Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

YouTube zveřejnil své favority na ocenění v Cannes

Videoserver YouTube představil žebříček deseti nejoblíbenějších reklam za uplynulý rok.

Žebříčku vévodí animovaný spot epické online strategické hry Clash of Clans (Souboj klanů)

Žebříčku vévodí animovaný spot epické online strategické hry Clash of Clans (Souboj klanů)

Od 18. do 25. června se v Cannes uskuteční další ročník mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions 2016. Videoserver YouTube dnes zveřejnil speciální edici Cannes YouTube Ads Leaderboard, která představuje nejoblíbenější reklamní videa natočená za poslední rok. Reklamní videa uveřejněná na seznamu Leaderboard sledovali diváci po dobu delší než šest milionů hodin, přičemž počet zhlédnutí dosáhl 403 milionů. Které reklamy tedy patří na internetu mezi globálně nejúspěšnější?

Deset nejoblíbenějších reklam podle YouTube

V níže uvedeném žebříčku je uvedeno deset reklam, které zaznamenaly na YouTube největší ohlas od loňského pořádání festivalu v Cannes. To jim dává slušné šance na zisk některého z letošních canneských lvů. Žebříček tak může sloužit jako další podklad pro případné tipování, kdo letos v Cannes nejvíc uspěje. Srovnat jej lze například s globálním předvýběrem agenturní sítě Leo Burnett, která pořádá každoroční tipovací soutěž Cannes Predictions.

Clash of Clans: Ride of the Hog Riders (Official TV Commercial)

Brand: Supercell Clash of Clans

Kreativní agentura: Barton F. Graf  

Mediální agentura: In-House

Skittles TV Commercial: Bleachers

Kreativní agentura:  DDB Chicago

Mediální agentura:  Starcom

Adidas: Create Your Own Game feat. Messi, Bale, James, Özil, Müller, Rubio

Kreativní agentura: 72andSunny

Mediální agentura: Carat Global

Samsung Galaxy S7 and S7 edge: Official Introduction

Kreativní agentura: In-House

Mediální agentura:  Starcom

Always #LikeAGirl – Unstoppable

Kreativní agentura:  Leo Burnett

Mediální agentura:  Starcom Mediavest Group

Duracell Star Wars Commercial: Battle for Christmas Morning

Kreativní agentura:  Anomaly

Mediální agentura:  Starcom Mediavest Group

vivo Smart Phone – Minions (TVC)

Mtn Dew Kickstart: Puppymonkeybaby | Super Bowl Spot

Kreativní agentura: BBDO

Mediální agentura: OMD

The Chase – Hyundai Super Bowl Commercial | The 2017 Hyundai Elantra

Kreativní agentura:  Innocean USA

Mediální agentura:  Canvas Worldwide

#Pokemon20: Pokémon Super Bowl Commercial

Kreativní agentura:  Omelet

Mediální agentura:  Mediacom

Co je v kursu? Sebedůvěra, film a Super Bowl

Polovina výherců Leaderboard zopakovala svůj loňský úspěch – digitálními lídry zůstávají Hyundai, Always, Samsung, Clash of Clans a Adidas. Naopak mezi nováčky patří v žebříčku značky Skittles, Duracell, vivo a Pokémon.

Oceněné reklamy naznačují podle zástupců YouTube několik trendů: Za prvé přetrvávající popularitu reklam zaměřených na posílení sebedůvěry, mezi nimiž udávají tón značky Always a Adidas. Už druhé video pro značku Always ze série #LikeAGirl vyzývá dívky, aby se nenechaly svazovat předsudky ostatních. Adidas zase ukazuje cestu sportovců, kteří překračují při sportu své limity.

Dva spoty jsou zase spojeny s populárními filmy – video značky Duracell Bitva o vánoční ráno odkazuje na Hvězdné války a reklama značky Vivo na její chytré mobilní telefony sází na oblíbené Mimoně.

Žebříček také svědčí o pokračujícím zájmu o spoty vysílané v rámci finále amerického fotbalu Super Bowl. Konkrétně je reprezentují videa od značek Hyundai, Mountain Dew a Pokemon. Jejich postupné zveřejňování na YouTube pomáhá značkám vyvolat napětí před, během a po finále této vrcholné severoamerické sportovní i reklamní události.