyber pak Alžběta Matějů a Kryštof Raška z českého startupu Liftago, v Printu Christophe Wechsler a Michaela Žemlová z agentury Fallon.

Zatímco tak na „velkém festivalu“ dosáhla česká reklama díky agenturám Young & Rubicam Praha a McCann Praha už v tuto chvíli na svůj nejlepší výsledek v dosavadní historii (devět lvů včetně jednoho zlatého), v Young Lions pro ni zůstávají nejúspěšnějšími léta 2011 a 2012. České týmy zde tehdy vyhrály zlato dvakrát za sebou, v obou letech v kategorii Media: v roce 2011 opanovaly tuto kategorii absolventky oboru marketingové komunikace Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Hana Kundrátová a Kateřina Huňová, o rok později v ní zvítězili Lucie Koutná a Ondřej Krátký ze Starcom MediaVest.