Součástí webu TN.cz televize Nova je nově magazín věnovaný automobilům, rozdělený do sekcí Za volantem, Kupte si, Na okruhu a Zábava. Web nabídne reportáže, recenze, rady či žebříčky, a to ve formě textu, fota i videa. Vedoucím redaktorem je Jan Červenka, který dvacet let dělal v tištěných médiích, stál u zrodu časopisů Speed, Top Gear a Autocar. Inzertně web cílí na muže, vytěžit chce hlavně videoreklamu.

Young & Rubicam zakládá reklamní produkci Ray

V Praze vzniká centrála mezinárodní produkční společnosti, chce být největší v Evropě.

Zleva Jan Holanec a Petr Havlíček

Zleva Jan Holanec a Petr Havlíček

Globální agenturní síť Young & Rubicam založila fullservisovou evropskou produkční společnost Ray Productions. Povede ji výkonný ředitel Young & Rubicam pro střední a východní Evropu Petr Havlíček. Jeho ambicí je vytvořit z Ray největší reklamní produkci v Evropě s ročním obratem 15 až 20 milionů dolarů do dvou let. Název Ray odkazuje na křestní jméno spoluzakladatele agentury Raymonda Rubicama. 

Produkce bude mít své hlavní sídlo v Praze a pobočky v Londýně, Paříži, Lisabonu a Krakově. Londýnská pobočka se má věnovat high-end projektům, pařížská se bude specializovat spíš na televizní produkci a na zprostředkování pařížských lokací, lisabonská na designové zakázky a krakovská na digitál. Praha by měla být centrálou, sloužící globálním klientům jako zprostředkovatel produkčních služeb kdekoli po Evropě a současně sama zajišťující komplexní produkční servis. Ten má zahrnovat nejen klasickou produkci reklamních spotů, ale zvukovou i obrazovou postprodukci, tiskovou produkci, digitální služby, tvorbu obsahu a podobně.

Pražské zastoupení bude řídit Jan Holanec, bývalý producent Filmservice. Celý produkční tým je v současnosti desetičlenný, ale agentura počítá s jeho růstem.

Čtveřice spřátelených produkcí

Většinovým vlastníkem Ray Productions je agentura Young & Rubicam, partnerem ve firmě je produkční a postprodukční společnost Hogarth Worldwide, která patří spolu s Young & Rubicam do téže komunikační skupiny WPP. České zastoupení vlastní z 51 % Young & Rubicam Praha, 49% podíl má firma Port#58, jejímiž majiteli jsou Miroslav SteinbachJan Voceďálek, který je současně spoluvlastníkem české produkční společnosti GPS. Název Port 58 odkazuje k holešovické adrese Tusarova 58. Ta je známým pražským produkčním a postprodukčním centrem, kde fungují postprodukční společnost Spoon a zvuková postprodukce Beep. Na této adrese bude sídlit také Ray Productions.

Právě Spoon, Beep, GPS a Filmservice tvoří podle Havlíčka čtveřici produkčních a postprodukčních firem, s nimiž Ray Productions spolupracuje. „Všechny firmy zůstávají nadále svébytné a nezávislé, ale jsme spolupracující subjekty a získali jsme možnost čerpat při startu Ray z jejich know-how a částečně také z lidských zdrojů – přišel k nám Jan Holanec, počítáme také s tím, že budeme využívat režiséry, které zastupuje a nadále bude zastupovat Filmservice, jako je například Tomáš Mašín nebo Jaromír Malý,“ uvedl Havlíček.

Agentura plánuje globální dosah

Nová celoevropská produkce vznikla podle Havlíčka proto, aby Young & Rubicam dokázal mezinárodním klientům zajistit centralizovaně a výhodněji produkční servis a peníze plynoucí z těchto služeb zůstávaly v agenturním rozpočtu.

Ray Productions si však podle jeho slov nedělá ambici získat veškerý produkční byznys, který přichází přes Young & Rubicam, ale ráda by z něj získala aspoň 15% až 25% podíl. V první fázi oslovuje globální klienty agentury, kde už navázala spolupráci s Colgate-Palmolive a má se podílet na produkčních zakázkách jejích značek Colgate, Palmolive a Hills. Probíhají jednání s Danone a s Erste.

Ve druhé fázi chce produkce získávat zakázky od členských agentur Young & Rubicam všude po Evropě a případně i v USA, které, budou-li tendrovat reklamní produkci, by měly Ray Productions do tohoto tendru přizvat. Tendr na produkční společnost navíc může podle Havlíčka zorganizovat pro klienta v případě jeho zájmu přímo i Ray Productions – v tom případě se jej jako produkce neúčastní.

Ve třetí fázi pak chce obdobným způsobem navázat spolupráci se všemi agenturami uskupení WPP. Při prosazování nového subjektu na trhu by měla Havlíčkovi podle jeho slov pomoci i podpora ze strany prezidenta Y&R Europe Andrewa Dimitriou.